Knižní/čtecí TAG

Ahoj Všem!

Konečně jsem tu s novým článkem. Tentokrát jsem trochu zapátrala v paměti, jelikož momentálně nemám žádné nové hodnocení ke zpracování, ani jsem ještě nezkoukla, co nového do upoutávek. Ale také mě už mrzela "stagnace" blogu, která je způsobena především mým pracovním vypětím, a večerní únavou spojenou s tím. Poslední dobou si připadám, jako "monstrum" bez energie! :( Stres rozhodně není nic, co by blogu pomáhalo. Pro tentokrát "zapátrání v paměti" pomohlo a já si nakonec vzpomněla, že sem tam někde narazím na různé TAGy. A tak jsem si dala chvíli s hledáním, a přináším tento, který mne hodně zaujal - "ulovila" jsem ho u Šárky z "Můj knižní ráj" - její zpracování tohoto "tagu" najdete zde


A níže je mé sepsání, tak se pusťte do čtení.
Doufám, že vás bude můj první TAG bavit. :-)


Knižní/čtecí TAG

1) Máš doma nějaké místo na čtení?

Málokdy čtu doma! A když už, tak pak nejčastěji v posteli :) – před spaním, nebo při nemoci. Když jsem bydlela ještě u mamky, občas jsem si četla v jejím houpacím křesle. :)

2) Záložky nebo kousek papíru, který se válí poblíž?

Rozhodně záložky! Sbírám ty, co poslední dobou bývají v knihách od nakladatelství IKAR a KNIŽNÍ KLUB. Dříve jsem používala jako záložku, takové ty malé „reklamní“ kalendáříky (od pojišťoven, ČEZu, a jiné).

 
3) Můžeš jen tak přestat číst nebo dočteš kapitolu?

Nejradši mám, když mohu dočíst kapitolu, ale nedělá mi problém zavřít knihu i bez toho. Nejvíc času u čtení strávím na cestách (převážně v pražské MHD), a v takové situaci nejde čekat, až dočtu kapitolu, to bych se taky nemusela dostat do práce včas. :-D

4) Jíš nebo piješ během čtení?

Pití mi nevadí. Když je volná chvilka, ráda si sednu s knížkou u kávy. Ale jídlo se čtením (a knihou) nespojuji. To by to taky mohla knížka a hlavně dané stránky šeredně odskákat. 



5) Posloucháš u čtení hudbu nebo televizi?
Televizi nikoliv. Nesoustředím se a mám nutkání sledovat obraz, než děj v knížce. Hudbu střídmě ano, ale spíš ze sluchátek do uší než volně z rádia. Ale nesmí to být hudba ve stylu: „tuc – tuc – tuc – tuc“!


6) Čteš vždy jen jednu knihu nebo jich máš rozečteno několik?
Dříve jsem četla převážně jen jednu knihu, a nedovedla jsem si představit, že bych jich měla rozečtených víc. Od doby, co vlastním „čtečku“ – čtu dvě až tři knížky. Momentálně mám rozečtené dvě knihy ve fyzické podobě. 


7) Preferuješ pouze čtení doma nebo čtení kdekoliv?
Jak jsem již uvedla v prvním, a i třetím bodě. Převážně čtu na cestách, dále pak na dovolených, nebo v létě na zahrádce či u vody. Takže mě daleko více vyhovuje spíše kdekoliv než doma. Doma mám pocit, že je plno elementů, které mě ruší. 


8) Čteš nahlas nebo pouze ve své mysli?
V mysli – to by se pak blbě četlo při tom cestování (lidé by asi divně koukali :-D). Občas se ale přistihnu, že sice nečtu úplně nahlas, ale ani ne v mysli. Tak nějak si to potichu „předžvýkávám“ – takový ten styl, když o někom řeknete: „že si něco brblá pod vousy“. Vždycky si u toho myslím, že si čtu v duchu, ale ono ne...


9) Čteš některé kapitoly dopředu nebo dokonce přeskakuješ kapitoly?Snažím se to Nedělat! Měla jsem zlozvyk - tendenci, že když mě knížka úplně nebrala od první chvíle, tak jsem si přečetla posledních pár úryvků.

10) Lámeš hřbet nebo se jej snažíš uchovat jako nový?
Snažím se knihu zachovat co nejméně poškozenou nebo viditelně „čtenou“ a to se týká i hřbetů. U brožovaných knih, to samozřejmě nejde tak dobře, jako u pevné vazby.


11) Píšeš do knih?

Ne! Sice po té, co jsem si založila blog, jsem si říkala, že si budu nosit malou „IKEA“ obyčejnou tužku na poznámky, ale pak jsem si zakoupila taková ta malá super lepítka, která velice často zapomínám doma, místo abych je měla v kabelce spolu s knihou. Jediné, co občas dělám, je že si zaškrtnu větu, či odstavec, který mě něčím zaujal. 

A jsme u konce!
Pokud se vám tag zalíbil, a ještě jste na něj nenarazili, určitě si ho zkuste také. :-) 
Budu se těšit na vaše komentáře a poznatky.

Krásný páteční den - Všem Těm, kteří na blog nezanevřeli :-)))

Vaše Mermaidka 

Publikováno dne: pátek 3.března/2017 v 13:30h

Komentáře

  1. Určitě vyzkouším , tagy mám ráda. Já dělala tento, je trochu víc na zamyšlení, tak když tak mrkni jestli tě také nezaujme.
    http://berydanabook.blogspot.cz/search/label/tag

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ti za tip, mrknu na něj a uvidím, třeba se tu zač objeví ;)

      Vymazat
  2. Pěkný článek, v nějakých odpovědích vidím i sebe.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že se zpracování tagu líbí.

      Vymazat
  3. Jsem ráda, že jsi se inspirovala. Ano, souhlasím s lepíky, určitě lepší než tužka do knihy :)

    OdpovědětVymazat
  4. To je skvelý tag! :) Inšpirovala si ma. Síce takéto články nevyhľadávam, asi ho vyskúšam aj u mňa. Súhlasím s lepíkmi. Je to praktické. Ja používam farebné papieriky a stále sa vyžívam v tom, ako mi ladia s obalmi kníh. :D Maj sa krásne a prajem pekný zbytok večera. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Povedeně sepsané a musím říct, že se v mnoha bodech shodujeme, i když já čtu hodně i doma :) Ale třeba na lepíky nedám dopustit :D :)
    Měj se moc pěkně, Mony

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lepíky jsou super, jen kdybych je furt neztrácela po kabelkách nebo nezapomínala doma :D :-(

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí