UPOUTÁVKA No.6

Moje Tipy No.6

Vítám vás u dalšího článku mých knižních upoutávek. Dnes pro vás mám šest tipů, které mě něčím zaujaly. Pojďme se podívat, co jsou zač. :-)

  • MANŽELÉ ODVEDLE

Zmíněnou knihu jsem prvně zahlídla v "lákadle" na předprodej, kde zlákala svojí anotací i mě. Dokonce jsem již četla dvě pozitivní recenze, ačkoliv kniha má na knižní pulty vyjít až 1.dubna. Jojo - to jsou ty spolupráce (jen tiše závidím - i když s mým pomalým čtením, nevím nevím, jak bych recenzní kousky zvládala). Tyto recenze již jen poukázaly na to, že by byla škoda tuto krasavici přehlédnout.

Anotace: Vaše sousedka nechce, abyste vzali své šestiměsíční dítě na slavnostní večeři. Nic osobního, ale rušilo by pláčem. Váš manžel prohlásí, že to nevadí. Bydlíme přece hned vedle. Zapneme dětskou chůvičku a každou půl hodinu ho přijdeme zkontrolovat. Vaše dcerka spala, když jste ji viděli naposledy. Teď stoupáte po schodech do svého mrtvolně tichého domu a vaše nejhorší noční můry se naplnily. Je pryč. Nikdy předtím u vás nebyla policie. Teď prohlížejí celý váš dům a kdoví, co tam všechno najdou…

Autor: Shari Lapena
Originál: The Couple Next Doo
Nakladatel: Knižní klub
Edice: Edice světový bestseller
Žánr: Napětí - Thrillery
Počet stran: 272
Překlad: Kunová Jana
Rok vydání v ČR: 2017


  • DOBŘÍ SOUSEDÉ

Na tuhle knihu jsem opět narazila při mém klikání po "internetech". Měla bych se hned na začátek přiznat, že jsem si ji spojila (spletla) s výše uvedenou knihou, když jsem se ji snažila znovu dohledat. Kniha mě oslovila svojí anotací i zajímavou obálkou, ale již jsem někde v recenzi četla, že se obálka k tématu knihy nehodí. Tak jsem zvědavá, jak to tedy je. Jedná se o psychologický román, podle anotace opět ze sousedství.

Anotace: Psychologický thriller, který navždy změní pohled na lidi, jež jsou vám nejblíže Shadow Cove je městečko, ve kterém by snad chtěl žít každý – má malebné uličky, obklopují ho husté lesy a žijí v něm dobří sousedé. To si alespoň myslí spisovatelka Sarah, když se sem přistěhuje za svým čerstvým novomanželem, doktorem Johnnym McDonaldem. A pak ji jednoho říjnového večera, když je Johnny zrovna pryč, připraví náhlá tragédie o veškeré štěstí. Otřesení a zdrcení manželé se za pomoci sousedů snaží vybudovat si nový život. Když Sarah pátrá po střípcích jejich minulého života, odhalí šokující tajemství, které ji přiměje pochybovat o všem, co dosud považovala za neotřesitelné základy svého života – o svých sousedech, přátelích, a dokonce i o svém manželství. S každým dalším odhalením se Sarah musí znovu a znovu ptát sama sebe, jestli dokáže rozeznat pravdu od lži a jestli vůbec může doopravdy poznat ty, které miluje.

Autor: A. J. Bannerová
Originál: The Good Neighbor
Nakladatel: Kniha Zlín
Žánr: Napětí - Thrillery
Počet stran: 248
Překlad: Černovský Pavel
Rok vydání v ČR: 03/2017


  • VLAK NADĚJE
O knize mám už nějaký čas podvědomí. Ale dosud jsem se po ní nijak zvlášť nekoukala. Až po přečtení Sirotka č.8, mě zaujalo že se v této knize jedná také o sirotky z přelidněného New Yorku. A tak jsem se o knihu začala zajímat, a zjistila, že by mohla být poutavá.

Anotace: V jednom z posledních vlaků naděje, které od poloviny devatenáctého století v Americe odvážely sirotky z přelidněného New Yorku k náhradním rodinám na Středozápadě, sedí i devítiletá Niamh. Píše se rok 1929 a Niamh, která přišla o rodinu po velkém požáru na newyorské periferii, cestuje díky organizaci Pomoc dětem vstříc nejisté budoucnosti. Co ji v ní čeká? Najde přes řadu bolestných ztrát své štěstí? Podobná otázka zní v hlavě i sedmnáctileté Molly v roce 2011. Po smrti milovaného tatínka střídá jednu pěstounskou rodinu za druhou a jde z průšvihu do průšvihu. Za ten poslední musí na veřejně prospěšné práce: bude uklízet v podkroví devadesátileté paní. Protnou se osudy těchto dvou žen? A dostanou odpovědi na své otázky? Vlak naděje, román inspirovaný skutečnými událostmi, vypráví o tom, že občas musíme něco ztratit, abychom něco podstatného našli.
Autor: Christina Baker Kline
Nakladatel: Plus
Originál: Orphan Train
Žánr: Společenské romány
Počet stran: 264
Překlad: Kovářová Kateřina
Rok vydání v ČR: 01/2015

  • RÁCHELINA KNIHA
Jedná se o knihu, kterou napsala norská spisovatelka, což bylo první, co mě na knize zaujalo. Na knihu jsem narazila již při předvánočních nákupech. Líbila se mi obálka a i zajímá anotace. Ale až nedávno jsem si na ni vzpomněla a šla na seznam knih, které by mě lákaly. :) 

AnotaceDramatická smrt rodičů přivede Ellu z New Yorku zpět do rodného Bergenu, aby tam vyřešila majetkové záležitosti. Na místě však zjistí, že jejich rodinnou vilu obývá již několik měsíců stará paní jménem Ráchel. Ella chce dům po smrti rodičů prodat a hodlá Ráchel vypovědět nájemní smlouvu. Při jednom setkání však Ráchel Ellu, která pracuje jako novinářka, požádá o sepsání svého životního příběhu. Ella se rozhodne spíše ze slušnosti vyslechnout její vyprávění, avšak zakrátko je vtažena do pozoruhodného životního příběhu, který se odehrává v několika zemích, od Ráchelina dětství, kdy byla jako uprchlík poslána z Bratislavy do Norska...

Autor: Sissel Vaeroyvik
Originál: Rakels bok
Nakladatel: MOBA
Žánr: Společenské romány
Počet stran: 248
Překlad: Týnská Alice
Rok vydání v ČR: 12/2015

  • ROSE POD PALBOU
Další z mnoha knih s tématikou z 2.světové války. Na knize mne upoutala obálka - máků. Narazila jsem na ni na e-shopu elektornický knih, kde jsem si ji v momentální "akci" zakoupila. Přičemž jsem zjistila, že tato kniha (volně) navazuje na knihu, kterou zmíním níže.

Anotace: Rose Justiceová, mladá pilotka Pomocných leteckých sborů, je při letu z Paříže do Anglie v létě 1944 chycena nacisty a poslána do Ravensbrücku, nechvalně proslulého ženského koncentračního tábora. V děsivém vězení se Rose potkává s nezapomenutelnou skupinou žen, s Francouzkou, která před válkou psala uznávané detektivky a jejíž manžel Žid a tři syni byli zabiti, s houževnatou dívkou, na níž dělali nacisti hrůzné lékařské pokusy, nebo Ruskou, která lítala se sovětskou stíhačkou. A v přátelství s těmito ženami hledá Rose naději a sílu na přežití. Bude to ale Rose stačit, aby dokázala čelit tomu, co jí osud přichystal? Ve volném pokračování Krycího jména Verity vypráví Elizabeth Weinová další příběh o přátelství, věrnosti a odvaze dívek za druhé světové války.

Autor: Elizabeth Weinová
Originál: Rose under fire
Nakladatel: CooBoo
Žánr: Společenské romány
Počet stran: 328
Překlad: Kalinová Alžběta
Rok vydání v ČR: 10/2016

  • KRYCÍ JMÉNO VERITY
Jak bylo zmíněno výše v anotaci, na tuto knihu volně navazuje kniha Rose pod palbou, takže jsem si nakonec v podobě e-knihy zakoupila i tuhle, abych nečetla Rose jako samostatný příběh. 

Anotace: 11. října 1943 se nedaleko Paříže, v okupované Francii, zřítilo britské špionážní letadlo. Jeho pilotka a pasažérka byly nejlepší přítelkyně. Jedna z dívek má naději, že přežije. Druhá hru o život prohrála dříve, než začala. Když Verity chytne Gestapo, myslí si, že nemá žádnou šanci na přežití. Jako tajný agent chycený na nepřátelském území zažívá nejhorší noční můru jakéhokoliv špióna. Nacisté ji ale ihned nezabijí, dají jí na výběr: Buď jim odhalí sovu misi, anebo ji strašlivým způsobem popraví. A ona se rozhodne říct jim pravdu. Avšak ne takovou, jakou očekávají. 
Na každém kousku papíru bojuje Verity o svůj život. Odhaluje svou minulost, vypráví, jak se skamarádila s pilotkou Maddie. Lituje svého selhání a ukazuje svou kuráž a zoufalou touhu dostat se domů. Ale budou její odhalení stačit SS? Pomohou jí její tajemství přežít?

Autor: Elizabeth Weinová
Originál: Code Name Verity
Nakladatel: CooBoo
Žánr: Společenské romány
Počet stran: 352
Překlad: Eliáš Petr
Rok vydání v ČR: 09/2015


Šest slíbených upoutávek je právě za námi. Zaujala vás některá z uvedených knih? Nebo jste již některou z nich četli? Znáte je? A pokud ano, kterou byste mi 100% doporučili?
Těším se na vaše komentáře. 


Přeji pěkný nedělní den
Vaše ൬ermaidka 🏵


Obrázky knih a anotace jsem čerpala z Bux.cz.

Publikováno dne: neděle 26.března/2017 v 14:45

Komentáře

  1. Manželé odvedle mě také zaujali. Četla jsem na ni kladnou recenzi, takže je jasné, že je na seznamu :D A že sis ji spletla s Dobrými sousedy se nedivím. Ono to k tomu přímo svádí. Ráchelinu knihu mám na seznamu od vydání, tak snad se k ní někdy dostanu. Pokud se k některé z uvedených knih dostaneš dřív než já, budu se těšit na recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože jsem o Manželech odvedle a Dobrými sousedy četla ve stejný den... a nějak jsem si spojily do jedné, až při psaní těchto upoutávek, jsem si vybavila, že muselo jít o dvě odlišné knihy,) Určitě si je chci přečíst, a doufám že brzy i Ráchelinu knihu. :-)
      Hrozné, jak se ten seznam "Chci si přečíst" prodlužuje a prodlužuje, co ? .-)

      Vymazat
  2. Manzele odvedle me hodne lakaji. Sousedy jsem cetla :) Rose a Verity me moc nelakaji i kdyz o tom vsichni mluvi :/ a rachel mam rozectenou a nemuuzu se prokousat pres zacatek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Rachel a i na ty první dvě jsem hodně zvědavá. Děkuji za reakci

      Vymazat
  3. Moc pěkné tipy. Manžele odvedle si chci taky přečíst, i Dobří sousedé vypadají dobře. Krycí jméno Verity mě svého času lákalo, potom jsem si ale nebyla jistá, zda by to bylo pro mne to pravé ořechové. Rachelina kniha mě doma čeká na přečtení. A Vlak naděje taky vypadá lákavě. No prostě skvělý článek pro inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, je fajn ispirovat dálší knihomoly :) S Verity a Rose uvidím - v nejhorším mi budou viset ve čtečce.

      Vymazat
  4. Neodolala jsem manželům odvedle a už je mám rozečtené. Musím říct, že se čtou fakt dobře :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, taky se po nich musím co nejdříve podívat ;)

      Vymazat
  5. Super. Ja se chystam na manželé odvedle a těším se na Driv nez ji najde od Mystery Press a to bude pecka :)

    OdpovědětVymazat
  6. Verity mám už delší dobu vyhlédnutou. A manželé odvedle mě zaujali svou anotací, zní dobře :) Pěkné upoutávky!
    Koukám, že jsi změnila vzhled blogu, moc pěkná práce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Sice mi to trvalo dva dny, ale zdá se, že s konečným výsledkem jsem spokojená ;)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí