ÚNOR - 2. Ohlédnutí

Ahoj všem mým čtenářům,

zdravím u druhého letošního ohlédnutí. 
Přestože je únor nejkratším měsícem roku, tak pro mě byl na čtení o jednu knihu bohatší než leden. Tentokrát jsem spokojená, protože tři knihy je můj měsíční cíl a nevěřila bych, že se mi zadaří zrovna v nejkratším měsíci. Hned leden začal prvním skluzem, a březen taky nevypadá, že by se mi vedlo, ale za to může bichlička, kterou právě čtu. :-D


Zajímá vás, které tři kousky jsem v únoru přečetla? Hned vám je ukážu.

1) Prvním únorovým dnem jsem navázala na dočtenou knihu z ledna. A to reedičním vydáním třetího dílu ze sedmidílné série. Ano, jedná se o knihu Harry Potter a vězeň z Azkabanu, od známé autorky J. K. Rowlingové. Obálka u tohoto nového vydání je nádherná. A musím přiznat, že se mi zatím líbí nejvíc. Ve třetím ročníku na Škole čar a kouzel v Bradavicích se opět setkáváme s Harrym, Ronem a Hermionou.
Tento díl je zaměřen na Siriuse Blacka, vězně, který jako jediný utekl z kouzelnického vězení Azkabanu a Harry se mimo jiné dozví, že jde o jeho kmotra, který zradil jeho rodiče. Po kom Sirius doopravdy jde? Pomstí Harry své rodiče? To se dozvíte právě v tomto díle.
Opět informativně: recenzi nechystám. 

2) O mé druhé dočtené knize jste tu už mohli číst. Mimojiné jsem na ni již publikovala recenzi. Autorkou knihy Kniha vzpomínek je Rowan Coleman. Já si ji vypůjčila v knihovně (bibliobusu) a měla jsem ji přečtenou za 8 dní. Hodně mě nadchla, byla čtivá. Ale byla také smutná. Jedním z tématem v této knize Alzheimerova choroba, která byla diagnostikována Claire, čtyřicetileté matce dvou dcer. Kniha není pouze o této nemoc, ale i o tom, co prožívá Claiřina dcera Caitlin. Celkově jde spíš o román pro ženy. 

3) Poslední, tedy třetí knihou je kniha Anglické listí aneb Coolturní šok, jedná se o knihu fejetonů, kterou napsala Alena Damijo, češka, žijící v Anglii. Kniha je plná povídek o životě au-pair ve dvou různých rodinách, o britské kultuře, následně o jejím rodinném životě tam. Kniha celkově mi přišla zajímavá, ale popravdě mi moc nesedla.
Vybavila jsem si, že za poslední dobu, žádná z povídkových nebo fejetonových knih mi nesedla, tak se domnívám, že to bude právě tím, a ne že by byla kniha špatná. Asi mé "čtecí buňky" potřebují spíše knihy s dějem.
Recenzi momentálně nechystám, ale ráda bych knihu zahrnula do nějaké "minirecenze". 


Dohromady jsem za únor přečetla 1033 stránek. 

O mých nových kouscích jste již mohli číst v článku knižních přírůstků za únor, tak si je jen v rychlosti shrneme. Pořídila jsem si čtyři knížky: 
Petr a Lucie
Konec léta,
Křídla ve větru 
a Srdeční záležitost


Mé konečné suma sumárum sčítá 50 knih k přečtení.

Jak se vedlo vám? Kolik knih jste v minulém měsíci přečetli? A četli jste některou knihu, kterou jsem dnes zmínila?


Přeji hezký večer,
Vaše ൬ermaidka 


Publikováno dne: sobota 17.března/2018 v 18:45

Komentáře

  1. Tak to je fanj číslo. :) Anglické listí mě hodně zaujala, a to hlavně pro to, že i já jsem svého času hodně uvažovala (a stále uvažuji) o vyzkoušení práce au-pair. Jinak HP je klasika, která je naprosto skvělá a tyhle nové obálky jsou vážně krásné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to potom Anglické listí doporučuji... A jak píšeš HP je klasika, a ještě tu o něm bude řeč, přece jen jsem teprve u třetího dílu :-)

      Vymazat
  2. Já zase naopak čtu jako divá, jak jsem v lednu neměla čas, teď skoro vůbec nedělám nic jiného, samozřejmě mimo povinnosti, kterých je stejně vždycky mnohem víc. :D
    Stále Ti závidím toho Harryho a stále jsem si ho nebyla ještě schopná pořídit. I přesto mě ale pošťačky už nesnáší, co týden, to mi vezou nějakou knížku. Prý bych si mohla v našem maloměstě otevřít knihovnu.... to tedy ani náhodou, kdo ví, jak by ty moje lásky po pár půjčení vypadaly. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si všimla, že u tebe je to teď samá recenze, ani nestíhám číst :-)
      Napřed dlouhá odmlka a teď jedeš jak na kolovrátku! :-)
      To máš tolik nákupů jo? :-)

      Vymazat
    2. Stačil mi jeden dlouhý nudný víkend, abych prošmejdila databaziknih.cz a nakoupila jsem si po stovce slušnou zásobu, ještě dočítám i nadílku od Ježíška, zároveň si půjčuji knihy od "tchýně" (skoro tchýně :D) a samozřejmě mi recenzní výtisky dorazí vždy najednou. :) Ale to nejdůležitější je ten čas na čtení, který teď konečně mám, to je vlastně hlavní ingredience toho všeho. :D

      Vymazat
  3. Krásné kousky. :-) Přiznám se,že třetí díl Harryho v této reedici se mi líbí také nejvíc, dokonce víc, než ty "starší" vydání, které mám doma a to je co říct! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Mě se rozhodně více líbí obálky novych vydání než těch původních, které jsem dříve také vlastnila...

      Vymazat
  4. Tohle vydání Harryho naprosto miluju ♥ Začala jsem si kupovat sérii v angličtině právě s těmito obálkami, aby po půl roce Albatros oznámil, že je vydají i v češtině :D Páni, asi bych taky měla pohnout. Nějak mám čtecí blok a s takovou tu výzvu asi nedám. Hodně štěstí v dalším plnění! :) A Petr a Lucie je super :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Na Petra s Lucii se chystám! Bude to můj re-reading po x letech :)

      Vymazat
  5. Gratuluji ke splnění tvého cíle přečíst minimální tři knihy měsíčně :-) Snad se ti bude dařit i v nadcházejících měsících.
    Já ještě také potřebuji sepsat únorovou rekapitulaci, ale zatím se mi do ní nějak nechce :D ale díky za nakopnutí a připomenutí :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, překvapivě se v únoru zadařilo :)
      Na tvoji rekapitulaci se těším, jen je mi jasné, že bude o několik knih bohatší než ta moje :-D

      Vymazat
  6. Tak to je super, že se ti podařilo přečíst vše podle plánu :-) Doufám, že budeš mít štěstí i nadále a to nejen v počtech, ale také ve výběru knih. Ono se hned lépe čte, když kniha fakt baví, že? :-) Mimochodem, hezké fotky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě bych byla radší, za vyšší skoŕe, ale nemůže být u každého čtenáře posvícení :-)
      Tak s tím souhlasím. Momentálně mě moje rozečtená kniha hooodně baví, a zdá se, že nebude pravda to, jak jsem v úvodu článku psala, že se obávám, že v březnu přečtu jen jednu knihu. Mohly by vyjít opět tři, což by bylo fajn. :-)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí