OHLÉDNUTÍ 08 - Srpen

Zdravím knihomolové,

tak tu máme půlku září a já konečně přicházím se svým ohlédnutím a s tím jak vypadal můj čtecí srpen
Abych vám pravdu řekla, vůbec jsem samu sebe nepotěšila. Nebyla čtecí nálada ani chuť, a navíc jsem měla špatnou ruku na výběr některých knih, takže jsem nakonec všeho všudy přečetla pouze DVĚ knihy, a k tomu jsem další dvě měla rozečtené.
Říkala jsem si, že když je ten srpen a pomalu konec léta, že si vezmu pár dní “odpočinkových” a v nich i pokročím se svou hromádkou knih na přečtení. Ale nakonec zůstalo jen u plánů v hlavě, bez realizace. :(

Dost řečí kolem! Pojďme se spolu podívat, po kterých knihách jsem v srpnu sáhla a které z nich jsem i dočetla.


1) První knihu, kterou jsem otevřela hned první srpnové dny napsal sir Terry Pratchett s názvem Pod Parou
Kniha patří mezi sérii z Úžasné Zeměplochy a je o tom, jak pan  Štědrovka vynalezl první zeměplošskou parní lokomotivu. Ale také o lidech z Ankh-Morporku, trpaslících a trolech. Jenže dny plynuly a mně přišlo, že jsem v četbě pořád tam, kde jsem byla včera. Kniha mě skoro vůbec nechytla, přestože pár knih od Pratchetta mám za sebou, ale pravdou zůstává, že se mi nejvíc líbily ty, kde vystupuje postava Smrť. Knihu jsem nakonec odložila a pustila se do jiné.  
A to jsem původně tuto knihu chtěla použít do čtenářské výzvy na Databázi knih: Kniha od autora z žebříčku 100 nejoblíbenějších autorů, nakonec jsem si poradila jinak. Ale k tomu se dostanu.

2) Druhou rozečtenou knihou, kterou jsem nestihla během srpna dočíst je kniha Ať myši nepláčou od české spisovatelky Magdy Váňové. Kniha je taková ze života, ale mě moc nesedla. Ze začátku jsem se opět nemohla začíst, takže po předešlém marném pokusu s knihou Pod Parou jsem se nechtěla vzdát, ale byl to marný pokus, a nakonec jsem knihu taktéž odložila.
Bylo to chvíli poté, co jsem nakoukla do knihy Okamžiky štěstí a díky tomuto nakouknutí, jsem přečetla půlku tohoto dvojrománu.

3) Okamžiky štěstí od Patrika Hartla jsem četla na dvakrát. Napřed knihu, kterou jsem pořídila pro přítelovu tetu k narozeninám. Chtěla jsem “jen nakouknout” a nakonec jsem u ní strávila něco kolem 5-6 večerních hodin. Ale už jsem druhý den nezvládala jít tetičce koupit novou a tuhle si nechat na dočtení. Takže jsem z dvojrománu měla za sebou příběh Veroniky, kterým jsem začala, kdežto část o Jáchymovi na mě čekala. 
Nakonec jsem se k Jáchymovi dostala předposlední srpnový den a zase během pěti hodin jsem ho zhltla. Tak se mi podařilo dočíst aspoň jednu knihu.

4) Potom, co jsem přečetla Veroniku a než jsem se dostala k Jáchymovi, jsem si ve čtečce otevřela knihu Zelená míle, kterou napsal, jak jistě víte, Stephen King.
Nechtěla jsem se vracet k rozečtené knize Ať myši nepláčou a udělala jsem dobře. Kingovka mě chytla a příběh, který už sice znám z filmového zpracování se mi v knižní podobě dost zamlouval. Poslední stránky Zelené míle jsem dočítala jednatřicátého. 

Na recenzi na tuto knihu jste již mohli na blogu narazit. A právě tuto knihu jsem nakonec místo knihy Pod parou použila jako knihu od autora ze žebříčku 100 nejlepších autorů na Databázi knih.

To je ke čteným a přečteným srpnovým knihám vše. Ze čtyř jen dvě. Ale utěšuji se tím, že je to rozhodně lepší než nepřečíst žádnou. :-)
Na druhou stranu přečetla jsem toho na sebe docela dost. Když budu počítat i stránky rozečtených knih, ne pouze těch dočtených, tak jsem na tom lépe než v červenci.

Za srpen jsem přelouskala 1040 stránek.

Teď se podíváme na shrnutí srpnových přírůstků. :-)
Těch bylo protentokrát víc, než je u mě zvykem. 
* Oprava textu již po publikaci (v neděli 17.9.) - vzpomněla jsem si na další dvě knihy, které mi přibyly!! 
Přibylo mi šest OSM knih: Cukrová panenka; Velký Gatsby; Ať myši nepláčou, Chlapec na vrcholku hory, Dívka v ledu a Noční lov. Z toho ty dvě o inspektorce Erice Fosterové jsou výhry z narozeninové soutěže u Pinky v knihách. A jak jste již výše četli, knihu Ať myši nepláčou jsem rovnou rozečetla.
*Ke konci srpna jsem si jěště pořídila knihu, o které již byla řeč: Okamžiky šťěstí. A srpnovou novinku od švédského autora Fredrika Backmana, kterou jste mohli vyhrát v blogové soutěži, Co by můj syn měl vědět o světě.* (PS: O víkendu jsem se k vyhodnocení soutěže nedostala, jelikož jsem měla nabitý víkend návštěvama - napravím brzy!). 
Aby toho nebylo málo, pořídila jsem si čtyři e-knihy: Zelenou míli, Za zavřenými dveřmi, Osm a Lituji, čekají mě. Z těch jsem četla již dvě a na obě byly sepsané i recenze.
Dohromady jsem za pořízení všech knih utratila 1342,-Kč.

Ptáte se, jak je na tom moje Suma sumárum?
V mé hromádce knih k přečtení čeká 42 kousků a nějaké ty elektronické knihy.
Tentokrát jsem se v nákupech moc nedržela, a ke všemu jsem toho dost málo přečetla. :-D
Uvidíme, jak to bude vypadat na konci září... 

A jak jste za srpnový měsíc na tom vy? Co vše jste přečetli a kolik knih vám přibylo? Četli jste některou z těch co já? Nebo z těch co jsem si pořídila?
Budu se těšit na vaše komentáře. 

Přeji hezký víkend,
Vaše ൬ermaidka

Publikováno dne: sobota 16.září/2017 v 9:30

Komentáře

  1. Prázdninové měsíce mi taky čtecí reputaci nevylepšily. :)) ale snad se to ted obrátí. Z těchhle knih jsem nečetla nic, ale některé vypadají dobře, třeba Lituji, čekají mě bych si vážně chtěla přečíst.;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak uvidíme, jaký bude teda září, ale i já doufám, že lepší ;)
      Na knihu Lituji, čekájí mě jsem zvědavá.

      Vymazat
  2. Já neumím mít rozečtených víc knih než jednu, vždy jí musím dočíst a pak až můžu začít novou. :D
    Přečetla jsem toho víc než Ty, ale to jen díky tomu, že vždy, když jsem měla volný den, tak bylo venku škaredě a mně se nechtělo nic jiného, než si sednout s knížkou a čajem. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždy? I když tě nezaujme nebo nebaví, tak ji nedoložíš? To bych popravdě nezvládla. :)

      Vymazat
  3. Nic si z toho nedělej. Já byla celý červenec a srpen naprosto nepoužitelná a k blogu jsem se dostala jen minimálně. Doma se toho dělo strašně moc a ne zrovna moc příjemného, tak doufám, že další měsíce už budou jen lepší. Ale teď ke čtení...knihy se všehovšudy snažím vždycky dočítat, a to i přes to, že mě moc nechytly. Nemám ráda nedočtené knihy a co vím, zatím jsem nedočetla jednu knihu před xy lety :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať už se doma dělo cokoliv, přeji aby bylo v následující době daleko lépe...
      Jak jsme už psala výše, jako odpověď Anitě, pokud mám problém se čtivostí knihy a zrovna mi nesedí, tak je pro mě daleko jednodušší je odložit (a nedočíst), než se s ní prát. Ale chápu, že to každý má jinak.
      Já jsme kdysi měla jednu knihu rozečtenou rok, a až když jsme se k ní vrátila po roce (a po třetí), teprve jsem ji dočetla... Byla to kniha od francouzské spisovatelky Anny Gavaldy - Člověk není nikdy úplně šťastný.

      Vymazat
  4. Vím, že jsi z toho zklamaná, ale já ti kolikrát "závidím", žes přečetla málo knih, to ohlédnutí máš napsané natotata a já se s tímto článkem morduju několik hodin, pokud se vůbec rozhodnu na rekapitulaci vrhnout. Zatím ji mám ve stádiu rozepsání a nejspíš se k ní dostanu zítra. Na druhou stranu čtení není žádný závod a když ti prostě nějaké knížky nesedly, nedá se nic dělat. Člověk nemá vždycky šťastnou ruku :-) Září bude určitě lepší :-) A když to shrnu, tisíc stran přečtených není málo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já ti kolikrát "závidím" to hafo knih :-D Ale jak píšeš, čtení není závod, a jak jsem psala já: Dvě knihy jsou lepší než žádná :-D Je mi jasný, že ti naopak sepsání rekapitulace zabere víc času než mě, přestože ani já ho nevytáhla "z rukávu"...
      Budu se na tvůj článek těšit :) Hezký zbytek nedělě.

      Vymazat
    2. Tak ještě jsem si vzpomněla na dvě knihy které mi přibyly - tak jich je nakonec osm a né šest :-D

      Vymazat
  5. Vždy lepší něco, nežli nic! Ono se to nakonec nějak vyrovná. Já třeba za srpen stihla krásných osm knih, na září jsem se chystala na kulatou desítku... no a čtu teprve druhou. Sice mě to mrzí, ale nedá se nic dělat, snad to v říjnu bude lepší! :) Držím palce, ať chytíš čtecí tempo dle Tvých vysněných představ :) Měj se krásně, Moni :) A pozdravuj kočičí miláčky <3

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí