OHLÉDNUTÍ 07 - Červenec

Krásné úterní odpoledne!

Srpen nám již před pár dny zaklepal na dveře, a tak tu pro vás mám červencové ohlédnutí. 

Pro některé z vás je červenec prvním prázdninovým měsícem, ale pro mne to již několik let neplatí. Já si tak maximálně mohu vzít dovolenou, ale určitě nemám nic jako „prázdniny“. Ach, jak já bych se občas do těch studentských/školních let vrátila. Alespoň v létě! :-D


A jak tedy ten můj pracovní, a hlavně čtecí červenec vypadal? No právě, že málo prázdninově. Zvládla jsem přečíst pouze tři knihy, a dvě z nich byly hodně tenké. Nerada to říkám, ale tentokrát jsem ten měsíc opravdu čekala lepší, aspoň o jeden kousek!!

Nebudu vás již napínat a představím vám svoji červencovou trojku.


1) První půlku července jsem četla knihu Mluv od Američanky Laurie Halse AndersonKniha se mi docela líbila, ale nebyla to kniha podle mého gusta. I když na druhou stranu téma, o kterém pojednává, není „podle gusta“ asi pro nikoho. Kniha patří do YA literatury, a možná proto mne tolik neoslovila. Číst jí o několik let dříve, tak jsem z ní nadšená. To vím. Laurie nám přinesla příběh ze středoškolských lavic, ale není to žádná „love story“, je to dílo o tom, jak spolužáci mohou být „krutí“, aniž by znali přesné důvody vašeho počínání či chování. O něco více najdete v mé již publikované recenzi, anebo v samostatné knize, kterou vám ráda doporučím. 
Protože, co se tak úplně nelíbilo mě, může se naopak líbit vám. :)

2) Knihu, kterou jsem začala číst ještě, než jsem dočetla Mluv je kniha, kterou jsem si pořídila dva dny předtím z druhé ruky. Je jím reedice knihy Harry Potter a Kámen mudrců, která vyšla v červnu jako deváté vydání. Kniha mě obálkou tak nadchla, že jsem se do ní hned musela pustit. A popravdě už to bude několik let, co jsem tento díl naposledy otevřela. Takže jsem si řekla, že je na čase si sérii znova přečíst v nové podobě reedicí, které si postupně (jak budou vycházet) mám v plánu pořídit a přečíst. 

(Vsuvka: Nutno podotknout k sérii o Harrym, že jsem doma vlastnila všechna první vydání každého dílu. Od Kamene mudrců vydaného roku 2000 až po konečně vydané Relikvie smrti roku 2008.  Ale ještě, než jsem se dozvěděla o nových vydáních, které Albatros připravuje, jsem za záminkou že si koupím box Sedm let v Bradavicích, poslala svá původní vydání do dalších rukou.)

Jak už jste si mohli přečíst v červencových přírůstcích. Recenzi nechystám!

3) No a když už jsem byla v tom fantasy světě Harryho Pottera, řekla jsem si, že je konečně čas na kouzelnické pohádky v podobě Bajek barda Beedleho, ty jsem si přivezla z květnového Světa knihy. Po všech těch letech, co jsem Harryho četla, a vracela se k němu (a i viděla), tak jsem Bajky četla během minulého měsíce poprvé! Na mou duši! Samozřejmě všichni, kdo jsme četli nebo viděli Relikvie smrti tu nejdůležitější z bajek známe nazpaměť. A dříve mi to nijak nevadilo, že jsem je nečetla. Letos se mi ke všemu hodily do jedné z kategorie Čtenářské výzvy na DK. Takže jsem se do nich pustila a byly báječné! A ty ilustrace! Prostě nádhera!
Kouzelnické pohádky se četly svižně, ale jelikož jsem je četla na cestách v MHD, měla jsem je za sebou až za dva dny. Ovšem, správný knihomol je dá za jedno odpoledne (ani ne). ;)

A to je z těch mých přečtených knih vše!

Dohromady jsem přečetla za červenec 671 stránek.

Přibyly mi dvě knihy: Harry Potter a Kámen mudrců (9.vydání) a Lituji, čekají mě. Obě z druhé ruky (na bazar DK) za krásných 150,-Kč. Není to paráda dát 300,-Kč za dvě knihy, které jsou jako nové?!

A jak si vedu ve svém Suma sumárum
V mojí hromádce knih k přečtení se nachází 35 kousků.

Vlastně se docela držím. Sice to není "stop stav", ale nehromadí se mi jich tu desítky a desítky, za což jsem ráda. Hlavně proto, že nevím, kam bych ty pořízené knihy dávala… :-D 

A jaký byl váš sedmý měsíc letošního roku? Co vše jste přečetly? A četli jste knihy, po kterých jsem tentokrát sáhla já?
Na vaše reakce se budu těšit v komentářích.

    Pár slov na konec:

A ještě jednu malou „reklamku“ na srpen! Na konci srpna blog oslaví své první narozeniny! Fíha! Nemohu tomu uvěřit! Já to fakt dala a nepraštila jsem s tím po dvou měsících – wow! I když měl jednou nebo dvakrát blog na mále – nebudu lhát! 

Ale jste tu a díky vám všem jsem se rozhodla, že by to chtělo nějakou tu odměnu v podobě soutěže. :-)

Takže na přelomu srpna a září se snad můžete těšit na malé (nebo velké) soutěžení!
Sledujte blog – Ať nic nepropásnete!


Pro dnešek se loučím,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: úterý 8.srpna/2017 v 16:10

Komentáře

  1. Moc pěkné fotky :) Harry Potter to je také moje srdcovka a ráda bych si jednou přečetla i Bajky barda Beedleho :) Je hezké, že se blíží blogové narozeniny :) Hlavně ať tě blogování pořád baví dál :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :-) Bajky byly moc milé a nádherně zpracované.
      Ano, je to tak, první blogové narozeniny - a zatím mě to stále baví ;)

      Vymazat
  2. Mám pocit, že v létě založilo blog asi milión lidí, protože teď se se soutěžemi roztrhl pytel. Můj blog slaví rok 19.8. a taky chystám odměnu:-) Co se týče shrnutí, tři knížky jsou fajn na to, že bylo takové vedro :-) a jinak prázdniny bych brala zpět hned :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to jsou věci! Přitom bych řekla, že právě léto svádí k mnoha jiným činnostem než k založení blogu, čekala bych spíš podzim, že by byl plný různých blogových narozenin.. :-D
      Tak to máš ten první rok dřív - já až 30.8. :-) Ale hezky se nám to sešlo!

      Vymazat
  3. Náhodu tři knihy nejsou špatné, přeci nejde o rychlost... :) k první narozeninám předběžně gratuluju. Bajky barda Beedleho bych si taky chtěla přečíst... :) prostě HP.... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji .)
      Já jsem ráda, že jsem se k nim dostala. Dříve mě opravdu nijak nelákaly, a nakonec jsem zjistila, že to byla škoda, protože se četly fakt dobře a byli zajímavé a vedly k zamyšlení.. ;) Takže doporučuji ;)

      Vymazat
  4. Jak ráda bych také měla opravdové prázdniny a ne jen dovolenou. Znám ten pocit :D Tři knihy jsou parádní ;) Na Mluv se chystám, jak už sama víš. A Harry je prostě klasika. Ale Bajky jsem ještě nečetla. A tvé uspořádání knih se mi moc líbí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Bajky Ti doporučuji! :-)
      až se k Mluv někdy dostaneš, tak se budu těšit na tvé dojmy a recenzi.
      O těch prázdninách mi ani nemluv! Chjo!!

      Vymazat
  5. Uspořádání knih máš opravdu zajímavé. Já už za chvilku budu muset taky vytáhnout krabice, tašky, a začít knihy skládat kolem zdí. :D
    Přečetla jsi pěkné kousky, já budu muset zašmátrat v paměti a zkusím to taky spočítat. I když mám ty prázdniny, tak stejně není tolik času na čtení jako jsem si myslela, že bude. Škoda... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uspořádání knih je dočasné - nemám v momentálním bytě knihovnu ani jiné místo kam knihy dát, tak stůl s taškami je provizórium. Proto mám většinu knih u mamky (ve svém starém pokojíčku). :-D

      Vymazat
  6. Moc pěkné kousky. Já tím, že jsem se stěhovala a všechn původní knihy HP jsem zanechala u našich, kupuji si každý listopad své obrázkové vydání :D

    OdpovědětVymazat
  7. Myslíš ta ilustrovaná, ty jsou také hezké.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí