NOVÉ KOUSKY Č.14

Zdravím Všechny!



Dneska se spolu podíváme, co mi za poslední dobu přibylo za knížky.
Jestli dobře počítám, měla bych vám dneska představit čtyři nové kousky!
První dvě jsem pořídila ještě během listopadu z druhé ruky na bazaru Databáze knih.


Tu první vám asi nemusím nijak více představovat, jelikož jde o známou knihu a já jsem zde již několikrát zmiňovala, že si reedici této série chci rozhodně přečíst a pořídit.  O druhé z nich jsem četla u Šárky na blogu Deník jedné Knihomolky, a tak jsem zvědavá, zda padne i mě do noty.


HARRY POTTER A TAJEMNÁ KOMNATA - J. K. Rowlingová
- reediční vydání r. 2017



Anotace: Druhý rok v Bradavicích... Může za to spiknutí, Harry Pottere. Spiknutí, při kterém se ve Škole čar a kouzel v Bradavicích mají letos stát ty nejhroznější věci. Harry si za uplynulé léto prožil ty nejhorší narozeniny v životě, dostal několik zlověstných varování od domácího skřítka Dobbyho a od Dursleyových ho nakonec musel zachránit Ron Weasley v kouzelném létajícím autě. Na chodbách bradavické školy pak Harry slyší podivný šepot – a útoky na sebe nenechají dlouho čekat. Několik studentů zdánlivě zkamení a Dobbyho předpovědi se začínají vyplňovat…


LIDÉ, KTEŘÍ MĚ ZNALI - Kim Hooper



Anotace: Čtrnáct let po odchodu z New Yorku bylo vše v pořádku, ale následující den se všechno změnilo... Emily se dostalo štěstí dříve než většině ostatních. Jako velmi mladá se vdala za muže, jehož vášnivě milovala, a budovala si život, jaký vždycky chtěla. Ale nic netrvá věčně. Pár ukvapených rozhodnutí, zamilování do jiného muže, nechtěné těhotenství – a život Emily je vzhůru nohama. Emily se rozhodne manželovi vše říct a odejít za otcem svého dítěte. Avšak její plány vezmou za své 11. září 2001. Strašlivá tragédie je jejím vysvobozením, dává jí možnost beze stopy zmizet z New Yorku a začít nový život. Není to snadné, ale Emily – nyní Connie Prynne –, si v Kalifornii vybuduje nový spokojený život. Ale když jí lékaři oznámí fatální diagnózu, Emily je nucena vše přehodnotit – pro dobro své třináctileté dcery. Strhující debut, v němž je obyčejná žena konfrontována se svou minulostí, aby zajistila budoucnost své dcery, Základní otázka zní: „jak byste se zachovali vy?“.


Třetí knihu mám také z druhé ruky a získala jsem ji od Zdenky Medvědí v knižní výměně. A jedná se už o prosincový přírůstek, stejně tak je to i s poslední zmíněnou knihou.

LOUTKÁŘ - Jostein Gaarder


Anotace: Jostein Gaarder, autor Sofiina světa, i ve své knížce pro dospělé hýří příběhy. Tentokrát je vypráví hlavní hrdina Jakop, vážený akademik a vášnivý lingvista, který je natolik osamělý, že navštěvuje pohřby cizích lidí a dává se na smutečních hostinách do řeči s pozůstalými. Díky své sečtělosti a jazykové pohotovosti si pokaždé dokáže vymyslet příběh, který jej k nebožtíkovi váže a zaujmout jím ostatní hosty. Jakop je znalec vztahů a souvztažností mezi indoevropskými jazyky, sám je ale z pletiva skutečných lidských vztahů poněkud vytržen. Má jediného přítele jménem Pelle, se nímž se radí a kterého s oblibou cituje, ale jak se ukáže, i Pelle není tak docela přítel z masa a kostí… Loutkář je dojemný a zároveň provokativní román o osamělosti, vztazích, o tom, jak jazyk a vyprávění utvářejí mezilidská pouta a vazby, o hledání smyslu a vlastního místa ve světě.


Po poslední knize pokukuji již dlouho, ale také tuším, že nějakou dobu si na poličce posečká, než přijde ten spravný čas na přečtení. Na knihu jsem četla nespočet chválících recenzí, a tak jí mám konečně taky doma!


VŠICHNI JSME UTKANÍ Z HVĚZD - Rowan Coleman


Anotace: Odejít z tohoto světa je snazší, když vás netrápí nedokonané a nevyřčené… Stella Careyová je provdaná za válečného veterána Vincenta, který po návratu z bojů tráví večery ve společnosti traumatických vzpomínek, úplně uzamčen před vnějším světem. Aby unikla před neútěšnou realitou domova, bere si Stella stále více nočních směn v hospicu. Rozmluvy s pacienty jí přinášejí zvláštní klid. Seznamuje se s jejich osudy; vnímá, jak odlišně lidé přijímají blízkost smrti. A především stále silněji chápe, jak je pro umírajícího člověka důležité urovnat a uzavřít vztahy s blízkými. A právě tehdy začne Stella psát dopisy, jejichž prostřednictvím se její pacienti loučí se svými milovanými. Některé jsou plné humoru či lásky, jiné obsahují souhrn praktických rad, z dalších čiší lítost… Všechny dopisy Stella odešle, až jejich faktický pisatel zemře. Tento slib dodržuje až do jedné noci: tehdy sepíše dopis, který je pro pacienta poslední šancí na odčinění dávné viny – pokud ovšem bude doručen včas…

A to je vše, přátelé! :-)


Co na mé přírůstky říkáte a jak se vám líbí? Četly jste některou ze zmíněných knih?
Určitě mi napište do komentářů.


Krásný zbytek neděle přeje, Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: neděle 10. prosince/2017 ve 12:50

Komentáře

  1. Super knihy :-) Harry Potter v novém kabátku vypadá hezky, ale já jsem spíše pro ilustrovanou verzi, ta je bezkonkurenční :-) Snad se ti budou knihy líbit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, snad budou.
      Já zase dala vale té ilustrované verzi :)

      Vymazat
  2. Krásné přírůstky :-) Na knížku Lidé, kteří mě znali čtu samé pozitivní ohlasy, dávám si ji na seznam k přečtení a snad se ke mě jednou dostane :-) třeba mě naláká tvá snad brzká recenze :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tos napsala schválně, viď ;) Provokativně: “tvá snad brzská recenze” - beru s humorem :-D Tyd mi asi chtěla připomenout, že teď vůbec nečtu, a že jednu recenzi dlužím!... :-D (taky mě ber prosím s humorem :)).

      Jinak díky, z přírůstků mám radost a na Lidé, kteří mě znali se těším! ;)
      Ráda bych slíbila, že o vánoční dovolené budu jenom číst, ALE...! (Myslím, že pro letošek těch blogerských slibů stačilo...) ;o)

      Vymazat
  3. Pěkné kousky :) Nového Harryho ti závidím, také bych si ho hned pořídila. Ale celou sérii už mám, tak je to zbytečné. A budu moc zvědavá, jak se ti bude líbit Všichni jsme utkáni z hvězd. Věřím, že z ní budeš nadšená. Užij si všechny knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ivet, také jsem na knihu zvědavá. A do Tajemné komnaty bych se ráda pustila ještě letos, tak snad mi to vyjde (ikdyž, když kouknu na kalendář, už si tím nejsem vůbec jistá :-D).

      Vymazat
  4. Harryho závidím. Má boží obálku 💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Celá reedice má parádní nové kabátky ;))

      Vymazat
  5. Loutkáře jsem musela odložit. Vůbec mi nešlo se začíst. Tak tomu dám trochu čas a později se ke knize vrátím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, takhle to mám poslední měsíc skoro se všemi knihami, které vezmu do ruky... Tak uvidím, jaká kniha bude...

      Vymazat
  6. Krásné kousky. :) Doufám, že tě "Lidé, kteří mě znali" nezklamou a budou se ti líbit. :) Jinak nové vydání Harryho ti opravdu závidím. V této reedici jsou opravdu kouzelné obálky... Přeji ti krásné čtení a co nejvíce nových knižních příběhů v roce 2018. Měj se krásně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si chci v reedici pořídit celou sérii Harryho ;)
      Jinak doufám, že se mi "Lidé, kteří mě znali" líbit budou uvidíme, snad se v roce 2018 do ní pustím... I když je tolik knih, co bych chtěla přečíst a je jich víc, než jsem zvládla za letošní rok (zatím 31knih), tak snad se dostane do výběru :-)
      Tobě také plno krásných nových příběhů v novém roce, Šárko :-)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí