KABINET MILOSTNÝCH DOPISŮ

Máme tu Velký pátek, 

a já vám přináším recenzi na knihu z italského prostředí a doby fašistické Itálie.

Nečekané se stalo skutečností. Podařilo se mi během března dočíst knihu od Alyson RichmanKabinet milostných dopisů, kterou jsem měla rozečtenou od dočtení Sirotka č.8.

zdroj


O knize: Kabinet milostných dopisů je kniha s příběhem z doby 2.světové války ve fašistické Itálii. Hlavní hrdinkou je Elodie, nadaná violoncellistka, která má velice vytříbenou paměť. Spolu se svojí kamarádkou z konzervatoře Lenou se zapojí do antifašistického odboje. Zde se seznámí s Lukem, jemuž patří knihkupectví, ve kterém se hnutí setkává. Zamilují se do sebe, ale když se do Itálie dostanou němečtí vojáci, jsou rozdělení válkou a smrtí. Po smrti otce, Elodie spolu s matkou prchá z rodné Verony do Benátek, kde se setkává s Lucovým dávným přítelem. I v Benátkách je odboj, pro který by mohla být Elodie velice užitečná. Při své misi, je před jejíma očima zatčen člověk, kterému má předat šifru v notách. Elodii nezbývá nic jiného než uniknout. Nemůže se ale vrátit zpět do Benátek, protože by tak mohla ohrozit svoji matku, a proto se vydává na svoji pouť, která ji zavede do Portofina.
Román má dvě dějové linky. Současnost, kdy je Elodie již v Portofinu, kde se ji ujme zdejší lékař Angelo. A vyprávění blízké minulosti a toho, co vedlo Elodii k tomu, že se dostala až sem – do Portofina. Kniha je rozdělena do kapitol, u kterých je označení Verona nebo Portofino, dle toho, kde se zrovna děj odehrává. V kapitolách Portofino se dozvídáme i o životních peripetiích Angela.

Autor: Alyson Richman
Název: Kabinet milostných dopisů
Originál: The Garden of Letters/2014
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání v ČR: 2015
Počet stran: 344

Anotace: Píše se rok 1943 a v Itálii jsou u moci fašisté. Elodie, která se dosud věnovala pouze milované hudbě a své mimořádné nadání uplatnila jako nadějná violoncellistka, se po otcově smrti zapojí do italského hnutí odporu. Poznává zde svou první velkou lásku, ale když Němci obsadí severní Itálii, musí z rodné Verony uprchnout. Vydává se na pouť, která jí pomůže nalézt nejen bezpečí, ale i nový smysl života.

Zhodnocení: Válečný román z fašistické Itálie byl pro mne nevšedním, avšak ne úplně uspokojivým čtením. Ze začátku jsem se nemohla vůbec začíst. Motala jsem se v kapitolách mezi Veronou a Portofinem. Přestože byl děj z Portofina a Verony oddělen kapitolami, stejně jsem se v ději ztrácela a přišel mi děj nepřehledný. Chvíli o Elodii, chvíli o Angelovi. Vůbec jsem z toho nebyla moudrá. Možná proto jsem knihu tak dlouho odkládala.

Po více jak měsíci jsem knihu vzala opět do ruky, a během jednoho odpoledne jsem zbytek knihy přelouskala - asi 250 zbývajících stránek. Řekla bych, že přišel na knihu ten správný čas. :-) Najednou vše do sebe zapadalo a nechtělo se mi knihu odložit. Čekala jsem, co příběh přinese, a jestli Elodie v Portofinu již zakotví, nebo zda ji čeká nějaký další úkol odboje, který je zatím skrytý. Zhruba za půlkou jsem již odhadla, jak příběh dopadne, a nemýlila jsem se. :) 


Nakonec to byl milý a laskavý příběh. Přesto mu něco chybělo. Nebyl pro mě tak čtivý a rázný. Konec na mě působil lehce naivně a ukvapeně. Na druhou stranu byla to kniha z válečné doby, takže v ději nechyběly ani brutality a smrt. 


Za mě takový
lepší průměr. A k tomu velké plus za krásnou obálku, díky níž jsem si knihu kdysi pořídila. A i bez obálky je kniha krásně sladěná se svým názvem

Hodnocení: 3/5

O autorce
: Alyson Richman (nar. 1972)
- je současná americká spisovatelka a absolventka prestižní univerzity v Massachusetts. Dosud vydala šest historických románů; všechny mají vysoké hodnocení a dostává se jim uznání i v zahraničí. České čtenáře mimořádně upoutal její historický román Ztracená manželka, v němž ztvárnila dojemný příběh pražské malířky, která přežila holocaust. Alyson miluje cestování, vaření, jízdu na kole a balet. Momentálně žije v New Yorku se svým manželem a dvěma dětmi. 

Četli jste nebo znáte tuto knihu? Pokud ano jak se vám líbila? A říkávám něco i druhá autorčina kniha? Uvažuji o tom, že bych si Ztracenou manželku, nakonec také přečetla.

Mějte se,
Vaše ൬ermaidka 


Publikováno dne: pátek 14.dubna/2017 v 14:00

Komentáře

  1. Mě kniha hrozně láká. Už jen proto, že je z válečné doby a navíc z Itálie. Těším se, až se do ní sama začtu, takže díky za recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme zvědavá na tvůj názor :) Snad se ke knize brzy dostaneš.

      Vymazat
  2. Pěkná recenze :-) Škoda, že jsi nebyla až tak úplně spokojená, já si knihu užila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala, asi nebyl předtím na knihu ten správný čas, pak jsem už byla spokojenější než na začátku :-)

      Vymazat
  3. Knhu mám doma už poměrně dlouho, také další od autorky - Ztracenou manželku. Ani k jedné jsem se však zatím nedostala. Jsem zvědavá, jak mě osloví :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem taky zvědavá, jak Tě kniha/y osloví. O Ztracené manželce uvažuji.

      Vymazat
  4. Výborná recenze a krásné fotky, je radost se na ně koukat :) Knížku neznám, ale hned mě zaujala, děkuju za skvělý čtecí tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za pochvalu, jak článku tak i fotek. Jsem ráda, že jsem na knížku, kterou jsi neznala, navnadila.

      Vymazat
  5. To mi pripomína moje trápenie sa s knihou Neuveriteľná púť Harolda Frya s ktorou som sa spočiatku poriadne popasovala a nie a nie sa do nej začítať :D Avšak jedného dňa prišiel naozaj ten pravý deň a knihu som nedokázala odložiť. Bola nádherná a radím ju medzi moje naj :))
    Mňa tiež táto kniha upútala najmä obálkou a anotácia znie taktiež lákavo. Takéto knihy rada vyhľadávam, len škoda tomu počiatočnému zmätku. Aj som si myslela, že to bude skôr také priemerné čítanie, neočakávať až tak veľa. No uvidím, možno ak ju raz niekde zazriem tak si ju odnesiem aj domov, no akosi ma už tak neláka :D No recenzia sa podarilo, presne ako aj fotky♥♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Mony. Mrzí mě, jestli moje počáteční zmatky tě od knihy odradily, to bych nerada, byla nakonec opravdu nádherná. Zkus jí dát šanci.

      Vymazat
    2. Nie, určite si ma neodradila :) Šancu jej jedného dňa určite dám :D

      Vymazat
  6. Kdysi jsem na knihu narazila v obchodě a nakonec jsem ji tam nechala, vyhledala jsem si totiž n ni recenze a moc mě nezaujala. I po tvé recenzi bych knihu zařadila spíše k průměru, ale věřím, že stojí za přečtení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím,že opravdu zaujme jen málo koho. Já jí původně nechtěla ani dočítat, ale jsem ráda, že jsem ji nakonec nenechala odloženou.

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí