MANŽELÉ ODVEDLE

Přeji krásné odpoledne,


mám za sebou svůj první thriller a - P.Á.N.I.! Lepší jsem si snad ani nemohla vybrat. :-) Jsem opravdu nadmíru spokojená.

zdroj

O knize: Jak víme z anotace, hlavním tématem knihy je to, že zmizelo šestiměsíční miminko Contiových v mezidobí, co její rodiče byli u sousedů na narozeninovém večírku. Kniha nemá žádný úvod do děje, prostě a jednoduše hned během prvních stránek jste vtaženi do celé záležitosti - Cora zmizela. Anne a Marco jsou v šoku, když najdou v pokoji jen prázdnou postýlku. Jak se to mohlo stát? Vždyť byli jen vedle u sousedů se zapnutou chůvičkou a chodili Coru co půl hodinu kontrolovat.
Jak k tomu došlo, kdo je únosce, a zda je vůbec ještě Cora naživu nebo jestli ji nezabili sami rodiče, vyšetřuje detektiv Rasbach spolu s kolegou Jenningsem. Anne Contiová pochází z velice bohaté rodiny, takže jednou z domněnek je, že Coru někdo unesl a bude požadovat výkupné. Ale také je tu fakt, že Anne trpí poporodní depresí a mohla maličké něco udělat. Přijde detektiv Rasbach na to co se u Contivých stalo?
Protože:
 - Lidé jsou schopni téměř všeho!

„Detektiv Rasbach manžele pozorně sleduje. Pohřešuje se dítě. Někdo, neznámá osoba či osoby, ho odnesla z postýlky, zatímco rodiče byli na večírku u sousedů. Dveře našli pootevřené. Otec možná nechal odemčený zadní vchod – policie ho po příjezdu našla zavřený, nikoli však zamčený. Matka je nepochybně rozrušená. I otec, ten zjevně prožil těžký otřes. Na celé té situaci ale něco nesedí. Rasbach by rád věděl co se to stalo doopravdy.“      str.16


Autor: Shari Lapena
Název: Manželé odvedle
Originál: The Couple Next Door/2016
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání v ČR: 2017
Počet stran: 272

Anotace: Nikdy nevíte, co se děje na opačné straně zdi.
Vaše sousedka nechce, abyste vzali své šestiměsíční dítě na slavnostní večeři. Nic osobního, ale rušilo by pláčem. Váš manžel prohlásí, že to nevadí. Bydlíme přece hned vedle. Zapneme dětskou chůvičku a každou půl hodinu ho přijdeme zkontrolovat. 
Vaše dcerka spala, když jste ji viděli naposledy. Teď stoupáte po schodech do svého mrtvolně tichého domu a vaše nejhorší noční můry se naplnily. Je pryč. 
Nikdy předtím u vás nebyla policie. Teď prohlížejí celý váš dům a kdoví, co tam všechno najdou…
„Anne leží v posteli a vzpomíná, jaký to byl pocit tisknout si miminko k tělu, cítit v náručí teplo měkoučké maličké dcerky, když má na sobě jen plínku a její miminkovská kůže voní po koupání. Pamatuje si Cořin krásný úsměv a lokýnku uprostřed čela.“     str. 78 
„Anne leží v posteli, uzavírá soukromou dohodu s Bohem, i když v něj nevěří, a vzlyká do polštáře.“     str. 80

Zhodnocení: Dočteno během tří dnů! Už to poukazuje na to, že jsem s knihou neměla žádný problém! Kniha mě oslovila po prvních stránkách. Nechtělo se mi knihu ani odkládat, přestože to nakonec jinak nešlo. Četla se hodně svižně a lehce, měla spád - kapitola za kapitolou. Kapitoly jsou krátké, pár stránek, což nabádá k tomu, abyste četli dál a dozvěděli se jak to všechno vlastně je... Myslím, že nebyla kapitola, která by nekončila nějakým zvratem, nebo něčím, co by vám dovolilo knihu odložit. 

Líbilo se mi jak autorka nastínila více aspektů, které se mohly stát. Anne trpí poporodní depresí, která možná nemá daleko k poporodní psychóze, a pak je tu jisté tajemství z mládí, o kterém ví jen její matka. Do toho všeho má Marcova firma finanční problémy. A pak jsou tu Anniny rodiče - movití rodiče, kteří sice nemají Marca v lásce, ale pro Coru by obětovali všechno. Byla jsem napnutá, co vyšetřování odhalí. Když už z děje tušíme, co se vlastně událo, pořád to nemusí být tak docela pravda. Nebo jo? Kdo má nakonec ve zmizení miminka prsty? 
Ráda bych podotkla, že konec mě hodně překvapil, přišel mi až moc dramatický (na můj vkus).
Obálka se stříbrnou plackou - Edice světový bestseller, spolu s modrozeleným odstínem a oroseným oknem je podle mě velice pěkně sladěná s námětem knihy. Samotná kniha bez obalu, šedo-černá se sousedními domy, je ale také krásná.

Knihu určitě mohu vřele doporučit, námět je pěkně napínavý do poslední stránky. Nebudete se chtít od knihy odtrhnout. A na konci vás bude mrzet, že už je po všem.  

Hodnocení 10/10

O autorce: Shari Lapenam (nar. 1960)
 - kanadská autorka. Původně pracovala jako právnička a učitelka angličtiny. Žije v Torontu s manželem. Manželé odvedle (2016) jsou jejím debutem v žánru thrillerů. Na rok 2017 chystá další napínavou prózu: A Stranger in the House.


Doufám, že se vám můj článek líbí. A co vy - už jste knihu četli? A jak se vám Manželé odvedle líbili? Nebo máte knihu teprve v hledáčku? Těším se na vaše komentáře.


Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: středa 19.dubna/2017 v 15:25

Komentáře

  1. Skvělá recenze, Moni! :) Nicméně jak asi o mně víš, já jsem docela thrillerová, takže mám ke knize přeci jen nějaké ty výtky. Bylo to dobré, ale vyvarovala bych se takových těch proklamací "thriller roku" apod., kterými čtenáře v rámci marketingové akce vydavatel zásobuje. Za mě to rozhodně nebyl nijak extra výjimečný thrillerový počin, ale přesto se mi kniha líbila a ta čtivost byla neuvěřitelná, což je u detektivky vždy důležité. Jsem ráda, že sis čtení užila, a měj se moc krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za doplnění Kristý. I přesto že to byl můj první thriller, tak určitě věřím, že "nálepka - thriller roku" je hodně nadnesená, určitě jsou daleko lepší a propracovanější knihy tohoto žánru. Každopádně mě to navnadilo :)

      Vymazat
  2. Na Tvůj názor jsem čekala a těšila se :-) A teď jsem na knížku natěšená ještě více! Jen co dočtu Vír, který už mám rozečtený, pustím se do ní :-) Krásná recenze :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za pochvalu, té si moc cením. Budu se moc těšit na tvou recenzi a přeji hezké čtení.

      Vymazat
  3. Tak jsem se dočkala. Jsem ráda, že se jako první thriller líbila :) Kniha vypadá opravdu slibně a ráda bych se do ní ponořila. Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, a určitě se ponoř - ráda se dozvím i tvůj názor. :-)

      Vymazat
  4. Moc pěkná recenze, sama thrillery moc nečtu, ale když vidím jak knihu chválíš, věřím že by se mi líbila taky... :)((

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ji zkus a uvidíš. Já jsem ráda, že jsem do ní šla :)

      Vymazat
  5. Tak to jsem ráda, že se ti kniha líbila . Někde jsem četla, že knihu nazvali detektivní, nicméně já bych řekla, že spíš psychologický :-)
    Každopádně souhlasím s tebou, že je to skvěle napsáno, sama jsem se od ní taky nemohla odtrhnout :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milý komentář.Taky mi přišla teda spíš psychologická..

      Vymazat
  6. Jsem ráda, že se ti kniha líbila! Byla jsem zvědavá, co na ni řekneš, a protože takový žánr zrovna moc nečtu, chtěla jsem si počkat na tvou recenzi :). Teď si Manžele moc ráda přečtu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší, že jsem tě recenzí na knihu navnadila. Pokud po ní opravdu sáhneš budu se těšit na tvůj názor :)

      Vymazat
  7. Výborná recenze :) Jsem sí pořád více a více jistá, že tuhle knihu si musím přečíst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Také jsem to tak měla a jsem ráda, že jsem se do knihy pustila.

      Vymazat
  8. Tak koukám, že se Ti nakonec moc líbila. :) Půjdu do ní taky a doufám, že co nejdřív. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Si piš, že líbila ;) Už teď se těším co na ni řekneš ty ;)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí