SVĚT KNIHY 2018

aneb 24. KNIŽNÍ VELETRH v Praze

Letos, stejně jako vloni, jsem si vzala v pátek dovolenou a vyrazila jsem na Výstaviště Holešovice, na všem knihomolům známý knižní festival - Svět knihy Praha '18


Můj původní plán byl, že půjdu jak v pátek, tak i v sobotu. V sobotu hlavně proto, že jsem se chtěla zúčastnit setkání, které pořádala Kristýnka z (TheBookTalkBlog), ale kvůli nečekané návštěvě, o které jsem se dozvěděla až ve čtvrtek večer, jsem musela svojí sobotní účast odpískat, a tak jsem byla hodně ráda, že alespoň pátek vyšel. 
Předtím mě pár dní bolel zub, tak jsem se obávala, že by mi mohla bolest můj plán zmařit, ale naštěstí ne!
I počasí přálo, a tak se šlo! :-)

Z programu mě na ten den, kdy jsem šla nic nelákalo, takže jsem tři hodiny jen ťapkala pouze mezi knihami. Rozvrkočená ze zubu a jiných věcí okolo, jsem pozapomněla fotit a dávat pozor, zda nepotkám nějakou známou tvář. :-( 
To focení mě hodně mrzí. Protože pro Vás mám jen úvodní fotku a knižní přírůstky.

Oproti loňskému roku jsem se v nakupování hodně krotila, a za ty tři hodiny trajdání jsem si koupila pouze tři knihy a dvě kuchařky (z toho jednu dostal v neděli bratr k narozeninám!).

Do teď nechápu, že jsem odešla jen se třemi kousky...? 
Ohmatala jsem jich totiž desetkrát tolik! :-D

Nejdéle jsem strávila čas u stánku Nakladatelství Host. Kde jsem nakonec jeden kousek ulovila! Květnovou novinku Slepí od A. F. Bradyové, ale rozmýšlela jsem se ještě nad jinými tituly, (jako např. Hana; Vyhnání Gerty Schnirch nebo Poslední dny Rabbit Hayesové). Úplně mi unikla novinka od F. Backmana - A každé ráno je cesta domů delší a delší. Vůbec nevím, zda ji na stánku měli a já byla jen slepá, a nebo zda byla zrovna schovaná pod jinými knihami? Ale také ji tam nemuseli mít vůbec. Ale předešlé Backmanovy knihy tam měli. Tak nevím! 

Další navštívený stánek, kde jsem strávila více času byl P208 -  Albatros Média. Zde to vypadalo, že tam utratím tak litr, nakonec (nevím, jak jsem to zvládla) jsem odešla pouze s jednou knihou. A to od Motta - Paříž, moje láska, můj život, kterou napsala slovenská autorka Mária Dopjerová-Danthine. Ráda bych se do ní pustila ještě teď v květnu, anebo v létě. :-)

Další z delších zastávek se konala ve stánku Euromedia Group, kde jsem měla vybraných asi pět knih. Ale když jsem zjistila, že veletržní cena se rovná ceně pro členy Knižního klubu, odolala jsem, a koupila jsem si jen jednu. Opět květnovou novinku, od spisovatele Johna Greena - Jedna želva za druhou + ty dvě kuchařky.
Bratrovi jsem vzala kuchařku od pana Pohlreicha - Prostřeno bez servítků.
A sobě domů kuchařku Jednoduše & dokonale - Kuře od Romana a Jany Vaňkových.

Pak jsem se ochomýtala kolem Slovartu, Mladé fronty; BB/artu; JOTy a MOBy, ale už jsem nic dalšího nepřikoupila. 

Teda alespoň ne z knih. U stánku Galerie Pastelka Marie Brožové, jsem si koupila malované pohlednice 5 + 1 zdarma. Asi si je dám  do foto rámečků na zeď. Ještě uvidím. :-)
Bohužel jsem nenarazila na žádnou plátěnou tašku, kterou bych si koupila. Viděla jsem je asi na třech stáncích - což si myslím, že je málo! U Slovartu mi přišly drahé. U Národní knihovny měli ty, které měli i vloni, a jednu z nich jsem měla z loňska koupenou. A pak jsem viděla nějaké u nakladatelství Petrkov, ale ty mi nepadly do oka. :(

Na Výstavišti jsem nakonec na nikoho známého nenarazila, ani nikoho neoslovila. 

Ale neházejme flintu do žita! 
Přece jen jedno setkání se konalo! A to o víkend dříve. Rozhodla jsem se totiž udělat si výlet do Ostravy a navštívit Marcelku ze Zaostřeno na knihy. Jeden takový spontánní výlet, který se naplánoval jen pár dní před uskutečněním. :-) Marcelka je moc milá (chtěla jsem napsat slečna, ale ona vlastně paní). Myslím, že jsme si rozuměly, a nejen proto, že jsme stejný ročník. :-) Krom jiného jsme navštívily ostravskou Zoo a jako bonus jsem si předaly knižní dárečky.

Já jsem dostala od Marcelky rovnou dvě, až jsem se styděla, že jsem přivezla z Prahy jen jednu, a ke všemu takovou, kterou měla z jistého e-shopu "na cestě". :( Když jsem knížku pořizovala, tak ji ještě neměla a než jsem stihla dorazit, tak si ji stihla kliknout. :-D :( I takové věci se dějí. Chjo!


A co vy? Zavítali jste na Svět knihy? A co říkáte na mé nové kousky?
Těším se na vaši odezvu.

Hezký večer,
Vaše ൬ermaidka

Publikováno dne: pondělí 14. května/2017 v 20:40

Komentáře

  1. Moc pěkný článek a fotky :) Já se letos na Svět knihy vypravila v pátek, takže jsem prakticky žádné blogery nepotkala a o ten nejlepší program přišla. Ale nešlo to jinak a i tak to byla skvělá akce :) Na Svět knihy jezdím moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem byla v pátek :-)
      Chvíli to vypadalo, že si řekneme "Ahoj" aspoň s Luckou z Luciiny zašívárny, ale nakonec už byla venku u Mořského světa a já zabraná do knih :(

      Vymazat
  2. sakra a ja nevidela nikde plateny tasky... jsem asi fakt slepa :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba jsi chodila špatnými uličkami? 🙃
      Mě by zas zajímalo zda měli u Hostu tu Backmanovu novelu?😯

      Vymazat
    2. tak to nevim, tak jsem to vzala jen rychlym pohledem, jinak bych se neudrzela :-)

      Vymazat
  3. Konečně jsem zasedla k PC a mohu ti okomentovat tvůj skvělý článek plný krásných fotografií :-) Kromě knihy Slepí (a kuchařek), které už si mi prozradila dříve, konečně vidím tvé ostatní dva úlovky. Čteš Johna Greena? Jsem zvědavá, co na knížku řekneš. Já od něj ještě nic nečetla. Viděla jsem akorát zfilmované Hvězdy nám nepřály a byl to hezký film, u kterého jsem dost brečela :D Možná časem přečtu, zajímalo by mě srovnání s filmem. Tak ať se ti knížky líbí. Příště víc foť!!! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Greena jsem četla pouze Hledání Aljašky, ale viděla jsem film, který zmiňuješ i ty (Hvězdy nám nepřály) a pak ještě Papírová Města. A tahle jeho nová mě zaujala tím názvem, a Aljaška se mi četla hezky, tak snad i tohle bude fajn čtení.
      Na Slepí jsem hodně zvědavá, kniha mě upoutala v tvém článku květnových novinek, tak jsem po ní sáhla :-)

      PS: Jak: příště víc foť? Vždyť mám vyfocenou skoro celou Zoo - jen slony Ne.. :-DD

      Vymazat
  4. Knížka Jedna želva za druhou se mi neskutečně líbila, snad nejvíc od Johna Greena a to jsem od něj četla všechny knihy:D.
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se mám na co těšit - super :-)
      Děkuji za milý komentář.

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí