DVĚ MINI-RECENZE

Ahoj všem!

V dnešním článku bych ráda shrnula dvě knížky, o kterých vám chci napsat pár slov. Pojala jsem to jako takové dvě mini recenze. O první knížce jsem již psala v dubnovém shrnutí. Druhou jsem četla v období první půlky měsíce května během cest do práce a z práce.
A které dvě knihy to jsou? :)
1) ČMELÁCI V SRDCI

O knize: Příběh je o třicetileté Leně, která má týden před svatbou, jenže snoubenec ji oznámí, že by se brát neměli, protože ji nemiluje. A tak je Lena nucena se sbalit a odejít. Útočiště najde v bytě u svého bratra a své nejlepší kamarádky (což je bratrova přítelkyně). Ale ještě je tu spolubydlící Ben.
Když přijde kvůli své hloupé chybě o práci, uvědomí si, že je potřeba změnit od základů svůj život. A kdo by jí mohl nejvíc poradit, kdo ví o ženských snad všechno? No přeci sukničkář Ben.

zdroj fotky

Název:
Čmeláci v srdci
Autor: Petra Hülsmannová
Originál: Hummeln in Herzen/2015
Nakladatelství: Omega
Rok vydání v ČR: 2015
Počet stran: 296

Můj názor: Nebylo to tak sladké jak jsem původně očekávala, a trochu mě to zklamalo. Jak to dějově dopadne jsem tušila od půlky knihy a moje předtucha mě pro jednou nezklamala. Se čtením této knížky jsem to měla jako na houpačce. Nejprve se mi četla hezky a pěkně mi s ní ubíhal čas, ale někde kolem půlky jsem se začala ve čtení ztrácet, a občas i nudit. Říkala jsem si že o ty nic neříkající pasáže to mohla autorka zkrátit. Měla jsem chuť knížku odložit (alespoň na chvíli) a pustit se do jiné. Nakonec jsem tak neučinila, a děj se mi zase začal líbit a já četla a četla.
Kniha jako celek byla velmi dobrá, příjemná a milá. Ale jak už jsem psala, taky docela předvídatelná, avšak s hezkým dějem. Pokud chcete sáhnout po oddechovém příběhu, bude tato kniha dobrou volnou.

Anotaci najdete v dubnovém shrnutí.
O autorce: Petra Hülsmannová (nar. 1976)
- německá autorka, která se narodila na malém městě v Sasku, studovala germanistiku a kulturologii. Po přestěhování do Hamburku pracovala deset let v advokátních a patentových kancelářích jako sekretářka. Její literární prvotina "Čmeláci v srdci" se udržela několik týdnů na renomovaném žebříčků bestsellerů časopisu Spiegel.


2) JE MI TŘICET A JSEM SINGLE


O knize: Jedná se o krátké fejetony (původně sloupky z deníku Metro), které pod pseudonymem Julie Červená napsala Ilona Kleníková. Pojednávají humorným stylem o single životě. Popisuje strasti i sem tam i pozitiva single života, rozjímá o životě single v různých situacích, které si kolem třiceti let můžeme představit. Od jití na pivo s kamarádem až po účast na svatbách.


zdroj fotky

Název: Julie Červená: Je mi třicet a jsem single
Autor: Ilona Kleníková
Nakladatelství: XYZ
Rok vydání: 2016
Počet stran: 160

Můj názor: Čteno v elektronické podobě. Fejetony byly krátké - na stránku až na dvě. Takže se to četlo poměrně rychle a snadno. Příběhy na sebe nijak nenavazovaly. Vždy se jednalo o nějaké téma, které bylo popsáno očima single. Na to jak to bylo kratinké (jak fejetony, tak samotná knížka), tak mě to úplně celé nebavilo. Že je kniha podaná humornou formou mi nevadilo, to naopak, člověk se u toho alespoň pousmál, ale něco mi na tom chybělo.

Zdá se, že fejetony v knižní podobě nebudou můj šálek kávy.

Ráda bych jen podotkla, že ani P.S. od Ani Geislerové jsem nehltala.
Nechci vás od knihy odrazovat! Pokud se chcete trochu pousmát a zajímá vás pohled na to jak se autorka vyrovnává se single životem, tak si knížku otevřete. Dlouho u ní sedět nebudete, protože tuhle uzoučkou knížku budete mít za pár chvil přečtenou. A ještě jedno plus na závěr, knížka má na konci každé kapitoly nějakou ilustraci.

Anotaci najdete v článku - přibylo mi 4.


O autorce: Ilona Kleníková (nar. 1979)

- se narodila a celý život žije v Praze. Vystudovala kulturologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a už na škole začala přispívat do novin. Píše celý svůj pracovní život a většinu té doby o flmech: sedm let ve filmovém měsíčníku Premiere, před tím kulturní rubriky v denících Slovo nebo Hospodářské noviny. O filmech byl také sloupek, který před deseti lety původně začala psát pro deník Metro. Později k němu přibyly sloupky o single živote, které publikovala pod pseudonymem. Z nich teď vznikla její prvotina Julie Červená: Je mi třicet a jsem single. V současné době píše o kultuře a lifestylu na volné noze a žije s manželem hudebníkem Janem Kleníkem a jejich dvouletou dcerou v Praze na Vinohradech.Sloupky Julie Červené v Metru dále vycházejí, ale už s novými tématy...

Znáte některou z těchto dvou knížek? Pokud ano, ráda si přečtu v komentářích jak se vám líbila.

Mějte se krásně,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: čtvrtek 25.května/2017 v 15:05

Komentáře

  1. Mini-recenze je podle mě super nápad. Ani jedna z knih mne sice nijak nezaujala, ale článek je zpracován skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné mini shrnutí :) O první jsem nevěděla, ale ani mě nezaujala. Ale na tu druhou se chystám a už se na ni těším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš to aspoň 50:50 - když jedna nezaujala a druhá naopak ano. :-)
      Jsem zvědavá, jak se Ti bude Julie Červená líbit. :-)

      Vymazat
  3. To mini shrnutí je opravdu moc povedené, nevim, jestli bych uměla knihu zhodnotit pár větami, někdy semi to zdá těžší než klasická recenze :-) Jinak mě žádná z knih bohužel nezaujala, krátké fejetony nejsou nic pro mě a milá romantika ztráta času :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. No mě popravdě přišlo těžké napsat klasickou dlouhou recenzi na každou knížku zvlášť, tak jsme to takto spojila. Jsem ráda, že má článek zatím samé kladné ohlasy.
      Chápu, ne vždy se trefíme do knižní noty druhých.

      Vymazat
  4. Mě Čmeláci nadchli, no. Byla jsem ráda, že to není přeslazený románek. Ale jak už jsem se přesvědčila u Manželů odvedle, prostě každému padne do noty něco jiného :) Měj se krásně, Moni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čmeláci nebyla špatná kniha, líbila se, jen bych jí zkrátila :-)

      Vymazat
  5. Pěkné mini recenze! :) Čmeláci mě už před časem zaujali a ráda bych si je přečetla. A strašně se mi líbí ta obálka...já vím, je dost kýčová, ale i tak :D Možná to dělá ta žlutá..ale ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je moc pěkná, vůbec se Ti nedivím, že se ti líbí :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí