OHLÉDNUTÍ 12 - Prosinec

Ahoj, moji čtenáři.


Tak jako každý nový měsíc se i dnes podíváme zpět na to, jak jsem si vedla v prosinci. Ti, kteří mě sledují pravidelně ví, že na tom budu podobně jako v listopadu. Nebylo moc chuti na čtení. :(
Budu se opakovat, ale jelikož nejvíce čtu na cestách, tak jsem toho za prosinec moc nenačetla. Jak jsem již psala v ohlédnutí za listopad, po přestěhování dojíždím do práce dál, takže dříve vstávám, a od toho se odvíjí i to, že pak cestou do práce v autobuse spíše podřimuji, než-li bych si četla. Díky tomu, se na čtení v posledních dvou měsících vyhradil pouze čas strávený cestou z práce domů, a to jenom někdy. Aby toho nebylo málo! Občas se mi dělá při čtení v autobuse špatně nebo mě rozbolí hlava. A jako na potvoru teď jezdím převážně autobusem místo metrem. :(

Ale je pravda, že nakonec během svátků jsem si chvíli času na čtení doma našla.



Nebudu vás dále napínat a prozradím vám, které knížky jsem v prosinci přečetla.

Dohromady jde o DVĚ knihy. Z toho jedna byla v elektronické podobě.



1) Konečně jsem dočetla knihu, o které byla řeč už v minulém ohlédnutí, Jako zabít ptáčka, kterou napsala Harper Lee. Autorka byla za tuto knihu v roce 1961 oceněna
Pulitzerovou cenou za literaturu, a díky tomu se mi hodila do čtenářské výzvy pro rok 2017. Musím ale říct, že mě kniha nezaujala. Vůbec jsem se nemohla začíst, a moc mě nebavila, až posledních pár stran jsem zhltla (takzvaně) “na jeden zátah”. Chtěla bych se ke knize jednou vrátit a znovu si ji přečíst, třeba z ní budu o něco chytřejší a přijde mi čtivější.
Nevím, co přesně mi na ni nesedlo. :(
2) Druhou dočtenou knížku jsem četla jako
e-book během vánočních svátků. Zapojila  jsem se s ní do společného čtení knihy Vánoční koleda, kterou napsal Charles Dickens. Společné čtení pořádala Lucy z Luciiny zašívárny a já se o ní dozvěděla v článku u Marcely (Zaostřeno na knihy).

Knihu
Vánoční koleda jsem četla poprvé a měla jsem ji přečtenou během jednoho svátečního odpoledne. Ještě aby ne, když má knížka 112 stránek. Je to krátký a poučný příběh. A pokud ho neznáte, doporučuji si ho přečíst. Mě se líbila! A myslím, že by se hodila do čtenářské výzvy pro rok 2018 - Kniha s vánoční tématikou, co říkáte? :)

3) Po svátcích jsem rozečetla jednu z darovaných knih, tak trochu doufajíc, že jí do jednatřicátého dočtu, abych si ji mohla přidat do čtenářské výzvy, ale nepodařilo se. :( Jsem teprve u osmé kapitoly (v době psaní článku) z 50! Ale vás jistě zajímá, kterou z ježíškovských knih jsem otevřela, že? Jde o pátou autorovu knihu, která vyšla v listopadu. Už víte? Ano je to Medvědín od Fredrika Backmana.

4) Stále mám i nedočtenou knihu Hračka od Sylvy Lauerové. Knihu jsem odložila, abych mohla dočíst Jako zabít ptáčka a pak jsem se pustila do Vánoční koledy, tak na Hračku zase nezbyl čas. Ale já si na ni čas udělám a vrátím se k ní. Časem. :)

Během prosince jsem přečetla 468 stránek.

Poslední co bych měla za prosinec ještě zmínit jsou přírůstkové knihy. V minulém měsíci mi přibylo sedm knih, což je u mě co říct. :-)
Připomenu vám které to jsou: Loutkář,
Dcera krále močálů,
Se záští,
Medvědín,
Ztracené světlo, 
Všichni jsme utkaní z hvězd***
a reedice Harry Potter a vězeň z Azkabanu.

Suma sumárum - do nového roku jsem vstoupila s
50 knihami k přečtení (a to nepočítám knihy ve čtečce).
*** Všichni jsme utkaní z hvězd - chybí na fotce, kde je na víc kniha Lidé kteří mě znali (ta je již zmíněná v listopadovém ohlédnutí). -> Oprava dne 8.1.2018

Zase začínám lehce uvažovat o tom, že si dám na nějaký čas "STOP STAV" s kupováním nových knih, ale obávám se, že to stejně nevydržím. Každopádně mě tohle číslo hodně překvapilo!

A jak vypadal váš prosinec? Předčil vaše očekávání nebo byl (jako u mě) nic moc? Těším se na vaše komentáře.

Přeji pěkný víkend, Vaše ൬ermaidka

Publikováno dne: sobota 6.ledna/2018 v 15:50

Komentáře

  1. Ani mě se ve čtení nedařilo a také jsem přečetla jen dvě knihy. :)) Ke knihám gratuluju, Se záští doporučuju. Lidé, kteří mě znaly mám doma a už se na ně těším. Tak uvidíme jaká kniha bude. :)) Užij si čtení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, na obě dvě tebou zméněné knihy se fakt těším a jsem zvědavá, jak mi sednou :-) Tak ať se nám líbí. :-)

      Vymazat
  2. Hodně lidí přečetlo jen dvě knížky za prosinec, jak tak koukám...ale tak v prosinci se to dá omluvit, svátky člověka zaměstnají a navíc si stihla zařadit Vánoční koledu a dokonce i přečíst super :-)
    Budu zvědavá na recenzi knihy Medvědín, četla jsem, že kniha je dost o hokeji a ten já můžu, tak třeba si knížku taky přečtu :-)
    A k hromádce nových přírůstků gratuluji, pěkná fotka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já hokej teda úplně nemusím, ale je pravda, že když jsem byla malá, koukala jsem na něj s otcem daleko raději než na fotbal :-D :-D Mě ten Backmanův styl sedí, takže já jsem zatím nadšená, i když jsme stále pře půlkou (15kapitola z 50!)... jen kdyby... no ale nic :-)
      Jsem si na té fotce dala záležet :-D

      Vymazat
  3. Já v prosinci sice přečetla knížek víc, ale zase jsem se nedostala k žádné vánoční. Vánoční koledu si plánuji přečíst už nějaký ten pátek, tak snad mi to letos konečně vyjde. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsme popravdě na ní spadeno nikdy neměla, ale jsem ráda, že jsem se k ní dostala takhle oklikou :-)

      Vymazat
  4. Můj prosinec byl více než katastrofální. Přečetla jsem pouze jednu knihu, kterou jsem navíc měla rozečtenou z listopadu! Hrůza! Snad se v lednu opět dostanu do svých starých kolejí, čeká tady na mě dost lákavých knih :-)
    Jinak jsem ráda, že se ti Vánoční koleda líbila, já ji totiž miluji nejen v knižní podobě, ale také v té filmové, která mi v televizi hraje pokaždé, když balím vánoční dárky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty a jen jednu knihu? :-O Tak přeji aby to bylo v lední lepší. ;)
      Filmové zpracování jsem neviděla, musím napravit.

      Vymazat
  5. Já v prosinci naopak přečetla dost. Ve škole byla pohoda, udělala jsem si před Vánoci tejden volna a o Vánocích pak vždy ještě do konce roku přečtu nejmíň 3 knihy, co jsem pod stromeček dostala, děláme si s přítelem Vánoce hodně čtecí :-D Ale teď to bude slabší, protože zkouškové a třeba tenhle týden asi nedočtu ani rozečtená Akta X, protože mám kromě středy každý den zkoušku :-D Také čtu hodně na cestě, cca 2 hodiny denně trávím v autobusem do školy a ze školy, takže to je "fajn" no, ale třeba když jedu hodně brzo, také spíš vezmu sluchátka a podřimuju... :-/
    A co se konkrétních knih týče, Jako zabít ptáčka si musím přečíst, chci letos celkově "dohánět" takové knižní resty, jako jsou Bídníci, Svědectví, ale právě i Jako zabít ptáčka. Mamka ji miluje, tak jsem zvědavá jestli na ni budu mít spíš názor jako ona a nebo jako ty. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já strašně málo čtu doma... což mě štve, ale nedokopu se.:( Tři knížky jen za svátky? Tak to bych asi nezvládla přečíst, když mívám tak 3měsíčně.
      Tak snad se bude Jako zabit ptáčka líbit... všichni na ni pějí chválu, nevím proč mi nesedla :(

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí