OHLÉDNUTÍ 06 - Červen

Ahoj Všem!

První čtyři dny nového měsíce za námi a já vám hned z kraje července přináším červnové ohlédnutí

A jak jsem si ve svém čtení vedla?
Bohužel jsem zase klesla a to na dvě knížky. Možná za to může špatná volba knihy, možná jen špatně neuspořádaný čas, který by se jinak mohl více věnovat čtení. Dlouho to vypadalo, že tu za čtecí červen představím pouze jednu knihu, ale naštěstí předposlední červnový víkend jsem zdolala ještě jednu kraťoučkou a zvláštní knihu.



Zde vám představím své dvě červnové knihy:

1) Od posledího květnového dne do posledního červnového dne jsem v elektronické podobě četla od norské autorky Sisel Værøyvik, Ráchelina kniha. V celkovém souhrnu byla kniha krásná a smutná zároveň, a čtivá. Ale mě ze začátku v něčem neseděla, možná v tom jak byla psaná? Některé pasáže z linky odehrávající se v současnosti mě docela nudily. Možná i to byl důvod, že jsem knihu otevřela pouze cestou do práce (a málokdy i z práce) v MHD.  Proto se četla i tak pomalu a stránky neubývaly. Ale něco se pak zlomilo, čtečka ukazovala 55% a já chtěla knihu odložit, ale místo toho dostala ten postradatelný spád a já ji stihla přečíst, přestože do konce června zbývalo posledních pár dní.

Možná jen bylo už takovýchto podobných "životních" příběhů na mě moc a já potřebovala si přečíst něco jiného. Možná, že průlom ve čtení Rácheliny knihy, zlomilo sáhnutí po jiné knížce, kterou jsem dala v podstatě za víkend a neskutečně mě nabila. Možná jen souhra náhod. Možná to jen chtělo změnu.

2) Tou druhou přečtenou knihou, je již zrecenzovaná kniha Šarlotin anděl od slovenské autorky Denisy Martincové. Tato hodně nevšední kniha - nejen pro mě, byla ... No, jak to říct a přitom jí neopěvovat? :-) Je to kniha která má svoji sílu, a svoji víru. Je lehce laděná do ezoterična, ale přitom vám ho nenutí. Nechává nás vplout do Šarlotina života pomocí vzpomínek a těmi nás provází Šarlota spolu s andělem, který se objevil u jejího smrtelného lože, aby samotné Šarlotě pár věcí ukázal a prozradil. Je to asi jako, když vám kartářka v dětství vyloží karty, a přesně podle nich se odehrával váš život a na konci se dozvídáte, které kroky zapřičinily, že se opravdu ten život odehrál takto a ne jinak. Více naleznete v recenzi a nebo v samotné knize, kterou vydalo nakladatelství Brána, a o které je tak malé povědomí. 

Na Ráchelinu knihu snad brzy sepíšu svůj pohled. Nakonec ji mám i ve fyzické podobě.

Celkem jsem přečetla 584 stránek.

A co červnové přírůstky? Během června jsem se držela zkrátka a opravdu mi vyšlo, že jsem si žádnou novou knihu nekoupila. Ale přesto mi jedna kniha přibyla - kniha kterou jsem vyhrála u Pinky v Knihách - Malé černé a devět žen

Trochu jsem počítala, že by mi bez nakupování mohlo přibýt více knih, jelikož jsem měla ke konci června narozeniny, ale nestalo se tak. Ale dostala jsem voucher do Knih Dobrovský, tak si nějakou narozeninovou radost udělám. :-)

Suma sumárum - v mojí hromádce knih k přečtení leží 36 kousků.

Doufám, že léto bude v přečtených knihách lepší, ale jelikož jsem již pracujícím občanem a léto není pro mě spojené s prázdninami, tak nečekám, že toho času budu na čtení víc než obvykle. Ale nechám se překvapit - a třeba i mile. :-)

Krásný podvečer přeje,
Vaše ൬ermaidka


Publikováno dne: úterý 4.července/2017 v 17:30

Komentáře

  1. Přesně jako já, taky jsem toho přes červen moc nestihla. Vše doháním až teď a i tak mám toho času málo. :D
    Je možné, že čtecí pauzu způsobila rozečtená "nezáživná" knížka. Občas se mi stane, že se nějaký příběh rozjede až v polovině a já se celou tu cestu ke čtení skoro nutím a pak nemám ani chuť začínat něco dalšího, protože co kdyby to bylo stejně, že jo... :)
    Gratuluji k výhře a přeji vše nejkrásnější k narozeninám (také jsem je měla v červnu a žádnou knihu jsem nedostala, což mě docela "vyděsilo"). Malé černé a devět žen působí pozitivně a jsem zvědavá jaké budou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neříkej mi, že ty máš za červen jen dvě knihy? To není možné? :-O
      Tak tedy přeji dodatečně taky vše nej. :-)

      Vymazat
  2. I já jsem za červen nepřečetla v podstatě nic... :)) Malé černé ti závidím, taky bych si knihu ráda přečetla. Jinak doufejme že se nám nový měsíc vydaří lépe. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám doufám. Ale zatím k tomu nejsem moc nápomocná. Druhý den volna - a místo čtení jsem usazená u seriálů :-D Ale tak aspoň nějaká oddychovka od stereotypu v práci.
      Na Malá černé se zatím jen těším, tak snad brzy přijde jejich čas.. :)

      Vymazat
  3. Já ještě ani nevím, kolik knih jsem v červnu přečetla, počítám, že opět tak kolem pěti šesti? Nikdy se mi do toho měsíčního shrnutí nechce, tak to nechávám na později :D Hele, dvě knížky jsou pořád dobré skóre, představ si, kdybys nepřečetla žádnou :D Přeju ti, ať se červenec lépe vydaří :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Jo nepřečíst žádnou - to bych se tu hodně dlouho raději neukázala! Ale nebylo k tomu daleko tím, jaký jsem měla problém s Ráchelinou knihou!
      Uvidíme, za těch pět dní jsem na knihu skoro nesáhla, tak nevím nevím...

      Vymazat
  4. Koukám, ze nejsem jediná ve slabším červnu. Asi to je hekticky měsíc pro nás vsechny. Knih jsem získala jen o trochu více nez jsem jich přečetla, ale teď to dohánim :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přeji, aby dohánění vyšlo, a abys měla dobrou ruku při výběru knih :-)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí