OHLÉDNUTÍ 03 - Březen

Milí knihomolové,

březen je definitivně za námi a tak tu mám článek s měsíčním shrnutím.

Minulý měsíc byl zatím, co se týče přečtených knih, nejplodnější. Jestli pak to nebude tím, že jsem půlku března proležela v posteli, a díky tomu jsem měla více času na čtení.
Přece jenom "jít pod tu kudlu" mělo i nějaká pozitiva. :-D

Takže jak jsem si v březnu ve čtení vedla? Podle mě (na mě) docela úspěšně! Přečetla jsem čtyři knihy, a jedna z nich je ta, kterou jsem měla rozečtenou už od února.


Pojďme si je shrnout:

1) První půlku měsíce mi dělala společnost kniha od Soni Štroblové - Hra o holčičku. Tuto knížku bych hodnotila, jako nejhorší v měsíci. Vůbec mi nepřišla záživná, spíš o naopak. Neseděl mi ani styl psaní. Žádné rozdělení na kapitoly. A téma sice o vztazích, ale ani jeden z účastněných mi nepřišel nijak zajímavý. Knížku jsem dočetla hlavně z důvodu, abych ji mohla použít do čtenářské výzvy na Databázi knih. Pro obrázek toho, o čem kniha je zmíním anotaci knihy. Mně však podle anotace přišla zajímavá, nakonec skutek utek. Velká škoda :(

Anotace: Příběh Saši, bývalé novinářky, dnes profesorky na vysoké škole, a Roberta, německého lékaře se soukromou praxí, se odehrává střídavě v Čechách, Německu a Chorvatsku. Společnou láskou obou je Robertova dvanáctiletá dcera Kate, která žije se svou matkou v nové rodině. Silný a vášnivý vztah mezi Sašou a Robertem, jenž je i v jejich pozdním věku plný zvláštností a sexu, však nekončí happy-endem. Časem vyplave napovrch překvapivé tajemství, jež nemile zasáhne všechny tři protagonisty. Dramatický rozchod krutě poznamená další život nejen Saši a Roberta, ale především malé Kate.

2) Jako druhou jsem četla e-knihu Čemu jsem věřila od Huntley Fitzpatrickové. Zvolila jsem ji opět proto, že jsem ji mohla zařadit do čtenářské výzvy na DTBK - kategorie, kniha odehrávající se na ostrově. Kniha byla podle mě spíše pro teenagery. Ale nebyla špatná. Jen už takováhle teenagerovská romantika není úplně pro mě, ale na odreagování byla příjemná.
Pro přiblížení anotaceGwen Castleová si vždycky představovala, jak jednoho krásného dne opustí ostrov, na kterém vyrůstala. Ostrov, kde se mimo letní sezonu nic zajímavého neděje, kde potkává stále ty samé tváře a kde se nic neutají. Ovšem toto léto bude vše jinak, protože na ostrov přijíždí na letní brigádu Cassidy Somers, kluk, kterého Gwen nechtěla už nikdy vidět. Zatímco on je neuvěřitelně pohledný a pochází z bohaté rodiny, její rodiče se celý rok dřou, aby dokázali splatit účty za léčbu Gwenina bratra. Zdá se, že nemohou být odlišnější – navíc mezi nimi jako bouřkový mrak visí událost, která se stala na jaře a na niž by Gwen nejraději zapomněla. Ale společná brigáda a dlouhé léto dokáží zázraky.

3) Třetí knihou je již zrecenzovaná kniha od německé spisovatelky Niny George - Přístav naděje. Knížka mi dělala společnost necelých šest dní. A já si během té doby Bretaň oblíbila, a ráda bych se tam někdy podívala. :-) Více o knize najdete zde.

4) Poslední březnovou knihou je Kabinet milostných dopisů od američanky Alyson Richman. Kterou bych označila jako překvapení měsíce. Dočetla jsem ji na sklonku posledních březnových dní. Kdo mě sledujete, víte, že se jedná o knihu, která mi úplně nepřilnula k srdci, a nemohla jsem se začíst. Nakonec ale tento fakt přikláním k špatnému načasování, neboť po měsíci, kdy mi kniha ležela ladem, jsem se do příběhu Elodie začetla s takovou vervou, že jsem zbytek knihy (víc než půlku) přečetla za jedno odpoledne. A jak na mě nakonec kniha působila? To se dozvíte v recenzi, kterou připravuji.

5) Předposlední březnový den jsem rozečetla další knížku z prostředí Itálie a to Obuvníkova žena, kterou napsala autorka Adriana Trigiani. Ještě 30 stránek a budu v půlce knihy. Zatím se čte hezky a jsem na 202. stránce :-)

Tak to bychom měli souhrn přečtených knih včetně té rozečtené.
Během března jsem přečetla 1300 stránek.


Do knihovny mi přibyla jedna fyzická kniha - Loutkář z Ghetta. Ale z článku, co mi přibylo víte, že kromě té jsem si pořídila i 9 nových elektronických knih, z nich právě "Čemu jsem věřila" už mám přečtenou.
E-knihy ale  do své hromádky započítávat nebudu. Tudíž po odečtení fyzických knih, které jsem přečetla (Kabinet milostných dopisů - byl započítám již v únorovém ohlédnutí) a přičtení Loutkáře, jsem opět na čísle 30 se svojí hromádkou čekajících knih.
A zvlášť 8 e-knih.

Pár slov na konec: Jistě jste si všimli, že během března dostal blog nový vzhled. Do podoby této konečné varianty byl blog asi 2 dny v tzv. "rekonstrukci". Všem kdo zavítal na blog v těchto okamžicích se dodatečně omlouvám za případnou nepřehlednost. Budu ráda za zpětnou vazbu, jak se vám - mým čtenářům nová vizáž líbí.?

A jaký byl váš knižní březen? Lepší nebo horší než jste předpokládali? A je nějaká kniha, která vás překvapila?

Krásný den přeje,
Vaše ൬ermaidka 🏵


Publikováno dne: pondělí 10.dubna/2017 v 10:40

Komentáře

  1. Pěkné kousky jsi přečetla :-) I když některé znám "od vidění", tak jsem žádnou dosud nelistovala, ale láká mě přístav naděje.
    Jinak vzhled blogu se mi líbí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jani, jsem ráda že se vzhled líbí. A Přístav naděje byla krásná kniha.

      Vymazat
  2. Knihy vypadají docela zajímavě. A Přístav naděje se mi zalíbil. Asi se po něm podívám... :))

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný nový kabátek blogu a pěkné shrnutí :) Kabinet milostných dopisů mě láká, tak moc ráda slyším, že tě kniha nakonec tak oslovila. Měj se moc hezky Moni a přeji krásný duben :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kabinet milostných dopisů byl úžasný :-) Delší dobu si brousím zuby i na Ztracenou manželku od téže autorky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nakonec přemýšlím, že bych se chtěla na Ztracenou manželku podívat :-)

      Vymazat
  5. Jooo musím přiznat, že trošku pokulhávám a to ani není zkouškové. :D A vzhled se mi moc líbí, má to příjemné jarní kouzlo. :) A s citátem v záhlaví 100% souhlasím.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkný nový vzhled :-) A rozhodně si mě nalákala na přečtení Přístavu naděje, kniha vypadá skvěle. Taky se těším na recenzi na Kabinet milostných dopisů :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ppristav nadeje na me na policce taky ceka. Docela me desi / udivuje / zavidim ti, kolik mas cekacich knizek. Ja bych se odhadla zhruba tak na 300 ne na 30 :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to jen knížky opravdu na poličce, samozřejmě seznam, co bych chtěla číst je pekelně dlouhý. Ale když čtu jiné články, tak jsme za svých 30 kousků opravdu ráda! Ačkoliv pro mě je to dost, ale 300 si neumím představit, ani bych to neměla kam dát? :-D To bych potřebovala byt o pokoj navíc, kde by byla jen knihovna.. :-D

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí