OHLÉDNUTÍ 10 - Říjen

Hezké dopoledne milí knihomolové!


Zdravím vás po delší době :-)


Od posledního článku uběhlo již 15 dní, a já si říkám, že bych to tu měla zase lehce oživit novým článkem. Tudíž začnu hned jedním restem, a tím je mé říjnové shrnutí. Jelikož do konce listopadu zbývá pár dní, je opravdu na čase!


Během října jsem přečetla stejný počet knih jako v září. Víte kolik to je? Nenechám vás dlouho tápat a hned vám to povím. Přečetla jsem TŘI knížky. Což je u mě řekla bych norma.



A co za knihy jsem přečetla tentokrát? To se dozvíte níže.

1) Na začátku měsíce jsem se pustila do knihy Velký Gatsby od Francise Scotta Fitzgeralda. Šlo o knihu, kterou jsem zvolila do čtenářské výzvy. A po pravdě mě moc neuchvátila. Docela dlouho jsem se nemohla začíst, příběh i sám “vypravěč” mě docela nudil. A když už jsem se konečně začetla a začala mne kniha i trochu bavit, tak byla již u konce. Přesto nelituji, že jsem tuto knihu zvolila, protože šlo o knihu, kterou bych bez čtenářské výzvy asi jen tak neotevřela. Celou dobu při čtení jsem přemýšlela, zda jsem viděla film, ale to bych si asi z děje pamatovala. Takže bych ho někdy zkusila a uvidíme, zda mi řekne víc než kniha.

2) Druhou knihu, jenž jsem v říjnu četla, byla kniha od maďarského spisovatele Pétera Gárdose - Horečka nad ránem, ve které nám autor vypráví příběh z poválečné doby. Tento příběh je pro něho hodně osobní, neboť je o seznámení jeho otce s jeho matkou. Kniha je psaná lehkým a čtivým stylem, kde se v ději prolínají dopisy psané mezi hlavními protagonisty příběhu. Nutno podotknout, že v této knize nejde úplně o klasický “románek”, ale také o zdravotní stránku hrdinů a nahlédnutí na období po válce. Můj názor na tuto knihu najdete zde.

3) Poslední knihou minulého měsíce byla kniha Lituji, čekají mě, kterou napsala francouzská autorka Agnes Martin-Lugand. Její dřívejší romány jsou “Šťastní lidé čtou a pijou kávu” a “Šťastní lidé mají snadný život”. Z těchto dvou jsem nečetla zatím ani jednu, ale Lituji čekají mě se mi hodně líbila a ráda zkusím i autorčiny předešlé knihy. Kniha vypráví o mladé dívce, která se stane workoholikem. Svojí práci miluje, miluje i ten adrenalin spojený se stresem kolem všeho co se práce týče. Práci upřednostňuje i před svojí “rodinou” (sestrou a přáteli). Ale co když práce není vše? Co když se po deseti letech objeví kamarád, o kterém jste si mysleli, že je mrtví? Nebo jste ho za to že zmizel, pohřbili ve svém srdci?... Kniha byla pro mě skvělou oddechovkou. A rozhodně ji ráda doporučím všem, co mají chuť na kýčovitý happy-end a sem tam nevěřícně kroutit hlavou nad světem workoholika.
Recenzi bych ráda brzy sepsala. Snad se povede.

Během října jsem přečetla 771 stránek.


A co za knihy jsem si pořídila? Přibylo mi do hromádky k přečtení pět knih. Jmenovitě je to Hračka,
Advokátova dcera,
Aglické listí,
Léto u jezera,
a Kromobyčejná pouť Barnabyho Brocketa.

Ale také jsem (nejen díky stěhování) dala nějakou tu knihu pryč (dál), a taky i jednu z těch co byly v hromádce k přečtení a vím, že se k ní nakonec vůbec nedostanu.


Mé konečné říjnové suma sumárum sčítá 42 kousků k přečtení. (K tomu samozřejmě i nějaké ty elektronické knihy, ale ty nepočítám).


To by bylo k dnešnímu ohlédnutí vše. A jak to bude v listopadu? Jelikož pomalu končí, tak mohu říct, že to bude hodně - hodně - opravdu hodně slabé! :-(
Ale to zase příště!..


Přeji všem krásnou listopadovou neděli.
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: neděle 26.listopadu/2017 v 9:30

Komentáře

  1. Lituji, čekají mě, mě hodně zaujala. Autorčiny minulé knihy se mi moc líbily a tuhle bych si rozhodně chtěla přečíst. :) Můj listopad bude taky opravdu hooodně slabý, nic nestíhám a se čtením to taky není moc slavné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně knihu "Lituji..." doporučuji! A když jsi četla předešlé dvě, tak nevím zda autorčin styl je stejný, ale líbit by se ti mohla - si troufám tvrdit :-D
      No listopad bude u mě kritickej. Ale mohlo by být hůř.

      Vymazat
  2. No nekéé a článek je venku :D Vidíš Moni, ani to nebolelo, což? :-)))) A náhodou tři přečtené knížky, to je dobré skóre :-) Jsem zvědavá na tvůj listopad...Stále čteš Jako zabít ptáčka nebo už si sáhla po jiné?
    Ještě ti musím pochválit přírůstky :-) Nechceš si přečíst tu Advokátovu dceru, abys mi pak dala echo, jaká byla? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No! To je co? :-D Sice jsem šla spát někdy v jednu, ale je venku :-) Ještě bych teda ráda do konce listopadu zmákla i tu recenzi na "Lituji, čekají mě." Ale musím si knihu lehce připomenout.. :)
      Jo, říjen je tak nějak ta moje klasika - tři knihy, ale samozřejmě bych se nezlobila za víc knih.
      Listopad bude škoda "písmenek". Pořád se pokouším číst "Ptáčka", ale sáhla jsem i po jiné (a tu i dočetla) - najdeš ji v seznamu knižní výzvy.

      Docela o té Advokátově dceři přemýšlím, že bych po ní sáhla a nakonec se "vybodla" na plnění čtenářské výzvy na DK na poslední chvíli a četla, to co chci. Zrovna předevčírem jsem knihy konečně vyndala z krabic :-D

      Vymazat
    2. Já právě recenzi musím napsat hned po dočtení, protože jak začínám hned číst další knížku, tak se mi děj i pocity vytratí z hlavy a recenze se mi píše pak dost blbě. Párkrát jsem to tak udělala a ta recenze nějak nebyla ono.

      Co se týče výzvy na DK, ta už je u mě asi pasé, myslela jsem, že aspoň dvě témata ještě zvládnu, ale nevím nevím, konec roku se velice rychle blíží :D Koukala jsi na témata na rok 2018? To teprve bude masakr :D

      Vymazat
    3. Přesně! A to byla ta chyba! Že jsem nenapsala recenzi hned. Možná mě omlouvá to, že jsem knihu dočetla těsně před stěhováním a tak na psaní nebylo kdy..

      Jo na témata pro tom 2018 jsem koukala a popravdě mě dost odrazují, už to nějak není ono. Par jich ujde, ale některé mi přijdou vyhrocené... Asi ji zkusím, ale tentokrat už opravdu Ne za každou cenu... Což jsem vlastně polevila i v té letošní ...

      Vymazat
  3. Mně se naopak kniha Velký Gatsby moc líbila, ale film mě vůbec neuchvátil, kdybych před jeho shlédnutím nečetla knihu, tak bych ho vůbec nedokoukala. Sledoval ho se mnou přítel a ten vůbec netušil, o co se tam jedná a jaký má ten film vůbec význam. :D
    Zaujala mě Hračka a Advokátova dcera, zatím je soudím jen podle přebalu, ale musím si zjistit, o čem ty knihy vlastně jsou, třeba se pak dostanou na wishlist. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem slyšela/četla na Gatsbyho chválu, ale já se nemohla zacist. Stejně tak to mám teď i D Jako zabít ptáčka :-(
      Obě knihy, které tě zaujaly jsem představovala včetně anotací v Tipech No.14 :) Tak mrkni ;)

      Vymazat
  4. Hezké shrnutí. Na Velkého Gatsbyho se chystám, film jsem ještě neviděla a nejdřív si chci přečíst knížku.
    Horečka nad ránem vypadá moc dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Horečka nád ránem byla velmi pěkná knížka - koukni na recenzi ;)
      A přeju ať se ti Gatsby líbí s dobře čte ;)

      Vymazat
  5. Tak nic jsem z toho nečetla, ale Gatsbyho s Leonardíčkem jsem viděla a za mě tedy paráda. Ale je fakt, že mám pro něho jako herce slabost :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K filmu jsem se stále nedostala, ale mám ho v plánu. ;)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí