ROČNÍ OHLÉDNUTÍ

KNIŽNÍ BILANCE ROKU 2017 + TOP 5

Zdravím!

Dneska se společně ohlédneme za mým knižním rokem 2017.

Na začátek tu mám bilanci v číslech.
Za rok 2017 jsem všeho všudy napsala 70 článků.

Jak už jsem se od začátku roku několikrát na blogu chlubila, celkem jsem v loňském roce přečetla JEDNATŘICET knih, což je o šest více než v roce předešlém.

Měsíční rekord jsou čtyři knihy, které se mi povedlo přečíst během března a dubna. V době, kdy jsem byla doma v rekonvalescenci po operaci. Nejhorší z měsíců byl listopad, kdy jsem přečetla pouze jedinou knihu. Dle grafu převažují dvě knihy na měsíc. Já vím, to není moc. Zkusím se v tomto roce zlepšit, ale zatím to moc nejde. Ale to předbíhám!

Z celkových 31 knih jsem u 21 naspala "svůj názor"= recenzi (17 recenzí a 2 minirecenze, které obsahovaly vždy dvě knihy).

A co mé knižní přírůstky?
Celkem mi přibylo 49 knih, z nichž jsem již stihla šestnáct knih přečíst. :-)
Nejvíce knih mi přibylo během května a srpna -> OSM knih. A ve třech měsících mi přibylo pouze po jednou kousku. Více v grafu.


Pak tu máme číslo 8968 -> jež představuje součet stránek přečtených knih během loňského roku. Počet stran jsem získala na Databázi knih u jednotlivých knih v jejich profilu.

Moje Topky roku 2017!


Teď bych vám ráda ukázala pětici knih, kterou jsem letos vybrala do svého Top 5!
Letos na rozdíl od minulého zpracování nepůjdu od pátého místa k prvnímu, pouze vypíšu těch mých PĚT NEJ, jak mi prostě přišly na mysl.

Za zavřenými dveřmi (B. A. Paris)
Proč ta?
Tento psychologický thriller, o tom, že nemusí být vše tak, jak to zvenku vypadá, mě naprosto pohltil. Kniha byla pro mě zážitkem s vylekým Z, jak i zmiňuji ve své recenzi. Příběh Grace, Jacka a Millie byl dech beroucí. Strhující čtení plné psychologického teroru. Velmi povedená a vypravěčsky věrohodná kniha, která vás zasáhne. U mě šlo o třetí knihu z tohoto žánru, která byla naprosto famózní.

Sirotek č.8 (Kim van Alkemade)
Na to, že jsem knihu četla jako jednu z prvních v minulého roku mi přišla na mysl s úplnou samozřejmností, takže mě musela hodně zasáhnout. A to tedy bezesporu. Příběh zdravotní sestry Ráchel a jejích vzpomínek na život v dětském sirotčinci a na pokusy doktorky Solomonové mi dlouho nedaly spát. Události ze sirotčince Ráchel připomene sama doktorka Solomonová, poté co se dostane do pečovatelského domu pro seniory, ve kterém Ráchel je nyní zdravotní sestrou. Příběh byl napínavý a nevšední, ve kterém jsme hledali odpověď na otázku, zda se Ráchel pomstí, za to co jí doktorka v dětství prováděla.

Vlak naděje (Christina Baker Kline)
Jde o knihu inspirovanou skutečnými událostmi, která mě hodně překvapila. Tím myslím, mile. Příběh je o sirotě Vivien a také o Molly. Jedné z nich je jednadevadesát, druhá má pubertu v plném proudu a žije u pěstounů. Co mají tyto ženské postavy společného se dozvídáme v tomto historickém románu. Příběh byl emočně velice záživný, a nejen proto se dostal do mé top pětky. Vivien ve svém vyprávění vzpomíná na svůj život sirotka, který ji odvezl “Vlakem naděje” z New Yorku k novým rodinám.

Přístav naděje (Nina George)
Kdo miluje Francii, nebo jen samotnou Bretaň, by tuhle knížku zařadil už jen právě z tohoto důvodu. U mě tomu však je jinak. Tato kniha, o tom, že naděje umírá poslední,  byla krásnou romancí, se kterou už hlavní hrdinka ani nepočítala. Díky štěstí v neštěstí se ocitá v přístavu Kerdruc. V jejím přístavu naděje. Takový příběh mojí romantickou duši chytl za srdce.

Lituji, čekají mě (Agnes Martin-Lugand)
Proč ta?* 
Kniha neuchvátí všechny čtenáře, ale mě osobně se příběh Yael hodně líbil. Příběhem nás provází dívka, ze které se stala workoholička. Což já osobně vůbec nechápala, jak jsem se mohla do takového příběhu začíst s takovou vervou. Ale autorčin styl mi natolik sedl, že by byla škoda knihu odložit, jen proto, že jsem nad Yael kroutila nechápavě hlavou. Yael si totiž koleduje, je přepracovaná, a nemá daleko od toho, aby zkolabovala. Do toho všeho se objeví ztracený kamarád, nebo spíše potlačovaná láska? Uvědomí si Yael,  že jde v životě o něco víc, než ho trávit jen a pouze prací? Dovolí sama sobě přiznat, že k Marcovi cítí víc než jen přátelství? Odpovědi na tyto otázky ukrává tato kniha s parádní romantickou obálkou.


Teď se podíváme na trojici knih, které mne zklamaly. Jsou to knihy, od kterých jsem měla velká očekávání a ta se nenaplnila. Takže pro jiné čtenáře mohou tato díla patřit do jejich "topek". To jen tak na okraj!
  • Jako zabít ptáčka - kniha, která má plno příznivců a nadšených ohlasů, ale mě nesedla.
  • Kabinet milostných dopisů - kniha, s dobrým potenciálem, romantická a válečná zaroveň, ale mě nadšení z knihy komplikovalo to, že jsem se dlouhou dobu nemohla začíst.
  • Co by můj syn měl vědět o světě - kniha jejíž autor se svými předchozími knihami zapsal mezi mé oblíbené spisovatele. Ale tahle kniha byla úplně jiná a to mi zřejmě nesedlo.
Nakonec bych ráda ještě zmínila tři knihy jako mé “malé” doporučení, které se sice nedostaly do mé Top 5, ale myslím, že by se některým z vás mohly jako Tipy hodit.
Jsou jimi
Obuvníkova žena, Šarlotin anděl a Hostitel.

A co nového přinese nový rok pro blog?
Popravdě, žádné plány ani nápady pro novoty nemám. Určitě bych ráda více četla a snažila se častěji publikovat. Typ nových článků prozatím nechystám, ale pokud mě něco napadne, ráda s tím přijdu i během roku. Ráda bych opět přišla se soutěží o knížku, a to dříve, než až na blogové narozeniny. A v hlavě se mi rodí jeden "instagramový" nápad na duben, tak se těšte! :-)
Také přemýšlím o změně vzhledu blogu. Co myslíte?

Ti co mě sledujete na facebooku, jste mohli číst, že mám s editací článku poslední dobou nějaké problémy, takže přítel se nechal slyšet, že by mi přemigroval "blogísek" jinam..., ale to zatím vůbec netuším, zda dopadne. Někteří, toho naslibují.. :-D
Nechme se tedy překvapit. :-)

A to je k ročnímu ohlédnutí vše.
Jak jste si vedli vy? Jaká je vaše knižní bilance minulého roku? Četli jste některou z uvedených knih? Líbil se vám dnešní článek? Napište mi do komentářů, ráda si přečtu vaše reakce.

Hezký večer přeje, 
Vaše ൬ermaidka

*Pozn. Dosud nezrecenzovaná kniha. U ostatních při kliknutí na otázku "Proč ta?" se dostanate na recenzi knihy. 

Publikováno dne: pondělí 22.ledna/2018 v 22:10

Komentáře

  1. Skvělý článek! Ty grafy jsou super, taky jsem si chtěla zjistit, kolik knih jsem přečetla v kterém měsíci, ale pak jsem to vzdala, protože se mi to nechtělo dohledávat. To samé s ročními přírůstky, to bych se asi zbláznila :D Ale máš hezká čísla :-)
    Co se týče topek, se Zavřenými dveřmi souhlasím, i když tato kniha se mezi mé topky bohužel nevešla. Loni jich bylo opravdu hodně. A díky za připomenutí Sirotka č. 8, kniha mi už pomalu vypadla z hlavy, ale pořád ji mám v plánu.
    Mně se Kabinet milostných dopisů líbil, ale momentálně nemám chuť číst žádné příběhy z války a podobně.
    A co jsem to četla na konci? Ty snad chceš utéct z blogspotu? :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla seznam přírůstků už od počátku roku v excelu, takže to bylo snadné, a přečtené knihy za měsíc s mými malými čísly, se také lehce našlo. :-D
      Topky bylo trochu krušnější vybrat, chvíli jsem uvažovala o Top 7, ale nakonec se mi povedlo vybrat a na pět seškrtat, ale Za zavřenými dveřmi u mě rozhodně vede.
      Ano čteš dobře, mám lehce zaječí úmysli. Přítel si platí jakousi dómenu, tak prohlašoval (když jsem se rozčilovala nad tím, jak mi to nejde publikovat jak bych chtěla), že mi vytvoří blog jinde. Tak nevím, jestli myslel pomocí toho co si platí čí úplně jinde. Ale kdo ví, jestli k tomu vůbec dojde. :-)

      Vymazat
  2. Moc pěkné shrnutí a ty grafy jsou výborný nápad. :) Z tvých top knihy jsem žádnou nečetla, ale Lituji, čekají mě... mě zaujala hodně. Do nového blogového roku přeju jen to nejlepší. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, tobě se bude pohle mě kniha o Yael líbit :-)

      Vymazat
  3. pekne statistiky :-) at je letosni rok jeste lepsi ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, za zlepšení svých čtecích výkonů i těch psaných bych byla ráda. :)

      Vymazat
  4. Super statistiky, líbí se mi, jak nejen ty (ale třeba i Kristýnka) si vedete opravdu pečlivé statistiky. Já sice mám samozřejmě všechny koupené knihy někde archivované (na databázi, goodreads), ale jsem líná to počítat, a co se týče přečtených, vím jen konečné číslo, ale ne měsíční počet :)
    No, každopádně, článek je skvělý, z tvé top 5 určitě souhlasím se Za zavřenými dveřmi, to mnou taky pěkně zacloumalo :) A určitě se chystám na Sirotka č. 5
    Přeji ti, aby se ti v novém roce vedlo ještě o chloupek líp a hlavně, aby tě blogování a čtení pořád tak bavilo :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sirotka č. 8 samozřejmě, ach ta čísla :D

      Vymazat
    2. Děkuji Hanko. Jo na čísla a statistiky jsem trochu ujetá :-D Takže dohledávání pro mě nebyl žádný problém. Sirotka č. 8 doporučuji, ale pamatuji, že jsem četla i nechvalné recenze, takže ne každý z knihy byl nadšen. Ale to tak je. Takže přeji, pokud se ke knize dostaneš, ať se líbí :-)

      Vymazat
  5. Super shrnutí, sama se k něčemu takovému chystám, ale zatím jsem vůbec neměla čas..
    Musím říct, že sis pěkně vyhrála se sestavením grafů, sama jeden mám již nachystaný :-) Budu držet palce, abys měla rok 2018 alespoň z poloviny stejně plodný, jako ten loňský a abys měla štěstí při výběru knih :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se na tvé schrnutí a graf(y) budu těšit, Jani. I tobě přeji plno krásných a čtivých a zajímavých knih. Ať máme ty příští statistiky o čem psát :-)

      Vymazat
  6. Krásné shrnutí, já mám tyhle statistiky děsně ráda. :-D
    Ze zmiňovaných knih jsem bohužel žádnou nečetla. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že se líbí. A zaujala tě alespoň některá?

      Vymazat
  7. Moc pěkné shrnutí :) S Vlakem naděje souhlasím, tuhle knihu jsem také zmiňovala, protože je prostě úžasná. Zbylé mám na seznamu, takže nemůžu soudit. A těm třem dalším se raději vyhnu. Dám na tvou radu :D
    Mončo, do tohoto roku ti přeji spoustu úžasných knih a spousty inspirace a nadšení z psaní recenzí. Moc ráda se sem vracím a vždy si nadšeně přečtu další a další. Nejednou jsi mě do něčeho uvrtala :D A pokud se přece jen přestěhuješ, doufám, že dáš vědět. Nerada bych o tebe přišla ;) Jo a budu se těšit na soutěž a ten instagramový nápad :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ivet,) Ano Vlak naděje rozhodně stojí za zmíňku, bylo to velmi pěkné čtení.
      Moc mě těší číst, že se ke mně na blog ráda vracíš a že je mé psaní přínosem a inspirací pro další čtenáře :))
      S tím stěhováním blogu to nebude tak horké... Možná spíše jen výměna šablony (uvidím).
      Těš těš 👍

      Vymazat
  8. Nádherné shrnutí plné inspirace! Držím palce, ať se Ti letos daří, a to nejen se čtením... Buď šťastná a spokojená a měj se báječně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ti Týnko. Tobě přeji také vydarený rok se spoustou báječných knih.

      Vymazat
  9. Za mě je nejlepší knížka loňska Sedmá funkce jazyka (Laurent Binet), tuhle knížku musí naprosto milovat každý, kdo si rád přečte něco netradičního, a přece čtivého, a kdo miluje, když před ním autor tak trochu zkouší, co všechno může.
    Přeju ti, ať se ti i další rok vydaří a ať se ti splní všechno, co zamýšlíš! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Moc pěkná bilance. A skvělá topka pětka. Kromě Za zavřenými dveřmi bych si ráda přečetla i Sirotka č.8. Levandulový pokoj jsem kdysi rozečetla, ale odložila. Asi nebyl správný čas nevím. Každopádně dostane druhou šanci. A láká mě i Vlak naděje. Ať máš letos také šťtastnou ruku při výběru knih :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Inu, na knihu Vlak naděje by mě tvůj názor zajímal ;) Tak snad se ke knihám dostaneš, a třeba přijde i vhodný čas na návrat k Levandulovému pokoji. :)

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za váš komentář a čas strávený u článku. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘESUN BLOGU!!

NOVÉ KOUSKY Č.12

ČERVENEC - 7. Ohlédnutí