ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI

Všechny zdravím,
je to pár dní, co jsem se o knize, na kterou píši tuto recenzi, zmiňovala v nakupovacím článku. Je to jedna z e-knih pořízených v srpnové akci na eReadingu. Jelikož jsem byla prozíravá a rovnou si je po koupi stáhla do čtečky, tak jsem mohla jednu z nich hned rozečíst. A kterou z nich jsem otevřela? Teprve můj třetí thriller Za zavřenými dveřmi. Spíše se jedná o psychologický thriller.


zdroj fotky
A co jsem na něj říkala?
To vám prozradím o pár řádků níže.

O knize: Tento román vypráví o manželském páru Jackovi a Grace. Jack pracuje jako advokát zabývající se problematikou týraných žen, které zastupuje. Grace je doma. Navenek vypadá toto manželství jako dokonalá souhra. Nerozlučný milující pár, který je pořád spolu. Není to zvláštní? Taková láska?!
Navíc když se dozvídáme, že  Grace má o několik let mladší sestru s Downovým syndromem, o kterou se hodlá postarat, jakmile Millie dovrší osmnácti let, a bude muset odejít ze školy, ve které i žije. Plno mužů, s kterými Grace žila před touto vidinou budoucnosti raději “zdrhlo”, ale Jack ne. Jack si Grace vzal i přes tohle “břemeno”. A není zvláštní, že Grace není nikdy spatřena sama bez Jacka? Jak to, že i na dámský dýchánek ji doprovází její oddaný manžel?
Je opravdu toto manželství tak perfektní?
“Věděl jsem od první minuty, když jsem tě viděl sedět na trávě vedle Millie, že jsi žena, kterou jsem hledal celý život a nechci už čekat, než se staneš mou ženou.”
 
“Věděla jsem, že si ho chci vzít, a představa, že už příští jaro budeme bydlet v krásném domě na venkově a možná čekat naše první dítě, mě naplňovala nadšením. Cítila jsem se jako nešťastnější člověk na světě.”

Název: Za zavřenými dveřmi
Autor: B. A. Paris
Originál: Behind Closed Door/2016
Překlad: Medková Karolina
Nakladatelství: Motto
Rok vydání v ČR: 2017
Počet stran: 264
Zhodnocení: Nejraději bych vám tu napsala jen jedno slovo, které pro mne čtení tohoto precizního příběhu vystihuje, ale tím bych vám toho moc neřekla. Ono dost těžko lze pojmout hodnocení knihy tak, že bych pouze napsala: Famózní! :-D
Tak tedy jinak!
“Skoro jsem nemohla dýchat. Celou dobu co mluvil jsem nechtěla uvěřit, že chlapec z příběhu je Jack, ale teď jsem se nekontrolovatelně třásla. Pokoj se mi začal houpat před očima. Jack se opřel a na obličeji se mu objevil spokojený výraz.”


Tohle byl pro mě zážitek s velkým Z. Kniha Za zavřenými dveřmi se mi četla skvěle, měla spád. A přestože pointa je záhy odhalena, je kniha nadále velmi čtivá. Hltala jsem stránku po stránce a při čtení se mi tajil dech, jelikož z prozrazené pointy se stalo očekávání, jakým směrem se bude děj dále ubírat. Skoro se dá říci, že co kapitola, to nějaký šok. Příběh byl strhující a podmanivý, hodně těžko jsem se od knihy odtrhávala. A při vyústění příběhu jsem měla husí kůži snad po celém těle.

Kniha je psaná v ich-formě z pohledu Grace a je rozdělena na kapitoly, které nesou název Minulost a Přítomnost. V Minulosti vypraví Grace, jak se s Jackem poznali a jak se schylovalo k svatbě. V Přítomnosti vypráví to, co se odehrává v jejím životě právě teď.  A jak děj plyne, tak je minulost čím dál tím blíž k přítomnosti.  
“Maličký hřejivý pocit uspokojení, že se mi podařilo Jacka přelstít, je drahocenný. Dává mi to trochu důvěry, že dokážu i nepříznivou situaci proměnit v něco pozitivního.”
Klobouk dolů, kniha byla vskutku bravurně napsaná. Myslím, že ji zatím mohu hodnotit jako nejlepší knihu, kterou jsem letos četla. Tudíž za mě stoprocentně doporučuji všemi deseti vám ostatním.
Hodnocení: 5/5
O autorce: B. A. Paris (nar. 1958)
zdroj
- vyrostla v Anglii, ale většinu svého dospělého života strávila ve Francii. Pracovala v oblasti financí, ale také i jako učitelka. Je matkou pěti dcer. Kniha "Za zavřenými dveřmi" je jejím prvním románem. V on-line rozhovoru se svěřila, že její celoživotní láska ke knihám začala už v raném dětství
Už jste také četli tento napínavý thriller? Nebo vám tak napínavý a skvělý nepřišel? Jak ho hodnotíte vy? Budu se těšit na vaše komentáře.

Přeji krásný večer, Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: úterý 12.září v 19:50

Komentáře

  1. Sepsala jsi to perfektně a na tvou otázku odpovídám, ano, četla jsem tento thriller :D Já teda při přečtení anotace jsem myslela, že to bude naopak, nebo že se něco v podobném duchu ukáže, kdo je tyran a kdo vězeň... A ten konec jsem si musela přečíst několikrát, abych ho nějak pobrala, asi mi to úplně stoprocentně zrovna v tu chvíli nepálilo, takže wow efekt se u mě nekonal, ale super počtení :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naopak? Ve smyslu, že by tyran byla žena?
      Tak to Já konec s napětím očekávala, takže Wow efekt se dostavil pravou měrou v pravou chvíli ;) Grace jsem držela palce a Ester mě dostala svoji vnímavostí...
      Chci víc takových knih!!! :-D

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze, knihu jsem nečetla, není to přímo můj žánr, ale vypadá vážně zajímavě. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tento žánr teprve jen lehce nakusuji, a tohle byla velice zdařilá kniha. Pokud bys měla někdy chuť, rozhodně doporučuji

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze :) Kniha nepatří mezi mé obvyklé čtení, ale i tak mě celkem láká :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není nic jednoduššího než občas sáhnout po něčem neobvyklém. Takže já rozhodne doporučuji, během par dní ji budeš mít za sebou :)

      Vymazat
  4. Také jsem si ji pořídila v akci na ereading a nejradši bych se do ní hned pustila, po přečtení tvé a Marcelčiny recenze :) :)

    OdpovědětVymazat
  5. Přidávám na wishlist. Občas bych také nejraději popsala knihu pouze jedním slovem, ale Tobě se to povedlo rozepsat úžasně. Nejdřív jsem si řekla, že teď chvilku thrillery vyhledávat nebudu, nakonec jsem ráda, že jsem neodolala a recenzi jsem si přečetla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, že tě kniha upoutala. Byla vážně vynikající! Určitě do ní běž .)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí