DOBŘÍ SOUSEDÉ

Nic nemusí být tak, jak se na první pohled zdá.


Vítám vás u své další recenze! ;-)

Dobří sousedé je můj druhý thriller. Četla jsem ho jako e-knihu, po dobu tří večerů. Je to užší kniha o 248 stránkách a jelikož je velice poutavě psaná, čas s ní utekl velice rychle.

zdroj fotky

O knize: Příběhem nás provází manželé Sarah a Johnny, kteří žijí v městečku Shadow Cove. Sarah je spisovatelka knížek pro děti. Johnny je dermatolog, a zrovna je na konferenci v San Francisku, když v podobě tragédie (požáru) přijdou o všechno. Dokonce i o přátele v podobě sousedů. Nejen Sarah se musí vyrovnat se ztrátou přátel a domova. Johnny pro ně dva najde dočasné ubytování – srub, který pronajímá Eris - zdejší realitní makléřka, která se s oběma manželi spřátelí.  Sarah po nastěhování ale trvá na tom, že chce vidět co zbylo z jejich společného domu. Vydává se tedy do sutin, kde při hledání toho, co oheň nepohltil, nachází záhadnou fotku Johnnyho s neznámou ženou. Dosud důvěřivá Sarah se ocitá ve zvláštním koloběhu událostí, zjišťování a otázek, zda nemá Johnny milenku. Jisté indicie by napovídaly, že ano. Ale jak to ve skutečnosti je? A co vlastně zapříčinilo požár sousedního a jejich domu?

Název: Dobří sousedé
Autor: A. J. Bannerová
Originál: The Good Neighbor/2015
Nakladatelství: Kniha Zlín
Rok vydání v ČR: 2017


Anotace: Shadow Cove je městečko, o kterém každý sní – má malebné uličky, bujné lesy a dobré sousedy. To si alespoň myslí Sarah, když se sem přistěhuje za svým čerstvým novomanželem doktorem Johnnym McDonaldem. Brzy však objeví spodní proud klamu. A pak ji jednoho říjnového večera, když je Johnny zrovna pryč, připraví náhlá tragédie o veškeré štěstí.
Sarah s Johnnym, otřeseni a zdrceni zármutkem, se pokouší znovu vybudovat roztříštěný život. Když se Sarah probírá kousky zničeného domova, odhalí šokující tajemství, které ji přiměje pochybovat o všem, co dosud považovala za skutečné – o svých sousedech, přátelích a dokonce i o svém manželství. S každým dalším odhalením se Sarah musí znovu a znovu ptát sama sebe: Můžeme vůbec kdy opravdu poznat ty, které milujeme?

Zhodnocení
: Kniha měla spád, a docela i nasazené tempo, které si (myslím) po celou dobu udržela.  Nechybí zde napětí a zvraty, díky nímž čtete a čtete, abyste se dozvěděli víc. S hlavní hrdinkou jsem více méně sympatizovala, ale občas mi přišlo, že ji autorka vykresluje až moc naivní a nepochybující. Na druhou stranu chápu, že po prodělaném šoku si člověk nechce připustit, další zklamání. Ale přišlo mi to nepochopitelné vůči tomu, jak Johnny kličkoval, kdykoliv se ho snažila Sarah konfrontovat. Za to Johnny mi byl vcelku nesympatický. Přesto se mi kniha dost líbila. A celé vyústění příběhu mi přišlo nečekané. Nakonec vše do sebe zapadlo tak, že to nebylo nic nepředstavitelného. 
Mě osobně trochu rozčaroval „otevřený“ konec, kdy nevíme, jak se nakonec Sarah rozhodne, ale to je můj vnitřní boj.



Tento příběh vám velmi ráda doporučím. Je to lehčí četba, takže nečekejte nic ve stylu severských thrillerů, ale pokud máte chuť na jemný, ale přesto napínavý příběh, pak bude psychologický thriller Dobří sousedé dobrou volbou. 

Hodnocení: 4,5 z 5

O autorce: A. J. Bannerová  
narodila se v Indii, vyrůstala v severní Americe. V mládí četla Agathu Christie, Daphne du Maurier a další mistry milostných a tajemných vyprávění. Ráda si z knihovny rodičů tajně vypůjčovala thrillery, které jí poskytly vynikající materiál k její prvotině, psychologickému příběhu plnému napětí Dobří sousedé. Vždycky snila o tom, že bude psát napínavé příběhy, ve kterých nic nebude tím, čím se na první pohled zdá.

Už jste o knize slyšeli? Víte o ní, nebo jste ji zaznamenali až teď po mém článku? Nebo jste knihu již četli? A pokud, jaký byl váš názor? 
Těším se na vaše komentáře. 

Přeji pěkný prodloužený víkend.
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: sobota 29. dubna/2017 v 15:05

Komentáře

  1. Zajímavá kniha. Akorát ten otevřený konec - to nemám ráda. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je nemám ráda, ale většinou do dočtení o nich nevíme.. :-)
      I tak byla kniha skvělá.

      Vymazat
  2. Ajaj, otevřený konec by mě nejspíš rozladil, to nemám ráda :) Docela mě kniha lákala, ale asi si ji nechám ujít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě na ni zlákalo pár pěkných recenzí, tak uvidíš, třeba tě nakonec zláká. Četla se opravdu hezky.

      Vymazat
  3. Ha! Tak jak jsem si myslela. Taky nemáš Johnnyho ráda! :D A máme stejný názor :-)) Moc fajn recenze a musím s tebou souhlasit, že tato kniha se čte sama :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo - Johnny mi byl hodně protivnej. Ale tak k příběhu to pasovalo :)
      Děkuji za komentář, měj se hezky :)

      Vymazat
  4. Kniha vypadá zajímavě, ale ten otevřený konec... ten by mě taky rozčaroval :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha byla úžasná a čtivá, myslím že rozhodně stojí za přečtení i s prozrazeným otevřeným koncem!!! :-)

      Vymazat
  5. Po dočítaní psychologického thrilleru Ví o tobě, ktorý ma úplne dostal, mám neuveriteľnú chuť siahnuť opäť po tomto žánre a...a ty si mi dala skvelý tip ^.^ Znie to skvelo a určite po knihe siahnem, snáď si ma získa tak ako práve Ví o tobě, ktorú ti vrelo odporúčam :) Ja som pri čítaní tohto thrilleru niekedy ani nedýchala, bola to dokonalosť ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mony, jsem ráda, že tě recenze zaujala - a budu se těšit na tvé dojmy z Dobrých sousedů :)
      Také děkuji za tip - Ví o tobě jsem už na pár blogách zaznamenala (i u Tebe), ale nechtělo se mi do ní, ale když mi ji vřele doporučuješ, tak se po ní poohlédnu. Měj se krásně. :))

      Vymazat
  6. To je opravdu zajímavá kniha, podívám se po ní na ereadingu :)
    Díky za tip! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jelikož jsem ji tam kupovala, tak bys ji tam sehnat měla ;) Jinak jsem ráda, že kniha zaujala :)
      Přeji hezké čtení, pokud se do ní pustíš :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí