KNIŽNÍ VÝZVY - plnění ve IV. čtvrtletí

Zdravím všechny knihomoly,

jak už název napovídá, v dnešním článku se chci ohlédnout za tím, jak jsem si v uplynulém roce vedla v plnění svých výzev, do kterých jsem se začátkem roku 2017 pustila. Výzvy to byly dvě! Jedna lepší než ta druhá!

1) Vloni jsem se prvním rokem zapojila do výzvy od Ells, kde jsem si stanovila cílový počet přečtených knih s konečným číslem 30!

Tento cíl se mi povedlo pokořit o jednu knihu navíc = 31 knih za rok 2017! Paráda! Popravdě jsem to ani nečekala. Je to nakonec o šest knih více než jsem celkově přečetla v předešlém roce (2016) a než je počet v článku za třetí čtvtletí.
Jako zajímavost bych ráda uvedla, že jsem měla ke konci roku dvě odložené knihy, takže kdybych je bývala byla dočetla, mohla jsem se pochlubit s třiatřiceti knihami. Škoda! :(

2) Za to čtenářská výzva pořádaná Databází knih byla o něco složitější, přestože na počet šlo jen o dvacet knih. Výzvou tu však byla daná témata, do kterých musela kniha pasovat a směla být použita jen jednou, přestože by se hodila do více témat. V minulém článku o stavu plnění výzev jsem měla splněných 75% = 15 knih. A jak jsem dopadla? Stejně jako předloni!



Myslím, že 90% ze sta není vůbec špatné. :-) K úspěšnému splnění mi chyběly dvě knihy, a to z témat: Darovaná kniha a Oblíbená kniha rodičů (prarodičů). Až do vánoc jsem žádnou darovanou knihu neměla a za těch pár dní do konce roku se mi nepodařilo knihu dočíst. U toho druhého tématu jsem se začala zajímat o oblíbenou knihu až příliš pozdě. A nijak mě žádná z nabízených neoslovila.
Jak se seznam zvolených knih změnil od III. čtvrtletí? Zjistíte níže, kde jsem vypsala daná témata a přiřazené knihy k nim.

1. Kniha, která je starší než čtenář


2. Kniha, která je autorovou prvotinou


3. Kniha, která má na Databázi knih méně než 500 hodnocení


4. Kniha odehrávající se v budoucnosti


5. Kniha od severského autora


6. Kniha, jejíž děj se odehrává v Praze


7. Kniha od držitele Pulitzerovy ceny


8. Oblíbená kniha rodičů, prarodičů
9. Kniha odehrávající se na ostrově


10. Kniha psaná formou deníku


11. Kniha od autora ze sousedícího státu


12. Kniha od autora z žebříčku 100 nejoblíbenějších autorů na Databázi knih


13. Kniha poprvé vydaná v roce 2017 (zcela nová kniha)


14. Kniha od českého autora


15. Kniha se zvířetem v názvu


16. Darovaná kniha

17. Kniha, která má jednoslovný název


18. Kniha s jménem v názvu


19. Kniha pohádek


20. Kniha, jejíž první věta začíná otázkou



Toto je mých 18 knih z jednatřiceti, které se hodily do čtenářské výzvy.
A co vy? Také jste se zapojili? A pokud ano, podařilo se vám splnit všech dvacet témat?

Do obou výzev se zapojím i letos, což jsem již psala v novoročním článku Výzvy roku 2018.
Stejně jako v loni vás budu čtvrtletně informovat, jak si ve svých výzvách vedu. Snad se vám budou opět články líbit. :)

Mějte se hezky a čtěte,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: čtvrtek 11.ledna/2018 v 11:30

Komentáře

  1. Jsi šikovná,gratuluji :-)
    Už máš nějaké plány na letošní výzvu na Databázi knih? Já zatím jen slovenského autora a pak seriál podle knihy - to si přečtu buď Sedmilhářky nebo Roztomilé malé lhářky, snad to nebude až na sklonku tohoto roku :D Pak uvidím...
    Já už si to nepamatuju, neřešily jsme už toho Hostitele, jaktože jsem nečetla tvou recenzi? Nebo si ji psala a mě to vypadlo z hlavy? Jsem v těchto věcech trochu zapomnětlivá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)
      Ano, už nějaké knižní plány mám k letošní výzvě. Já mám knihu k Magnesia Libri, Knihu se čtyřslovným názvem, knihu s ročním obdobím v názvu. Myslela jsem že i knihu, která byla zmíněná v jiné knize ale zjistila jsme že Tess z d'Urbervillů je na mě moc velká bichle, takže budu hledat jinou. Sedmilhářky jsem bohužel už četla, tak vůbec nevím, jakou knihu sem zvolím.
      Nevím jestli jsme spolu řešily nějak Hostitele, ale u mé recenze jsi komentář nepsala (teď jsem se dívala) :-D Psala jsem ji jako první lednovou recenzi (v již minulém roce)! :)

      Vymazat
    2. Taky už jich máš celkem dost naplánovaných :-) Já včera splnila první téma - knihu s ročním obdobím v názvu - dočetla jsem Zimní lidé. To byla zase náhoda, vůbec jsem to neplánovala a ani mi nedošlo, že se mi knížka hodí do jednoho tématu :D
      Aha, to bylo ještě v době, kdy jsem tě nesledovala tak bedlivě :-))) Jdu to napravit a hned si ji jdu přečíst :-)

      Vymazat
    3. Gratuluji ke splnění prvního téma :) Do téma roční období se chci pustit v létě s knihou Léto u jezera (ještě že jsem se k ní vloni nedostala) :-D
      Uvidíme, jak ta letošní výzva půjde ;)

      Vymazat
  2. No tedy,pěkné čtecí skore :) I tu výzvu na Databázi knih,která nebyla úplně lehká, se ti podařilo splnit :) Tak hlavně pěkné čtení i v tomto roce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Těch 18knih neberu jako splněnou výzvu, ale hodně mě to potěšilo. Ta loňská mi přišla ještě docela v pohodě, ta letošní mě láká minimálně, ale zkusím ji :-)

      Vymazat
  3. Jsi dobrá, Moni! Mě ty databázové výzvy moc nelákají, ale o to více obdivuji každého, kdo se je pokusí splnit. A Tobě se to podařilo senzačně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Týnko :-)
      Ta letošní jak již po několikáté zmiňuji bude opravdu výzva s velkým V! Za 50% úspěšnost budu fakt ráda, tak mi drž palce. :-) Uvidíme na konci roku, jak to dopadlo :-)

      Vymazat
  4. Gratulujem! Tá výzva z Datábaze kníh sa mi začína páčiť, možno sa aj ja zapojím :) Ja som tiež prečítala tých 30 kníh, plus-mínus...ale raz by som chcela dať aspoň 50 - alebo aspoň viac ako 35 kníh - to by bol môj rekord! :D
    Prajem ti veľa úspechov aj v tohtoročnej výzve♥ Maj sa krásne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Mony :-) Zapojit ses měla vloni, letos je dost těžká (specifická), ale třeba ti naopak sedne :-) Taky bych chtěla se pokusit o 35 knih - je to moje výzva na Goodreads, ale zatím teda proto docela málo dělám, jsem teprve za polovinou první letošní knihy :-/

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí