RC V PASTI LŽÍ

Komu můžete důvěřovat, když ani sobě ne?
Zdraví všechny knihomoly u dalšího recenzního článku.

Je na knihu, kterou napsala autorka B. A. Paris jako svůj druhý počin. Jelikož jsem její debut Za zavřenými dveřmi četla a patřila jsem do skupiny lidí, kteří byli z knihy nadšeni, nemohla jsem tuto novinku V pasti lží nechat bez povšimnutí. Pořídila jsem si ji hned pár dní po jejím vydání u nás a jen co to šlo, jsem se do ní pustila. :-)


A jaká tedy byla? Předčila má očekávání? To se již brzy dozvíte. :-)

O knize: Příběh začíná koncem školního roku. Hlavní hrdinka, třicetiletá Cass je učitelkou a právě se chystá odjet domů z rozlučkového večírku s kolegy. Doma na ní čeká její manžel Matthew, se kterým jsou skoro rok svoji. Když Cass odjíždí strhne se bouřka, a aby si zkrátila cestu domů, rozhodne se jet po neosvětlené lesní cestě. Tohle její rozhodnutí ji převrátí život na ruby
Matthewovi slíbila, že zkratkou nepojede. Ale druhý den ráno je ve zprávách informace, že právě na lesní cestě byla nalezena zavražděná žena. Cass se bojí komukoliv přiznat, že tamtudy toho večera jela a viděla tam stát zaparkované auto, a ženě nijak nepomohla. Neřekne to ani své nejlepší kamarádce Rachel. Začíná kolečko lží a užírání se v tom, zda měla vystoupit a pomoci.?
Cass, zřejmě z traumatu, začne také trápit občasné zapomínání - kde zaparkovala auto, jak se zapíná pračka, že objednala věci z teleshopingu. Cass se bojí, že ví co to může znamenat. Její matka před dvěma lety zemřela na předčasnou demenci a Cass se až do matčiny smrti o ni starala. Co když u ní nemoc vypukla mnohem dřív? Stává se z ní blázen? Nebo je to traumatem z toho, že zavražděnou znala?

Na tyto otázky vám odpovědi nedám, ale dozvíte se je, když si knížku přečtete!!
Život je snadný. Prášky, přestože jsou dost silné, mi umožňují jakž takž fungovat, protože prádlo je vyprané, nádobí bývá v myčce a dům je uklizený.
Nepamatuju si, že bych cokoliv z toho dělala.  
str 175

Můj názor: Nemohu knize upřít, že byla čtivá, hned na prvních stránkách vtáhne do děje, který nabere rychlý směr. Ale bohužel mi přišlo, že si ho neudrží po celou dobu. Pro mě byly v knize občasná, nic neříkající místa, až na jednu "pomatenou" osobu v podobě Cass, a ta to bohužel nezachránila, i když jsem s ní hodně sympatizovala. A nebudeme si nijak nalhávat, její pomatení, je pro příběh velice důležité, přesto mi tam něco chybělo, abych u knihy udržela pozornost. 
Díky těmto slabším místům, to nebylo "ono".  Alespoň ne pro mne. Sem tam nějaký vzruch, ale pak zase pár plytkých stránek. Až zase někdy ve 2/3 knihy přišel obrat, a příběh se zase rychlostí blesku rozjel, vtáhl a už nepustil. Pak už nešlo knihu odložit, a museli jste ji dočíst, přestože autorka již poukázala na to, jak to bylo. 

Otevřu dveře a zastavím se na prahu. Očima prohledávám místnost a po zádech mi přejede mráz. Všechno vypadá, jak má, ale jsem si jistá že něco není v pořádku. Něco se změnilo.  str. 207 
Neříkám, že se mi tato druhá knížka od B. A. Paris nelíbila, to vůbec ne, jen měla své nedostatky. Myslím si, že to mohlo být také mým velkým očekáváním, neboť autorka svým debutem (dle mého názoru) nasadila laťku poměrně vysoko a jen tak něco ji nepřekoná. Knize V pasti lží se to rozhodně (dle mého soudu) nepovedlo. Přesto byla kniha povedená, měla zajímavou zápletku, a velmi čtivý konec, ale netajil se mi u ní dech a chyběly mi zvraty, které by mě nutily číst dál.
Celkově knihu hodnotím kladně, protože když pominu to, že nepředčila má očekávání nastavené knihou Za zavřenými dveřmi, tak se mi četla příjemně, a i přes ta slabší místa, se mi hodně líbila.
Co se týče předvídatelnosti děje, tak musím říct, že já se ve svém podezření úplně netrefila. Takže mě autorka rozhodně překvapila, a za to kniha dostala další plus.
A pak je velké plus za krásnou obálku, pro potěchu oka - na thriller docela neobvyklé, že hraje všemi barvami. :)

Hodnocení: 4+/5 ✭

Medailonek:
Název: V pasti lží
Autor: B. A. Paris (pseudonym)
Originál: The Breakdown
Nakladatelství: Motto
Žánr: psychologický thriller
Překlad: Medková Karolina
Počet stran: 328
Anotace byla uvedená např. zde

O autorce: B. A . Paris (nar. 1958)
zdroj
 - pochází z francouzsko-irské rodiny, ale vyrostla v Anglii. V dospělosti se přestěhovala do Francie, kde několik let pracovala v mezinárodní bance. Poté se rekvalifikovala na učitelku a založila se svým manželem jazykovou školu. Je matkou pěti dcer.

Na závěr: Autorka měla v Praze dne 10. dubna autogramiádu od 17:00 v pražském Neoluxoru na Václavském náměstí. A mě se to kupodivu i hodilo a mohla jsem se zajít na autorku podívat. :-)
Pro mě naštěstí byl rozhovor překládaný, protože moje angličtina je  na bodu mrazu. Bylo to příjemné setkání a navíc jsem si odnesla podepsanou knihu, jež jsem právě v tu dobu měla rozečtenou. :-)
A jako bonus zmíním, že bylo prozrazeno, že autorka píše svoji třetí knihu a nakladatelství Motto již koupilo práva na vydání. Máme se na co těšit! :-)

Četli jste autorčinu novinku? Líbila se vám? Nebo jste na tom stejně jako já, že vaše nenadchla vaše očekávání? Pokud se na ni teprve chystáte, určitě ji zkuste!
Vaše reakce na článek i na knihu si ráda přečtu v komentářích. 

Přeji krásné čtení,
Vaše ൬ermaidka

Publikováno dne: středa 2.května/2018 v 20:15

Komentáře

  1. Ahoj :-) Tvou recenzi jsem si četla již včera, ale až dnes jsem se odhodlala otevřít noťas. Hezky sepsáno a už chápu, co jsi myslela tím, jak jsi mi psala v komentáři pod mou rc. Máš pravdu, nebyla to žádná bomba, ze které bychom si sedli na zadek, ale čtivost jí upřít nelze. Jsem zvědavá, s čím se autorka vytasí ve své třetí knize :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji...
      Jj, "odvařená" jsem z ní nebyla, ale jak píšu, tím neříkám, že byla španá, to vůbec. Jen jsem čekala jiný "level". Ale i tak se mi líbila.
      Taky jsem na tu třetí knihu zvědavá, ale to si budeme muset ještě nějakou dobu počkat :(

      Vymazat
  2. Už se těším, až se do autorky také pustím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze :) Tuhle knihu si všichni chválí, takže už si jsem jistá, že si ji musím přečíst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, určitě ji zkus, je vážně skvělá, ale debut byl podle mě lepší :-)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí