NOVÉ KOUSKY Č.10

Ahoj všem knihomolům,

sešly se mi tu od začátku měsíce čtyři knižní přírůstky, tak jsem si řekla, že vám je představím!
Ano, chápu vaše "kroucení hlavou", že jen čtyři… :-D Ale za prvé se snažím lehce držet hesla „Stop Stav“, a za druhé nezoufejte, díky jedné akci na e-shopu e-knih se mi pomalu hromadí některé knížky v elektronické podobě, ale o ty se s vámi podělím až na konci měsíce. To totiž akce skončí a já budu vědět, jaký je celkový počet nakoupených elektronických knih. Tak se těšte spolu se mnou :-)

Teď se podíváme na ty papírové přírůstky. Jak už jsem se zmínila jedná se o čtyři kousky.


První kniha mi dorazila z Knižního klubu. Moje první objednávka jako člena KK! ;) Jedna moc milá paní mě totiž v květnu na Světu knihy odchytla, a já se jí upsala ke členství a zpečetila ho bonusovým nákupem tří knih za 50% slevu. Nyní mi přišla má první objednávka


CUKROVÁ PANENKA -  Laura Lane McNeal


Anotace: Působivý debut s atmosférou oblíbeného románu Černobílý svět. Malou Liberty zavane osud z Washingtonu do jižanského New Orleans, kde ji matka po smrti Libertina otce nechává u dosud nepoznané babičky. Krátké prázdniny se však nepředpokládaně prodlouží na neurčito a prostředí amerického Jihu šedesátých let dává dívence poznat černošskou mentalitu a kulturu a otevírá jí úplně jiný svět. Po vzoru svého jména, znamenající Svoboda, a pod vedením svérázné babičky Fannie zde Ibby, jak jí všichni říkají, dospívá. V domě žije také černošská hospodyně Quennie a její dcera Dollbaby. Dodržují se tu jistá pravidla, a to především zásadně se neptat na minulost – ta totiž skrývá tragická tajemství…

O knížce jsem zatím toho moc neslyšela ani nečetla, ale jsem na ní zvědavá. Upoutala mě. Avšak přiznávám, že to nebyla jasná volba. Takže jsem opravdu hodně napnutá, jaká kniha nakonec bude. Pokud jste ji již četli, dejte mi do komentářů vědět, jak se vám líbila a co mám od ní čekat.

Druhá koupě byla hodně nečekaná. To se tak procházíme s kamarádkou po Praze, která přijela z Přelouče (vlastně předtím přiletěla z Londýna, kde již deset let žije), a jdeme kolem knihkupectví, a já povídám, že se potřebuji podívat, zda nemají nějakou hezkou dárkovou tašku, kterou jsem potřebovala na dárek na druhý den. Dárkovou tašku kupodivu měli, ale také měli plné regály knih (čím to asi v knihkupectví bude, že :-D)… Nakonec jsem odešla pouze s jednou knihou z regálu slev. Ale to přemáhání!...


VELKÝ GATSBYFrancis Scott Fitzgerald



Anotace: Vrcholné dílo z dob největšího flámu v dějinách USA, který Francis Scott Fitzgerald označil za „jazzový věk“ a sám do něj vydatně přispěl mnoha soukromými improvizacemi a pocity „ztracené generace“, přináší milostný příběh z lepší společnosti. Selfmademan Jay Gatz řečený Velký Gatsby i krasavice Daisy Buchananová pronikli v éře prohibice do těchto sfér každý po svém a tak se vyrovnávají i s novým životním stylem a břemenem americké „nevinnosti“. Nesoulad v jejich představách je leitmotivem románu, jenž přezkoumává romantický ideál mámivého „zeleného světla“ – oné „šílené, vzrušující budoucnosti, která před námi rok za rokem ustupuje“ – a posléze ho nemilosrdně obětuje na oltář mýtu o věčné lásce. Fitzgeraldovo působivé zpracování meziválečné podoby amerického snu přinášíme v novém, moderním překladu.

Po této knížce jsem sáhla z toho důvodu, že bych jí mohla použít do čtenářské výzvy k prvnímu tématu. Měla jsem původně k tomuhle téma vybranou jinou knihu, ale asi se k ní nedokopu. Tak třeba s Gatsbym to bude jiné. Vím, že je i film, ale nejsem si jistá, zda jsem ho viděla či neviděla. (Ach ta paměť!)

Třetí knihu jsem zakoupila v knihách Dobrovský na dárkový poukaz, který jsem dostala dodatečně k narozeninám od známé. Dlouho jsem vybírala knihu, kterou zvolit, a protože jsem si řekla, že si chci koupit opravdu JEN JEDNU, nebylo to lehké. Nakonec jsem zvolila jednu, na kterou jsem po přečtení jiné autorovy knihy, dost zvědavá a natěšená.

CHLAPEC NA VRCHOLKU HORYJohn Boyne


Anotace: Když osud malému Pařížanovi Pierrotovi určí, že bude žít u tety na vrcholu hory, nemá chlapec ještě ponětí, kam se svět řítí. Jenže píše se rok 1935 a tajuplný dům, kde teta pracuje jako hospodyně, je zlověstný Berghof, horské sídlo Adolfa Hitlera. Vůdce si vezme Pierrota pod svá ochranná křídla a uvrhne ho do neznámého, nebezpečného světa moci, tajemství a úkladů – a chlapec si bude muset zvolit, na kterou stranu se přidá.

Pokud mě sledujete pravidelně nebo již nějakou delší dobu, tak víte, že knihu Chlapec v pruhovaném pyžamu jsem již četla, a že se mi líbila (i když ono je divný říct o příběhu, o kterém kniha je, že se vám líbil). Ale víte, jak jsem to myslela. Příběh byl skvěle zpracovaný a podaný. A nebylo nic, co by se mu dalo vytknout. Z toho důvodu jsem na knihu o Chlapci na vrcholku hory zvědavá.
Uvidím, zda opravdu bude stát „za to“. :-)

Myslím, že tu dlouho nebyla žádná kniha od českého autora. Poslední knihu mám z druhé ruky opět z bazaru na DK. Na knížku jsem nedávno narazila v blogérské recenzi (Knižní večírek), která mi knihu i samotnou autorku připomněla. Od autorky jsem již dvě knížky četla, proto jsem si řekla, že tuhle knihu také zkusím. Název nic moc neřekne, ale anotace již prozradí mnohé.


AŤ MYŠI NEPLÁČOUMagda Váňová


Anotace: Ať myši nepláčou je přání hlavní hrdinky románu, která udělala v mládí osudovou chybu a za svou nerozvážnost platí v dalším životě. Po svatbě a narození syna se domnívala, že její manželství je šťastné, ale brzy se rozpadne. Karla žije sama s dítětem a podvědomý strach, že mu nebude moci dopřát všechno, co mají ostatní děti, ji nutí zvolit si práci placené společnice. Původně byla novinářka a tlumočnice a navenek tak stále vystupuje, tučné výdělky jí ale přinášejí jen vztahy k cizím mužům. Ve strachu z existenčního ohrožení si schovává peníze a cenné dary a doufá, že za několik let svým pokladem zajistí sobě i synovi bezstarostnou budoucnost. Tu jí však zničí muži, s kterými se stýká. Žádný z nich jí nepomůže, když se dostane do velkých nesnází a zaskočí ji vážná choroba. Smíří se s tím, že svůj sen o životě, kde myši nepláčou, protože má člověk všeho dostatek, prohrála. Když se ocitne na úplném dně, najednou v sobě objeví silnou vůli a se svou chorobou začne úspěšně bojovat. Nezbytnou změnou života se osvobodí od dřívějších obav a úzkostí a tím se před ní otevřou možnosti, jak dát svému osudu nový smysl.
Knihu jsem již "načala", ale jsem teprve na začátku. Zatím nevypadá špatně, a čte se mi líp než kniha, kterou jsem se prokousávala dosud, a jenž je stále nedočtená. 

Jestli jsou toto všechny papírové přírůstky za tento měsíc se teprve uvidí. Možná ano a možná také ne. :) Vždyť to znáte.


A co vy, četly jste některou ze zmíněných knih? A pokud ano, tak kterou a jak se vám líbila? Vaše názory si ráda přečtu v komentářích. 


Mějte se fajn,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: pátek 18.srpna/2017 v 21:50

Komentáře

  1. Chlapce na vrcholu hory jsem četla u Anity Gingerové a totálně mě odrovnala. Takže jsem na ni moc zvědavá a ráda si pak přečtu tvůj názor. Nečetla jsem ještě ani Chlapce v pruhovaném pyžamu, ale hodlám to změnit. Snad brzy. Ať se knihy líbí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, snad budou :)
      Taky jsem již četla recenzi od Anity, o to víc se na knihu těším ;) Uvidím, kdy se k ní dostanu..

      Vymazat
  2. Moc pěkné nové kousky :) Cukrová panenka má krásnou obálku :) Hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, obálka je opravdu pěkná a děkuji ;)

      Vymazat
  3. Pěkné přírůstky, k oficiálnímu členství v KK gratuluju. :))Cukrová panenka mě také zaujala. Přeju příjemné čtenía budu se těšit na recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemohu slíbit, že recenze budou hned, ale časem se k nim určitě dostanu ;)

      Vymazat
  4. Moc pěkné přírůstky :) A překvapila mě zmínka o Přelouči, to je moje rodné město :) Jsem moc zvědavá, jak se ti bude líbit Cukrová panenka. Užij si knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tu jsem taky zvědavá, není to tak úplně moje jasná volba, takže vůbec nevím co od knížky čekat. Před chvílí jsem narazila na recenzi u Tarafy a mám z toho rozpolcené pocity.

      Vymazat
  5. No tééda takový velký nákup :o) krásné přírůstky, doufám, že se ti budou líbit a užiješ si čtení :-) O poslední zmíněné slyším dnes poprvé, autorku ani knihu neznám. Budu se těšit na recenze :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, jsem se "rozšoupla"! :-D Děkuji, snad se líbit budou.
      Ty neznáš Váňovou? To je ale možná škoda, tak aspoň rozšiřuji obzory ;) Na mě doma ještě čeká její loňská novinka Nebýt sám. Tuhle z přírůstků jsem už otevřela, tak snad jí do konce měsíce přečtu, ať mám alespoň jednu do shrnutí...

      Vymazat
    2. Ale od toho mám tebe a tvůj blog, který mi kolikrát rozšíří obzory :-)

      Vymazat
    3. To se tak krásně čte, moc potěšilo ;)
      Takhle kniha, kterou čtu, je od Magdy Váňové třetí (za časů, kdy jsem ještě neměla blog jsem četla povídkovou knížku Náhoda nebo osud - ta byla výborná; a pak román Sestra a sestřička).

      Vymazat
  6. Mám pocit, že jsem také členkou, ale nenakoupila jsem tam snad ani jednou :D Asi to budu muset napravit :D Ale pěkný výběr knih, to se musí nechat :)

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné kousky! Cukrová panenka zní dost zajímavě a moc ráda si počkám na to, co na ni řekneš. :o). Velkého Gatsbyho mám doma také, jen vydání z Odeonu a už jsem do něj nahlédla a ... ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné kousky, mám za sebou čerstvě Chlapce na vrcholu hory a bylo to moc dobré, myslím, že se Ti kniha bude líbit! :) užij si čtení a měj se hezky, Moni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A bude u tebe recenze? Nebo jsem jí již přehlídla? Ja se ještě k Chlapci nedostala.

      Vymazat
    2. Sepisuju ji pro VašeLiteratura.cz, tak časem se objeví tam :))

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí