Ohlédnutí (za)... Moje Top 5

Ráda bych vám představila nové téma, na kterém chci od nového roku jednou měsíčně pracovat :-)

Budou se tu vyskytovat články, kde shrnu začátkem měsíce "můj knižní" měsíc minulý.

Jelikož je to nové téma, a nechci začínat prosincem, rozhodla jsem se, že na úvod udělám malé shrnutí za celý minulý rok. Ale má to háček... S psaním a tvořením tohoto blogu jsem začala na konci srpna 2016, takže mi moje články zde v počtech moc nepomůžou. 
Takže dnes tu nebudu vypisovat kolik knih jsem si pořídila, ani kolik z toho jsem přečetla. 
Prostě a jednoduše souhrnem za rok 2016 bude moje ...

TOP 5 !

Proč zrovna "Top 5"? Protože na Top Ten se domnívám, že nemám vhodný počet zdolaných knih. Z 25 knih celkem se vybírá desítka daleko hůř než z padesátky či více přečtených knih za rok. A tak jsem si zvolila top pětku, a i to byl oříšek.. :-)
A co jsem nakonec do  Top 5 ze svého seznamu přečtených knih vybrala?

Tady jsou:

Pátá kniha – Top 5: Sedmilhářky – L. Moriarty

Proč ta?:
Nejenže je knížka od mé oblíbené současné autorky, ale hlavním důvodem je, že až na samý začátek, kdy jsem se nemohla začíst a přišlo mi, že se děj nějak pomalu rozjíždí, jsem nedala na první dojem a ve výsledku se mi kniha hodně líbila. Jakmile se začal děj rozjíždět, tak jsem knihu hltala stránku po stránce a nemohla se dočkat rozuzlení "kvízového večera". Nakonec mi přišla daleko napínavější než autorčina kniha Manželovo tajemství, kterou jsem měla již za sebou a neubránila jsem se srovnání. Sedmilhářky jsem četla od autorky jako druhou knihu v pořádí a po zhodnocení kolem a kolem, musím uznat, že to byla skvělá kniha - nadchla mě, i když se to zprvu tak nejevilo :-)

Anotace:
Jane je hloubavá, do sebe uzav
řená šedá myška a v životě to vůbec nemá jednoduché, protože sama vychovává pětiletého syna. A ten se teď navíc začal ptát po svém tátovi. Madeline je velká parádnice a přitom neřízená střela. Momentálně jí ztrpčuje život její exmanžel: po letech si zničehonic vzpomněl, že by se mohl taky podílet na výchově jejich společné dcery. Celeste je věčně zasněná, poněkud vynervovaná místní kráska. Co ji ale může trápit, když má tak hodného, hříšně bohatého manžela a přepychový dům? Snad jen ta jejich dvojčata jsou občas na zabití. Každá z nich je úplně jiná, a přesto jsou nejlepší kamarádky. Jsou však k sobě skutečně upřímné? Vždyť i drobné lži a polopravdy můžou časem vyústit v obrovskou tragédii. 

Čtvrtá kniha – Top 4: Velké problémy v malém Vietnamu – F. Kotleta

Proč ta?:
K téhle knize jsem se dostala vlastně náhodou. Začalo to tím, že jsem od přátel dostala první díl jejíž název je Příliš dlouhá swingers party. Tato kniha na ní volně navazuje, a jelikož jsem jedničku sfoukla ani nevím jak, tak mě lákalo přečíst si tohle volné pokračování. Název je sice ošemetný, ale převážně se děj odehrává v Praze. Příznivcům pana Kotlety jistě nemusím nic vysvětlovat, najdete tu vše co by fanoušek očekával – akce, démoni, sex. Co víc si od Kotlety přát? :-D Takže jinak! Kniha vás vtáhne do děje aniž se nadějete, a nepustí do poslední stránky. Má to spád. Nenudíte se ani minutu. Ovšem možná je to pro otrlejší povahy.

Anotace:
Tomáš Kosek má problém. Velký problém. Někdo unesl dceru českého premiéra a stopy vedou k prastaré sektě, která to s magií myslí nejen smrtelně vážně, ale hlavně s ní opravdu umí zacházet. Navíc se pohádal se svou holkou a ta se vrátila zpět k prostituci. Prahou se k tomu všemu toulají démoni z vietnamských legend, čínští zabijáci a bisexuální agentky Litevské tajné služby. Tedy ta je jenom jedna, ale stejně je s ní potíž. Mohlo by to být ještě horší?
Jistě, ještě je tu to proroctví o konci světa. Jak jinak? Vždycky je tu nějaké proroctví. Jenže tohle, zdá se, není úplně vycucanéz prstu.

Třetí Kniha – Top 3: Kam se poděla Elizabeth – E. Healey

Proč ta?:
Tohle byla jedna z knih s nejzajímavějším dějem (hned po Top 2). Je o stařičké Maud, která trpí stařeckou demencí, a přitom je v roli vypravěčky. Poutavý příběh, který si lehce plyne mezi současností a Maudinými vzpomínkami na sestru. Někdy, podle toho, jak Maud zapomínala na mě občas působilo lehce rušivě, že jsme se spolu s Maud ocitly kdo ví kde, ale většinou hned záhy se objasnilo proč. Do mé top 5 kniha patří hlavně  kvůli tomu, jak je brilantně napsaná. Líbilo se mi, jak se autorka vypořádala s tématem stařecké demence s lehkostí a úsměvem. Nešlo nad Maud brečet, ačkoliv je to vážné téma. A tímto tématem je i to kdo je a proč se hledá Elizabeth.

Anotace:
Jak máte vyřešit záhadu, když si nepamatujete, čemu jste na stopě? Román Kam se poděla Elizabeth je opředen záhadou, kterou čtenáři zprostředkovává sama hlavní postava Maud. Ta je neuvěřitelně zapomnětlivou vypravěčkou. Pravda, čtenáři to příliš neulehčuje, ale co naplat, stejně si drahou Maud rychle oblíbí. Maud je stará, zapomnětlivá, a když si vezme do hlavy, že se ztratila její kamarádka Elizabeth, nikdo ji nebere vážně. Ale jak má o tom přesvědčit ostatní, když si sama není jistá, kdy Elizabeth viděla naposledy? A tak jí nezbývá, než se do pátrání pustit sama, vyzbrojená lístečky s poznámkami, svou papírovou pamětí. Zároveň se jí však neustále vrací vzpomínky na její sestru Sukey, která se před více než padesáti lety, záhy po válce, ztratila neznámo kam a její zmizení se nikdy neobjasnilo. V Maudině mysli se příběh Sukey tomu Elizabethině nebezpečně přibližuje a Maud se čím dál víc ztrácí ve svých představách. Vědomí přítomnosti jí uniká a živé vzpomínky na tragédii, starou již více než padesát let, se jí vrací s nebývalou intenzitou.


Druhá kniha – Top 2: Bez šance – N. Shusterman

Proč ta?:
Jak jsem napsala do komentářů na Databázi knih - Tahle kniha byla naprostá Bomba! Na mě nezvyklý žánr, a přesto mě zaujala na tolik, že se od ní nedalo odtrhnout, jen horko těžko jsem se soustředila na práci, poté co jsem knihu zaklapla při vystupování z mhd u práce. Obojí, jak příběh, tak téma bylo fascinující a velmi čtivé. Obdivuji autora, za jeho fantazii, která zřejmě za příběhem vězí. Celou dobu při čtení jsem byla napnutá, jak příběh "Rozpojenců" dopadne. A na konci jsem nemohla uvěřit tomu, že mám již knihu za sebou.

Anotace: Fascinují a temná dystopie ze sv
ěta, kde společnost zavedla nový zákon: Každé dítě má právo na život od chvíle početí až do věku třinácti let. Mezi třinácti a osmnácti je ale na rodičích, jestli ho vychovají až do dospělosti, anebo ho pošlou rozpojit. Tohle nenápadné slovo znamená, že problémové děti, sirotci, anebo prostě ty, které v sobě mají příliš vzdoru, jsou odeslány do sklizňových táborů, kde jsou jejich těla rozebrána a orgány předány těm, co je potřebují. Tři z nich, Connora, Risu a Leva, k sobě na útěku svede náhoda a pohromadě udržuje zoufalství. Vědí, že pokud přežijí do svých osmnáctých narozenin, nemůže se jim nic stát. Jenže když šílený svět prahne po každém jejich kousku, počínaje rukama a srdci konče, osmnáctiny se zdají být velmi vzdálený cíl.

První kniha – Top 1: Babička pozdravuje a omlouvá se – F.Backman

Proč ta?:
Tohle pohádkově mistrovské dílo jsem četla od autora jako svojí první knihu. Pohltila mě naprosto celou, lítala jsem v Miamasu, brečela jsem, smála jsem se, někdy jsem ani nedutala. Tahle kniha mě upoutala malou hlavní hrdinkou, nad jejímiž „hláškami“ jsem plakala smíchy. Kniha mě s lehkostí a s naprostým úžasem vtáhla mezi hlavní hrdiny, aby pobavila, ale i dojmula. Ano, tenhle příběh je plný emocí, fantazie, pohádek, a hlavně jedné milované babičky a o to víc milované vnučky Elsy. Bylo to dojemné dílo! A těch pocitů, které ve mně během i po dočtení vřely - to napětí, síla, smutek, ale i láska, oddanost, přátelství, a také odpuštění...

Anotace:
 Zábavný a napínavý p
říběh plný nečekaných setkání, nepravděpodobných přátelství a obrovské síly pohádek a fantazie. Else je sedm, vlastně skoro osm. Její babičce je sedmdesát sedm, vlastně skoro sedmdesát osm. O Else dospělí říkají, že je na svůj věk vyzrálá, ale ve skutečnosti jim připadá otravná. O babičce tvrdí, že je ohromně čilá, i když tím myslí, že jim přijde bláznivá. Elsa je jiná než ostatní. Kromě babičky nemá žádné další kamarády, ale to jí nevadí. Babička jí totiž vypráví úžasné příběhy o kouzelné říši, kde není normální nikdo a nic a být jiný je tam největší výhodou. Jenže i v nejkrásnějších pohádkách se občas objeví zlý drak a do boje proti nepříteli se Elsa musí vydat úplně sama. Má doručit tajemný dopis a adresátovi vyřídit, že babička pozdravuje a omlouvá se. Netuší, že přitom drží v rukou klíč k největšímu a nejdůležitějšímu dobrodružství, které se kdy v babiččině pohádkové říši odehrálo. Román Babička pozdravuje a omlouvá se je psaný se stejnou lehkostí jako Backmanův Muž jménem Ove, dokáže čtenáře vtáhnout do děje a zároveň ho pobavit i dojmout.

A to je vše!  Jsem se svým výčtem top pětky spokojená :-) Na závěr bych ráda zmínila trojci, kterou jsem vybrala do:  Zklamání roku!
Jedná se o tyto tři knihy:

  1. Tři přání - L. Moriarty
  2. Zátiší s kousky chleba - A. Quindlen
  3. Služka - H. Lasicová

Máte svůj seznam top knih za rok
2016? Objevila by se některá mnou zmíněných na tom vašem?
Budu ráda za vaše komentáře.


Ahoj Všem!
Vaše Mermaidka


Anotace a  obrázky knih jsou v  tomto článku použity z knižních webů:  Bux.cz a Martinus.cz.

Publikováno dne: pátek 30.prosince/2016 v 19:00

Komentáře

  1. Na novou rubriku se budu těšit :) Z uvedených knih jsem nečetla ani jednu, ale chystám se na Sedmilhářky a Bez šance. A Kam se poděla Elizabeth vypadá zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez šance rozhodně doporučuji a vlastně i Kam se poděla Elizabeth je fajn kniha, nezvyklá, ale hezká.
      Doufám, že do nové rubriky budu mít co shrnout ;)
      Hezký zbytek dne, přeji.

      Vymazat
  2. Z tvého seznamu jsem četla Sedmilhářky i Bez šance, knihy se mi také líbily, ale bohužel se do mého užšího výběru nedostaly. Já už se moc těším na nový seriál právě na motivy Sedmilhářek, který by měl letos vyjít. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak o seriálu díky tobě slyším prvně - tak to je super... Netušíš zda se plánuje i vysílání v ČR ? :)

      Vymazat
  3. Těším se na novou rubriku a gratuluji ti k tomu, žes dokázala takovouhle pětici dát dokupy, to já bych 5 knih vypíchnout nedokázala :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chvíli mi trvalo, než jsem vypíchla těch svých nejlepších pět, ale s výčtem jsem spokojená.
      I ty se měj krásně

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí