RC KONEC LÉTA

Moji milí knihomolové,

konečně nadešel čas pro další recenzní článek.

Bude na knihu Konec léta, na kterou mě nalákala svojí poutavou recenzí  Marcelka. Knihu jste mohli zaznamenat v mých únorových přírůstcích a hned během března jsem se pustila do čtení. Zda mě kniha oslovila zjistíte níže v článku.

"V kukuřičném poli něco zachrastilo, Billy si nejdříve myslel, že to byl zase vítr. Teprve když mu králík zmizel z dohledu, uvědomil si Billy, co se děje. Že citlívý zvířecí čenich zachytil pach někoho jiného. Někoho s ryšavou srstí a ostrými zuby, komu moc voní králící. 
A malí kluci..." 
                                                                                             
O knize: V knize Konec léta se prolíná současnost s minulostí. V současnosti potkáváme dospělou Veru (Veroniku), která je terapeutkou ve Stockholmu, hodně daleko od domova, kde vyrostla. Na jednom ze sezení "zpracování zármutku" ji jeden z účastníků svým vyprávěním připomene léto 1983, kdy se ztratil její malý bráška Billy a dodnes nebylo objasněno, co se tehdy v létě událo. Veronika se rozhodne přijít na to, co má mladík ze sezení s létem 1983 společného. 
Mezitím se prolínají kapitoly, právě z onoho léta. V nich se dozvídáme, jak probíhalo vyšetřování Billyho zmizení, kterým nás provází místní velitel policejního okrsku Krister Månsson. 

Kniha začíná prologem a končí epilogem, má krátké kapitoly, které jsem já osobně považovala za velké plus. Hodně mě zaujala obálka, která už po přečtení anotace s knihou velmi souvisí a dýchá z ní na nás něco "tajemného", ačkoliv barvy jsou letní - veselé. 

Můj názor: Do knihy jsem se velice rychle začetla, její svižné tempo a krátké kapitoly sváděly k dalšímu čtení. Že byla kniha pro mě ta pravá a hlavně čtivá, svědčí i to, že jsem ji měla za sebou za pět dní. Což jak asi víte, je na můj čtecí rytmus docela jízda, přesto jsem si knihu nesmírně užila. Od začátku až do konce. Poháněla mě hlavně nedočkavost objasnění právě toho záhadného léta 1983. 
A dočkala jsem se ho... 

"Veronika vyrazí na krátkou procházku a využije toho k hledání stop po lišce, kterou včera večer zahlédla z okna. Žádné nenajde. 
Lišky jsou totiž mazané. Umějí se pohybovat, aniž by zanechaly stopy."           
str. 87 

Veronika se upnula na to, zjistit za každou cenu, kdo je oním mladíkem ze sezení - Isákem. Mohl by to být Billy? Jenže se zdá, že ona je jediná z celé rodiny, kdo chce záhadě z léta, kdy zmizel její malý bratříček, přijít na kloub. Její starší bratr Mattias považuje Isaka za podvodníka, který chce na sebe upoutat pozornost. Letos v létě totiž uplyne od Billyho zmizení dvacet let. Ebbe, Veroniky otec dávno uzamkl událost ve svém srdci a odmítá Veroničinu domněnku, že Billy přežil, že Isak je Billy.

K rodině patří i strýc Harald, musím říct, že jeho postava mi přišla docela nesympatická a neseděl mi. Oprávněně? Mohl za zmizení Billyho on? 

Konečné rozuzlení mě však hodně překvapilo. Bylo hodně nečekané
Po dočtení vám totiž přijde na mysl, že vlastně nerozumíte prologu, který celý případ o Billym Nilssonovi odstartoval. To bylo jediné mínus na celé knize. Ale krom tohoto malého neduhu, byl pro mě čtecí zážitek více než uspokojující

Toto lákavé čtení vám ráda doporučím, jen v knize nehledejte bravurní thriller. Byli byste zklamaní. 

Hodnocení 5/5 ✭

Medailonek
Název: Konec léta
Autor: Anders de la Motte

Originál: Slutet pa Sommaren
Nakladatelství: Knižní klub
Žánr: thriller - napětí
Překlad: Matochová Helena
Počet stran: 352
Anotace: najdete např. zde

O autoroviAnders de la Motte (nar. 1971)
zdroj
- je bývalý policista, poté šéf ochranky jedné z největších IT firem, pracuje momentálně jako mezinárodní konzultant bezpečnostních služeb. Debutoval thrillerem GEIM (2010, česky GAME, 2012) o zneužívání moderních počítačových technologií a sociálních sítí, za který v rodném Švédsku obdržel cenu „Prvotina roku“. Na úspěch (i mezinárodní – titul vyšel v osmadvaceti zemích) navázal dvěma pokračováními, BUZZ (2011, česky 2013) a BUBBLE (2012, česky 2014). V roce 2014 vydal MemoRandom, napínavý příběh z prostředí organizovaného zločinu, UltiMatum z roku 2015 jej dovršuje.

Už jste tuto knihu četli? Zaujal vás můj článek o ní? Láká vás?
Napište mi do komentářů, ráda si přečtu vaše názory.


Přeji hezký nedělní večer,
Vaše ermaidka

Publikováno dne: neděle 8.dubna/2018 v 18:40

Komentáře

  1. Pěkná recenze, knihu jsem nečetla a jelikož mě nijka výrazně nezaujala, v nejbližší době se na ni nechystám. :) Věřím, ale že může být zajímavá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je v naprostém pořádku a rozumím ti. Dokonce i myslím, že to není úplně knížka tvého žánru :)

      Vymazat
  2. Perfektní recenze :) Nalákala jsi mě dokonale a teď mě štve, že knihu nemám doma. Budu to muset napravit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to koukej brzy napravit,) A pokud tak uděláš, budu se těšit na tvé dojmy. Mohla by tě zaujmout, myslím :)

      Vymazat
  3. Skvělá recenze, jako ostatně vždy :-) Četla jsem ji už jak jsi ji publikovala na mobilu a konečně jsem zasedla k PC. Jsem moc ráda, že jsem tě svou recenzí nalákala ke koupi a k následně rychlému sáhnutí po knize a přečtení :-) A hlavně, že se ti kniha líbila!
    Krásné úterý přeji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za skvělý knižní tip. Jen tak od sebe bych po knize nesáhla a opravdu se mi líbila. :-)

      Vymazat
  4. Konec léta mám na svém seznamu, těším se, až se ke knize propracuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak věř , že se máš na co těšit ;) Budu se těšit na tvůj názor !

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí