KVĚTNOVÉ KNIŽNÍ NÁKUPY

Zdravím v pozdních večerních hodinách!

Ještě, než nám začne víkend, bych se s vámi ráda podělila o knižní přírůstky za již minulý měsíc, květen. Těch nových kousků bylo víc, než jsem počítala. Jelikož jsem nechtěla tolik utrácet, ale nutno dodat, že všechny byly pořízené ve slevách, tudíž jsem přece jen nějakou tu "kačku" ušetřila. :-)

Nakonec jsem si do své budoucí knihovny (prý se už pomalu v novém bytě rýsuje spolu s ložnicí) pořídila krásných OSM knih
Z nichž o třech byla již řeč v článku ze Světa Knih. (Ačkoliv jsem si tam koupila knih dohromady také osm, ale některé byly koupené po druhé a jiné s úmyslem je darovat, tudíž je znovu počítat a v tomto článku zmiňovat nebudu).

Takže co je těch pět nových zač?

První dvě knihy byly pořízené na Bux.cz. Narazila jsem tam totiž na parádní akci. A první kniha od Odeonu stála pouhých 40,-Kč takže jsem si k ní přidala do košíku aspoň ještě jednu. :-)


TAMPA - Alissa Nutting



Anotace: Celeste je šestadvacetiletá středoškolská učitelka. Její zálibou jsou nezletilí studenti. Při výběru ideálního kandidáta má určitá kriteria: Nesmí být moc sebevědomý. Nesmí mít vysportovanou postavu. Nesmí mít akné. A brzy se její představy splní… Kritika román ohodnotila termínem „sexuálně explicitní“, autorka dopodrobna popisuje všechny sexuální scény. Zároveň nastoluje jízlivou otázku: Kdo by v patnácti dokázal odolat svodům atraktivní učitelky?

Na knihu jsem párkrát narazila, ale bez zájmu. Můj zájem o knihu vzplanul, až díky recenzi od Bunburistky, která knihu skvěle uvedla, a mě docela nadchla tím, že by nemusela být marná. No a za 40,-Kč. Co bych to byla za knihomola, nechat tam za takovou cenu knihu, na kterou mám dokonce i spadeno. :-D Takže se na ní velice těším a snad se k ní brzy dostanu. 

Druhým úlovkem byla kniha níže uvedená, která mě zaujala obálkou, tak snad i obsahově bude stát za to. Pokud ji někdo znáte a četli jste. Ráda si v komentářích přečtu vaše názory. 

AŽ ÚPLNĚ DOLŮ - Jennifer Weiner

AnotaceV touze po dosažení dokonalosti se člověk může dostat až na samotné dno. Allison Weissová se dlouho domnívala, že vede dokonalý život. Jenomže odtažitý manžel najednou spí v pokoji pro hosty, pětiletá dcerka takřka nepřetržitě vyvádí, otec je v rané fázi Alzheimerovy choroby a kdysi chladná matka se hroutí. Obrovský dům je stále nezařízený a vysněné kreativní zaměstnání na ni klade nepředstavitelné nároky. Allison se to všechno snaží zvládat. Co jí také jiného zbývá, že ano? Kdo by to za ni udělal? Nikdo. A právě proto nosí v kabelce krabičku s prášky. Sama sebe uklidňuje, že přece není nic špatného na tom, když si tu a tam vezme pár pilulek, aby přežila náročný den. Pak ale narazí v časopise na test závislosti – a teprve tehdy ji poprvé napadne, jestli její největší problém není právě závislost na tabletách. Román Až úplně dolů je příběhem ženy, která si v touze být dokonalá vybudovala silnou závislost, a pak se jen s nejvyšším úsilím musela škrábat ze dna zpátky. Autorka líčí Allisonin zápas s hlubokým porozuměním, ale zároveň i s humorným nadhledem, takže čtenář hrdinku neodsuzuje ani nelituje. Zkrátka jí drží palce, aby to zvládla.

Zbývající tři knížky jsem si pořídila ve středu v knihách Dobrovský, kde jsem poslední možný den uplatnila slevový kupón obdržený na Světu knih.

Velmi nerada to přiznávám, ale ve svém věku (Nevíte ho? Tak pátrejte! :-) Malá nápověda: Přihořívá  v článku "O mně"jsem dosud tuto knihu nečetla. :( Řekla jsem si, že by to chtělo napravit, a když jsem na ni narazila, tak jsem si ji rovnou i vzala. 

MALÝ PRINC - Antoine de Saint-Exupéry


AnotaceHavárie letadla donutí vypravěče příběhu, který je zároveň autorovým alter egem, k přistání uprostřed pouště. Má zásobu pitné vody sotva na týden a proto musí opravit motor pokud možno co nejrychleji. Prvního dne ulehne unaven po celodenní práci a za úsvitu, stále tisíc kilometrů od nejbližšího lidského obydlí, ho probudí zvláštní hlásek, který ho žádá, aby nakreslil beránka... Alegorická pohádka pro děti i pro dospělé, kteří přemýšlí o ztraceném mládí a hledají životní moudrost, patří mezi nejvýznamnější díla svého druhu.

Tahle další kniha mě zaujala svojí obálkou a anotací. Nic zajímavějšího vám k ní nepovím. Asi to nebyla úplně šťastná volba dle hodnocení na Databázi. :-(

ŠARLOTIN ANDĚL - Denisa Martincová


Anotace: Šarlota se dožívá vysokého věku, jak jí to předpověděla slepá kartářka Magara. Magarino srdce si získala už jako malá, když ji otec prodal do kočovného cirkusu. Magara jí také svěřuje tajemství života, ale nesmí dívce prozradit, v čem je jiná než ostatní. Odpovědi na otázky, které si Šarlota nedokázala zodpovědět, nachází v okamžiku, kdy už od života nic neočekává. Stane se však něco nepředvídatelného. Šarlota se dostává na místa, kde nikdy nebyla, a začne chápat věci, které jí dříve nedávaly význam. Pochopila, že život, který žila, neměl patřit právě jí...

Poslední zakoupenou knihou je kniha, kterou jsem četla v elektronické podobě, ale ráda bych jí měla doma i v té fyzické. Možná, že za pár dní bude i recenze. :-)

VLAK NADĚJE - C. B. Kline


AnotaceV jednom z posledních vlaků naděje, které od poloviny devatenáctého století v Americe odvážely sirotky z přelidněného New Yorku k náhradním rodinám na Středozápadě, sedí i devítiletá Niamh. Píše se rok 1929 a Niamh, která přišla o rodinu po velkém požáru na newyorské periferii, cestuje díky organizaci Pomoc dětem vstříc nejisté budoucnosti. Co ji v ní čeká? Najde přes řadu bolestných ztrát své štěstí? Podobná otázka zní v hlavě i sedmnáctileté Molly v roce 2011. Po smrti milovaného tatínka střídá jednu pěstounskou rodinu za druhou a jde z průšvihu do průšvihu. Za ten poslední musí na veřejně prospěšné práce: bude uklízet v podkroví devadesátileté paní. Protnou se osudy těchto dvou žen? A dostanou odpovědi na své otázky? Vlak naděje, román inspirovaný skutečnými událostmi, vypráví o tom, že občas musíme něco ztratit, abychom něco podstatného našli.

A to je z mých květnových přírůstků vše. 
Je některá kniha, která vás zaujala? Četli jste některou z nich? A ne, že mi všichni napíšete, že máte za sebou Malého prince, abych se pak mohla (opravdu) cítit blbě... :-D

Přeji krásný víkend.
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: pátek 2.června/2017 ve 22:55

Komentáře

  1. Samé zajímavé knihy, už několikrát jsem narazila na knihu Tampa a musím říct, že mě svým tématem hodně zaujala. :) ani ostatní knihy nevypadají špatně... Ale teda ten Malý princ... :))

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné knížky :-) Tampu jsem také více zaregistrovala, ale už nevím kde, možná opravdu u Bunburistky, a také mě celkem zaujala, určitě to bude zajímavé čtení. Každopádně pak musíš sepsat recenzi :-)) Malý princ je úžasný, poprvé jsem ho četla v pubertě a dostal mě tak, že jsem i brečela. Myslím, že na něj není nikdy pozdě a určitě se ti bude líbit. Přeji hezké čtení.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí