NÁVŠTĚVA KNIHOVNY

Zdravím, 

na chvilku se vrátíme v čase. :-)
Minulou středu jdu z práce domů, a u nás v ulici stojí pojízdná autobusová knihovna Městské části Praha. Co vám (knihomolům) budu povídat, neodolala jsem a šla se podívat dovnitř. :-)

Popravdě jsem nebyla v knihovně už několik let! V době základky a střední školy jsem chodila často do naší místní konihony, ale jakmile jsem si začala vydělávat na brigádách, tak jsem si knihy raději kupovala, popřípadě jsem je dostala darem. Bude to určitě přes deset let, co jsem do žádné nezavítala. Pokud nebudu počítat pár návštěv, kdy jsem šla jen jako doprovod...

Tím, že to byl "jen" autobus, tak tam nebylo moc knih, které by mě zaujaly. Bylo mi ale blbé odejít s práznou. Nakonec jsem zaplatila roční poplatek a odešla s jednou výpůjčenou knížkou. :-)
Já, která má doma hromadu knih k přečtení. No ale co! 

Knihu, kterou jsem si vypůjčila napsala spisovatelka, kterou jsem sice dosud nečetla, ale některé její knihy jsou chváleny a jedna z nich mi leží doma v hromádce "chystám se číst".

Je to kniha od Rowan Coleman - Kniha vzpomínek

zdroj obrázku

Anotace: Jméno prvorozeného dítěte. Tvář vašeho muže. Váš věk a adresa… Co když se vám tohle všechno začne ztrácet z paměti? Claire má fungující manželství, dvě dcery, všetečnou matku... a Alzheimera. Dříve měla i práci, kterou milovala, ale kdo by zaměstnával učitelku, která trpí ztrátou paměti? Claire se zoufale snaží zachovat alespoň to, o co ji ještě nemoc nepřipravila, a tak si na radu terapeuta pořídí Knihu vzpomínek. Zapisuje momenty z minulosti i současnosti, protože ví, že brzy budou její řádky to jediné, co po ní manželovi a dětem zbude. Ví to, protože na stejnou nemoc zemřel její otec. Dny tráví doma, v nedobrovolném uvěznění, protože každý odchod hrozí tím, že nenajde cestu zpátky. Postupem času přestává být bezpečno i doma: vynechávající paměť Claire znemožňuje vykonávat i ty nejběžnější, nejbanálnější činnosti. Výsledkem je nekonečná frustrace a zášť vůči blízkým, prokládaná zoufalou touhou využít každý vzácný okamžik, kdy se ještě může těšit z jasné mysli... Román Kniha vzpomínek je neobyčejně silný příběh, smutný i povzbudivý zároveň. A Claire je literární hrdinka, která se každému čtenáři natrvalo vryje do paměti. I když ona sama paměť už téměř ztratila.

Četli jste ji? Byla to dobrá volba? Popravdě sama nevím, zda se k ní dostanu. Ale přijde mi škoda jí vracet a ani ji neotevřít. Tak že bych se do ní zítra hned pustila? Co myslíte?...

Mějte se a čtěte :-)
Vaše ൬ermaidka

Publikováno dne: sobota 10. února/2018 v 21:00

Komentáře

  1. Jéé, Kniha vzpomínek, na tu slyším ze všech stran ódy. Já ji loni dostala od Domina jako dáreček při příležitosti Světa knihy, zatím ještě čeká, ale letos už se do ní pustím. Obecně vnímám Rowan Coleman jako hodně chválenou autorku, takže myslím, že jsi rozhodně nešlápla vedle a věřím, že se Ti knížka bude líbit. A ještě víc jsi mě nakopla k tomu, abych ji sama už konečně (!!!) přečetla :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ráda čtu :)
      Já mám doma od prosince její velmi chválenou knihu Všichni jsme utkaní z hvězd (ještě nečtenou).

      Vymazat
  2. Od autorky jsem ještě nic nečetla, ale taky jsem na ni slyšela samou chválu :-) Tak snad budeš spokojená, budu se těšit na názor :-)
    Jinak nic si z toho nedělej, já jsem byla v knihovně naposledy před sedmnácti lety (tyjo, ten čas tak letí :-D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na ni (autorku i knihu) hodně zvědavá. :-) Ty jo, to je let, asi to u mě bude také víc než deset... utíká to, co? :-)

      Vymazat
    2. No ani nemluv, je to hrůza :-D

      Vymazat
  3. O knize jsem slyšela a všem, kteří ji četli se zalíbila. Proto myslím, že by byla škoda vrátit ji neotevřenou... :)) Já naopak do knihovny zavítám ráda, samozřejmě vlastnit knihu je lepší, ale... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No zatím jsem ji neotevřela, ale chystám se na to... Tak uvidíme, jak zaujme. Hlavě ji stihout otevřít.

      Vymazat
  4. Tak ses taky nechala upsat? :D Kniha vzpomínek je úžasná kniha a když ji máš doma, tak ji určitě otevři. Uvidíš, že ji slupneš, jak skvěle a lehce se čte :) Budu se těšit na tvé dojmy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nooo, nečekala jsem to... asi bych jen tak knihovnu nenavštívala, ta pojízdná byla prostě při cestě :-))

      Vymazat
  5. Tak jsem knihu včera vrátila do Bibliobusu,) Samozřejmě jsem ji i otevřela a dočetla.
    Byla skvělá! Za mě ano!
    Recenze se chystá (už mám nástřel).

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí