OHLÉDNUTÍ 05 - Květen

Zdravím!

Červen se nám pomalu blíží k půlce, a tak by bylo záhodno vám přinést mé knižní shrnutí za uplynulý májový měsíc. Jak to tedy v květnu s mým čtením vypadalo? 

Musím popravdě říct, že jsem čekala lepší stav. Doufala jsem, že se udržím alespoň na těch čtyřech kouscích, jako to bylo v dubnu a v březnu. Ale nezadařilo se! Nakonec jsem celkem přečetla pouze tři knížky, které byly docela i tenoučké, takže na mé straně docela zklamání. Ale pořád lepší tři, než žádná, že? :-)


Z těch tří jsem dvě z nich četla na čtečce. Až tu poslední jsem četla jako papírovou knihu. 

Takže pojďme se podívat, co jsem tedy v uplynulém měsíci četla.


1) První polovinu měsíce mi dělala společnost převážně na cestách (do práce a z práce) kniha plná fejetonů Je mi třicet a jsem single, kterou pod pseudonymem 
Julie Červená vydávala v podobě krátkých sloupků Ilona Kleníková v deníku Metro. Nemůžu říct, že by mě kniha nebavila, určitě si najde své čtenáře, ale na to jak byla kratinká, jsem se jí dlouho prokousávala. :(
Kniha je podaná humornou formou o životě single
Pokud vás baví podobný žánr knih a máte chuť se pousmát nad různými situacemi, pak je tato kniha dobrou volbou. Pro mě však byla docela průměrnou knihou. Fejetony v podobě knihy nebudou můj šálek kávy. :-( Více najdete v mé mini recenzi - zde

2) Za to druhou knihu Vlak naděje od Christine B. Kline jsem měla přečtenou za týden. Kniha  je inspirovaná skutečnými událostmi, psaná ze dvou pohledů. Příběh z minulosti mě povětšinou vtáhl tak, že jsem jen nerada čtečku zavírala. Příběh je čtivý, a i líbivý o prolnutí dvou žen, dvou různých generací a osudů. Zajímavá a hezky pojatá kniha, která rozhodně stojí za váš čas.
Nebudu se více rozepisovat, neboť recenzi na tuto dojemnou krásku připravuji a bude publikovaná v nejbližších dnech. Těšte se!
Možná, že jste si v květnových přírůstcích všimli, že již knihu Vlak naděje vlastním i v papírové verzi. Ano, je to tak, musela jsem ji mít! :-)

3) Poslední květnová kniha, je ta, na níž jste mohli číst nedávno recenzi. Je to ta kniha o Brunovi a Šmuelovi, kterou napsal John BoyneChlapec v pruhovaném pyžamu byla kniha, jenž jsem četla ve fyzické podobě. 
Nebyla to kniha s nějakou úžasnou zápletkou. Pouze vypovídala o tom, jak jeden netušící devítiletý německý chlapec si nešťastně pohrál s vlastním osudem, jen díky své zvídavosti a neznalosti reálného světa té doby. Kdyby vojáci nebyli hrdinové (jak je ve svých očích viděl), ale kdyby vědět, co za práci vykonává pro „Fíru“ jeho otec, zřejmě by tato kniha byla o ničem. A však toto dílo je podané tak, že nezůstanete při četbě chladnými a nezapojenými. Téma druhé světové války nevšedním pohledem malého chlapce rozhodně stojí za přečtení

Poslední květnový den jsem rozečetla právě čtenou knihu, která nese název Ráchelina kniha od norské autorky Sissel Værøyvik. Ze začátku se mi nedařilo se začíst, ale zdá se, že se to již prolomilo, tak uvidím, jaká nakonec bude.



Během května jsem přečetla 608 stránek.

Jak jsem již uvedla v článku květnové nákupy, přibylo mi krásných OSM nových knih, za které jsem dohromady utratila 1224,-Kč.

Suma sumárum - v mojí hromádce se vrší 37 knih k přečtení a k tomu několik dalších e-knih (ze zmíněných jich je pět).

Tak se uvidí, jaký budu mít červen. Mám v plánu nic nového nekupovat, jsem zvědavá, zda mi to vyjde. :-) Ale ke konci června mám narozeniny, tak třeba nějaká nová kniha přibude i tak.. :-)
Nechám se překvapit! 

Mějte se krásně,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: úterý 13.června/2017 v 16:30

Komentáře

  1. Pěkné shrnutí :-) Taky se snažím neutrácet za nové knihy. Tento měsíc se mi to daří, tak uvidíme, jak to bude pokračovat dál. Ty hromady nepřečtených knih ještě od Vánoc mě totiž celkem děsí :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jani :-) Tu kupičku obsahují knížky, které mám i déle než jen od Vánoc :-))

      Vymazat
  2. Poslední výročí mi v tvých nákupech nějak uniklo, že jsem se normálně musela do tvých květnových nákupů znovu mrknout a hle není tam :-)) Už jsem se totiž lekla, že jsem prošvihla nějaký tvůj nakupovací článek. Tři přečtené knihy jsou v pohodě, já přečetla pět, ale to se mě tak nějak drží pravidelně. Už jdu na publikování svého shrnutí a teda v nákupech bych se měla krotit :D Jak to člověk vidí pohromadě, tak to je děs :D Ale na to, že mi jich přibylo tolik, utraceno nemám moc :-) Budu se těšit na recenzi na Vlak naděje :-) Měj se hezky. A k narozkám jsem si taky objednala pár knih...taky jsem červnová, jen už je mám za 3 dny uf :D Tak zatím pá a měj se hezky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky,) Poslední výročí jsem pořídila na Světě knihy, takže do shrnutí všech květnových nákupů určitě patří :))
      Krocení se v nákupech je docela potíž, ale zatím se během června držím!
      A k narozeninám přeji vše nejlepší :))

      Vymazat
  3. Pěkné knihy, nejméně čtyři z nich musím mít! :)
    Já jsem se při nakupování rozšoupla také v květnu, ale v červnu se zatím držím při zemi. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se zatím držím :)) Ale ještě parádní do konce června zbývá, tak uvidím, zda mi to vydrží bez nových nakoupených kousků!?

      Vymazat
  4. Ja ani nevím jaký můj měsíc je a byl. Uplne jsem ztratila pojem o knihách. Snad se to dá brzo dohromady. Zkoušky jsou zlo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, přestože já jsem moc zkouškového neměla, nebyla jsem moc studijní tip.. Nechala jsem napospas bakaláře za 3 semestry :(

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí