Čtenářská výzva 2016

Skoro pokořená čtenáčská výzva pro rok 2016!

Zdravím své čtenáře v posledním dni tohoto roku :-)


Článkem bych ráda navázala na ten o seznamu mnou letos přečtených knih.
Jak jsem již zmínila v článku, dala jsem se na začátkem roku na "plnění" čtenářské výzvy zadané na Databázi knih.
O co šlo? Jde o dvacet kousků knih přečtených za letošní rok, ale aby to nebylo tak jednoduché - bylo zadáno dvacet témat. Kniha se nesměla v kategoriích opakovat, i když jste zvolenou knihou mohli splnit více kategorií. Jedna kniha = Jedno Téma!

Výzvu jsem tak úplně nesplnila. Jelikož jsem si tak trochu dávala na čas a četla i knihy, které se do výzvy nehodily. Bohužel mi zbyly dvě rozečtené knihy, ze dvou témat. 
Některá témata mi daly docela zabrat. Třeba číslo 13. Kniha autora oceněného Nobelovou cenou. Ale díky tomu, že jsem u některých uživatelů sledovala jejich počínání, jsem narazila i já na knihu, která sem spadala a lákala mě k přečtení. Naneštěstí jsem tuto knihu málem použila do kategorie: Oblíbená kniha z tvého dětství - je jím Kniha Džunglí od R. Kiplinga. Pak jsem dlouho odkládala knihu s číslem v názvu - zhruba od léta jsem do ni chtěla zařadit od Jojo Moyesové: Jeden plus jedna, ale nakonec jsem zvolila novinku Tři přání. Stejně tak u knihy ze žebříčku 100 nejlépe hodnocených knih na DB - původní plán byl otevřít Zlodějku knih, knihu která na mě v poličce čeká už přes rok. Nakonec jsem ale zvolila od J.R.R.Tolkiena - Hobita, kterého teprve dočítám. :-( Druhá nedočtená kniha spadá do kategorie pod číslem 17. Kniha doporučená kamarádem. :-(
Pokud bych se ale podívala na "výzvu" z úhlu počtů knih za letošní rok, tak jsem číslo 20 pokořila o 5 kousků. Což je na mě hodně slušný počet. A rozhodně jsem to nečekala, je i dost dobře možné, že mi čtenářská výzva tomhle pomohla, protože pokud bych četla jen knihy, které bych chtěla, zřejmě bych se k takovému číslu nedostala - možná ani k té dvacítce ne... :-D Ale kdo ví!

A zde jsou již tituly, které jsem do výzvy zahrnula :-)

1. Kniha začínající stejným písmenem jako tvé křestní jméno
     Muž jménem Ove

2. Kniha poprvé vydaná v roce 2016
     Bez šance

3. Kniha z žebříčku 100 nejlépe hodnocených knih na DK
   
 Hobit - nestihla jsem dočíst


4. Kniha napsaná nebo inspirovaná skutečností
     Dánská dívka

5. Kniha, která byla přeložena do angličtiny

6. Kniha, která má méně než 200 stran
    Služka

7. Kniha, která byla zfilmovaná
    Čokoláda

8. Kniha, která má více než 400 stran
     Sedmilhářky

9. Kniha od veřejně známé osobnosti (ne spisovatele)
     P.S. – Aňa Geislerová

10. Kniha povídek

11. Kniha od českého autora

12. Kniha od autora píšícího pod pseudonymem
       Horké i studené

13. Kniha autora oceněného Nobelovou cenou
       Kniha džunglí

14. Kniha přečtená za jediný den

15. Kniha s číslem v názvu
       Tři přání

16. Oblíbená kniha tvého dětství
       Dášenka - čili život štěněte 

17. Kniha doporučená kamarádem
       Paní Bovaryová - nedočetla jsem 

18. Kniha o přátelství
       Babička pozdravuje a omlouvá se

19. Populárně naučná kniha

20. Kniha od autora mladšího 30 let
       Kam se poděla Elizabeth


Pro celkový přehled všech 25ti letos čtených knih najdete v aktualizovaném seznamu zde.
A to je pro tento rok vše. Už jen jediné zbývá, a to:
Popřát si mnoho zdaru ve čtení v nadcházejícím roce :)

Přeji krásný vstup do nového roku 2017!
Mějte se krásně. A žijte naplno!

Vaše Mermaidka


Publikováno dne: sobota 31.prosince/2016 v 13:30

Komentáře

  1. Aňa je boží. :)

    Lauralex,
    www.brcqo.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebyla špatná. Měla krásné ilustrace, ale obsahově byla docela slabá...

      Vymazat
  2. Já měla problém s Nobelovou cenou, ale kniha Džunglí mě vůbec nenapadla!!
    Gratulace, větší úsěch než u mě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, mohlo to být lepší kdybych rychleji četla ;) Ale i tak jsem rada i za 90% úspěšnost. Na to jak jsem v lednu 2016 viděla plnění bledě :-D

      Vymazat
  3. I 90% je hezké :) Já ztroskotala už na výběru, tak jsem to odsunula na později a nakonec na to zapomněla :D A o letošním se ještě rozmýšlím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji..
      já si už píšu malý seznam knih, zda se do některého z témat hodí ty co mám doma, nebo ty co bych si ráda brzy přečetla...a zdá se že mám zhruba 10 knih vybraných, tak uvidím co ten zbytek... :-D

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí