ROČNÍ OHLÉDNUTÍ
KNIŽNÍ BILANCE ROKU 2017 + TOP 5
Zdravím!
Dneska se společně ohlédneme za mým knižním rokem 2017.
Na začátek tu mám bilanci v číslech.
Za rok 2017 jsem všeho všudy napsala 70 článků.
Jak už jsem se od začátku roku několikrát na blogu chlubila,
celkem jsem v loňském roce přečetla JEDNATŘICET knih, což je o šest více než v roce předešlém.
Měsíční rekord jsou čtyři
knihy, které se mi povedlo přečíst během března a dubna. V době, kdy
jsem byla doma v rekonvalescenci po operaci. Nejhorší z měsíců byl listopad,
kdy jsem přečetla pouze jedinou knihu. Dle grafu převažují dvě knihy na měsíc. Já vím, to není moc. Zkusím se
v tomto roce zlepšit, ale zatím to moc nejde. Ale to předbíhám!
Z celkových 31 knih jsem u 21 naspala "svůj názor"= recenzi (17 recenzí a 2 minirecenze, které obsahovaly vždy dvě knihy).
Z celkových 31 knih jsem u 21 naspala "svůj názor"= recenzi (17 recenzí a 2 minirecenze, které obsahovaly vždy dvě knihy).
A co mé knižní přírůstky?
Celkem mi přibylo 49 knih,
z nichž jsem již stihla šestnáct knih přečíst.
:-)
Nejvíce knih mi přibylo během května a srpna -> OSM knih. A ve třech měsících mi přibylo pouze po
jednou kousku. Více v grafu.
Pak tu máme číslo 8968 -> jež představuje součet stránek přečtených knih během loňského
roku. Počet stran jsem získala na Databázi knih u jednotlivých knih v jejich
profilu.
Teď bych vám ráda ukázala pětici knih, kterou jsem
letos vybrala do svého Top 5!
Letos na rozdíl od minulého zpracování nepůjdu od
pátého místa k prvnímu, pouze vypíšu těch mých PĚT NEJ, jak
mi prostě přišly na mysl.
Proč ta?
Tento psychologický thriller, o tom, že nemusí být vše tak, jak to zvenku vypadá, mě naprosto pohltil. Kniha byla pro mě zážitkem s vylekým Z, jak i zmiňuji ve své recenzi. Příběh Grace, Jacka a Millie byl dech beroucí. Strhující čtení plné psychologického teroru. Velmi povedená a vypravěčsky věrohodná kniha, která vás zasáhne. U mě šlo o třetí knihu z tohoto žánru, která byla naprosto famózní.
Tento psychologický thriller, o tom, že nemusí být vše tak, jak to zvenku vypadá, mě naprosto pohltil. Kniha byla pro mě zážitkem s vylekým Z, jak i zmiňuji ve své recenzi. Příběh Grace, Jacka a Millie byl dech beroucí. Strhující čtení plné psychologického teroru. Velmi povedená a vypravěčsky věrohodná kniha, která vás zasáhne. U mě šlo o třetí knihu z tohoto žánru, která byla naprosto famózní.
Sirotek č.8 (Kim van Alkemade)
Na to, že jsem knihu četla jako jednu z prvních v
minulého roku mi přišla na mysl s úplnou samozřejmností, takže mě musela hodně
zasáhnout. A to tedy bezesporu. Příběh zdravotní sestry Ráchel a jejích
vzpomínek na život v dětském sirotčinci a na pokusy doktorky Solomonové mi
dlouho nedaly spát. Události ze sirotčince Ráchel připomene sama doktorka
Solomonová, poté co se dostane do pečovatelského domu pro seniory, ve kterém
Ráchel je nyní zdravotní sestrou. Příběh byl napínavý a nevšední, ve kterém
jsme hledali odpověď na otázku, zda se Ráchel pomstí, za to co jí doktorka v
dětství prováděla.
Vlak naděje (Christina Baker Kline)
Jde o knihu inspirovanou skutečnými událostmi, která
mě hodně překvapila. Tím myslím, mile. Příběh je o sirotě Vivien a také o
Molly. Jedné z nich je jednadevadesát, druhá má pubertu v plném proudu a žije u
pěstounů. Co mají tyto ženské postavy společného se dozvídáme v tomto
historickém románu. Příběh byl emočně velice záživný, a nejen proto se dostal
do mé top pětky. Vivien ve svém vyprávění vzpomíná na svůj život sirotka, který
ji odvezl “Vlakem naděje” z New Yorku k novým rodinám.
Přístav naděje (Nina George)
Kdo miluje Francii, nebo jen samotnou Bretaň, by tuhle
knížku zařadil už jen právě z tohoto důvodu. U mě tomu však je jinak. Tato
kniha, o tom, že naděje umírá poslední, byla krásnou romancí, se kterou
už hlavní hrdinka ani nepočítala. Díky štěstí v neštěstí se ocitá v přístavu
Kerdruc. V jejím přístavu naděje. Takový příběh mojí romantickou duši chytl za
srdce.
Lituji, čekají mě (Agnes Martin-Lugand)
Proč ta?*
Kniha neuchvátí všechny čtenáře, ale mě osobně se
příběh Yael hodně líbil. Příběhem nás provází dívka, ze které se stala
workoholička. Což já osobně vůbec nechápala, jak jsem se mohla do takového
příběhu začíst s takovou vervou. Ale autorčin styl mi natolik sedl, že by byla
škoda knihu odložit, jen proto, že jsem nad Yael kroutila nechápavě hlavou.
Yael si totiž koleduje, je přepracovaná, a nemá daleko od toho, aby
zkolabovala. Do toho všeho se objeví ztracený kamarád, nebo spíše potlačovaná
láska? Uvědomí si Yael, že jde v životě o něco víc, než ho trávit jen a
pouze prací? Dovolí sama sobě přiznat, že k Marcovi cítí víc než jen
přátelství? Odpovědi na tyto otázky ukrává tato kniha s parádní romantickou
obálkou.
Teď se podíváme na trojici knih, které mne zklamaly.
Jsou to knihy, od kterých jsem měla velká očekávání a ta se nenaplnila. Takže
pro jiné čtenáře mohou tato díla patřit do jejich "topek". To jen tak na okraj!
- Jako zabít ptáčka - kniha, která má plno příznivců a nadšených ohlasů, ale mě nesedla.
- Kabinet milostných dopisů - kniha, s dobrým potenciálem, romantická a válečná zaroveň, ale mě nadšení z knihy komplikovalo to, že jsem se dlouhou dobu nemohla začíst.
- Co by můj syn měl vědět o světě - kniha jejíž autor se svými předchozími knihami zapsal mezi mé oblíbené spisovatele. Ale tahle kniha byla úplně jiná a to mi zřejmě nesedlo.
Nakonec bych ráda ještě zmínila tři knihy jako mé
“malé” doporučení, které se sice nedostaly do mé Top 5, ale myslím, že by se
některým z vás mohly jako Tipy hodit.
Jsou jimi: Obuvníkova žena, Šarlotin anděl a Hostitel.
Jsou jimi: Obuvníkova žena, Šarlotin anděl a Hostitel.
A co nového přinese nový rok pro blog?
Popravdě, žádné plány ani nápady pro novoty nemám. Určitě bych ráda více četla a snažila se častěji publikovat. Typ nových článků prozatím nechystám, ale pokud mě něco napadne, ráda s tím přijdu i během roku. Ráda bych opět přišla se soutěží o knížku, a to dříve, než až na blogové narozeniny. A v hlavě se mi rodí jeden "instagramový" nápad na duben, tak se těšte! :-)
Také přemýšlím o změně vzhledu blogu. Co myslíte?
Ti co mě sledujete na facebooku, jste mohli číst, že mám s editací článku poslední dobou nějaké problémy, takže přítel se nechal slyšet, že by mi přemigroval "blogísek" jinam..., ale to zatím vůbec netuším, zda dopadne. Někteří, toho naslibují.. :-D
Nechme se tedy překvapit. :-)
A to je k ročnímu ohlédnutí vše.
Jak jste si vedli vy? Jaká je vaše knižní bilance minulého roku? Četli jste některou z uvedených knih? Líbil se vám dnešní článek? Napište mi do komentářů, ráda si přečtu vaše reakce.
Popravdě, žádné plány ani nápady pro novoty nemám. Určitě bych ráda více četla a snažila se častěji publikovat. Typ nových článků prozatím nechystám, ale pokud mě něco napadne, ráda s tím přijdu i během roku. Ráda bych opět přišla se soutěží o knížku, a to dříve, než až na blogové narozeniny. A v hlavě se mi rodí jeden "instagramový" nápad na duben, tak se těšte! :-)
Také přemýšlím o změně vzhledu blogu. Co myslíte?
Ti co mě sledujete na facebooku, jste mohli číst, že mám s editací článku poslední dobou nějaké problémy, takže přítel se nechal slyšet, že by mi přemigroval "blogísek" jinam..., ale to zatím vůbec netuším, zda dopadne. Někteří, toho naslibují.. :-D
Nechme se tedy překvapit. :-)
A to je k ročnímu ohlédnutí vše.
Jak jste si vedli vy? Jaká je vaše knižní bilance minulého roku? Četli jste některou z uvedených knih? Líbil se vám dnešní článek? Napište mi do komentářů, ráda si přečtu vaše reakce.
Hezký večer přeje,
Vaše ൬ermaidka
*Pozn. Dosud nezrecenzovaná kniha. U ostatních při kliknutí na otázku "Proč ta?" se dostanate na recenzi knihy.
Publikováno dne: pondělí 22.ledna/2018 v 22:10
Skvělý článek! Ty grafy jsou super, taky jsem si chtěla zjistit, kolik knih jsem přečetla v kterém měsíci, ale pak jsem to vzdala, protože se mi to nechtělo dohledávat. To samé s ročními přírůstky, to bych se asi zbláznila :D Ale máš hezká čísla :-)
OdpovědětVymazatCo se týče topek, se Zavřenými dveřmi souhlasím, i když tato kniha se mezi mé topky bohužel nevešla. Loni jich bylo opravdu hodně. A díky za připomenutí Sirotka č. 8, kniha mi už pomalu vypadla z hlavy, ale pořád ji mám v plánu.
Mně se Kabinet milostných dopisů líbil, ale momentálně nemám chuť číst žádné příběhy z války a podobně.
A co jsem to četla na konci? Ty snad chceš utéct z blogspotu? :-(
Já měla seznam přírůstků už od počátku roku v excelu, takže to bylo snadné, a přečtené knihy za měsíc s mými malými čísly, se také lehce našlo. :-D
VymazatTopky bylo trochu krušnější vybrat, chvíli jsem uvažovala o Top 7, ale nakonec se mi povedlo vybrat a na pět seškrtat, ale Za zavřenými dveřmi u mě rozhodně vede.
Ano čteš dobře, mám lehce zaječí úmysli. Přítel si platí jakousi dómenu, tak prohlašoval (když jsem se rozčilovala nad tím, jak mi to nejde publikovat jak bych chtěla), že mi vytvoří blog jinde. Tak nevím, jestli myslel pomocí toho co si platí čí úplně jinde. Ale kdo ví, jestli k tomu vůbec dojde. :-)
Moc pěkné shrnutí a ty grafy jsou výborný nápad. :) Z tvých top knihy jsem žádnou nečetla, ale Lituji, čekají mě... mě zaujala hodně. Do nového blogového roku přeju jen to nejlepší. :))
OdpovědětVymazatDěkuji, tobě se bude pohle mě kniha o Yael líbit :-)
Vymazatpekne statistiky :-) at je letosni rok jeste lepsi ;-)
OdpovědětVymazatDěkuji, za zlepšení svých čtecích výkonů i těch psaných bych byla ráda. :)
VymazatSuper statistiky, líbí se mi, jak nejen ty (ale třeba i Kristýnka) si vedete opravdu pečlivé statistiky. Já sice mám samozřejmě všechny koupené knihy někde archivované (na databázi, goodreads), ale jsem líná to počítat, a co se týče přečtených, vím jen konečné číslo, ale ne měsíční počet :)
OdpovědětVymazatNo, každopádně, článek je skvělý, z tvé top 5 určitě souhlasím se Za zavřenými dveřmi, to mnou taky pěkně zacloumalo :) A určitě se chystám na Sirotka č. 5
Přeji ti, aby se ti v novém roce vedlo ještě o chloupek líp a hlavně, aby tě blogování a čtení pořád tak bavilo :)
Měj se krásně
Sirotka č. 8 samozřejmě, ach ta čísla :D
VymazatDěkuji Hanko. Jo na čísla a statistiky jsem trochu ujetá :-D Takže dohledávání pro mě nebyl žádný problém. Sirotka č. 8 doporučuji, ale pamatuji, že jsem četla i nechvalné recenze, takže ne každý z knihy byl nadšen. Ale to tak je. Takže přeji, pokud se ke knize dostaneš, ať se líbí :-)
VymazatSuper shrnutí, sama se k něčemu takovému chystám, ale zatím jsem vůbec neměla čas..
OdpovědětVymazatMusím říct, že sis pěkně vyhrála se sestavením grafů, sama jeden mám již nachystaný :-) Budu držet palce, abys měla rok 2018 alespoň z poloviny stejně plodný, jako ten loňský a abys měla štěstí při výběru knih :-)
Tak to se na tvé schrnutí a graf(y) budu těšit, Jani. I tobě přeji plno krásných a čtivých a zajímavých knih. Ať máme ty příští statistiky o čem psát :-)
VymazatKrásné shrnutí, já mám tyhle statistiky děsně ráda. :-D
OdpovědětVymazatZe zmiňovaných knih jsem bohužel žádnou nečetla. :-)
Děkuji, jsem ráda, že se líbí. A zaujala tě alespoň některá?
VymazatMoc pěkné shrnutí :) S Vlakem naděje souhlasím, tuhle knihu jsem také zmiňovala, protože je prostě úžasná. Zbylé mám na seznamu, takže nemůžu soudit. A těm třem dalším se raději vyhnu. Dám na tvou radu :D
OdpovědětVymazatMončo, do tohoto roku ti přeji spoustu úžasných knih a spousty inspirace a nadšení z psaní recenzí. Moc ráda se sem vracím a vždy si nadšeně přečtu další a další. Nejednou jsi mě do něčeho uvrtala :D A pokud se přece jen přestěhuješ, doufám, že dáš vědět. Nerada bych o tebe přišla ;) Jo a budu se těšit na soutěž a ten instagramový nápad :)
Děkuji Ivet,) Ano Vlak naděje rozhodně stojí za zmíňku, bylo to velmi pěkné čtení.
VymazatMoc mě těší číst, že se ke mně na blog ráda vracíš a že je mé psaní přínosem a inspirací pro další čtenáře :))
S tím stěhováním blogu to nebude tak horké... Možná spíše jen výměna šablony (uvidím).
Těš těš 👍
Nádherné shrnutí plné inspirace! Držím palce, ať se Ti letos daří, a to nejen se čtením... Buď šťastná a spokojená a měj se báječně! :)
OdpovědětVymazatDěkuji Ti Týnko. Tobě přeji také vydarený rok se spoustou báječných knih.
VymazatZa mě je nejlepší knížka loňska Sedmá funkce jazyka (Laurent Binet), tuhle knížku musí naprosto milovat každý, kdo si rád přečte něco netradičního, a přece čtivého, a kdo miluje, když před ním autor tak trochu zkouší, co všechno může.
OdpovědětVymazatPřeju ti, ať se ti i další rok vydaří a ať se ti splní všechno, co zamýšlíš! :)
Děkuji ;)
VymazatMoc pěkná bilance. A skvělá topka pětka. Kromě Za zavřenými dveřmi bych si ráda přečetla i Sirotka č.8. Levandulový pokoj jsem kdysi rozečetla, ale odložila. Asi nebyl správný čas nevím. Každopádně dostane druhou šanci. A láká mě i Vlak naděje. Ať máš letos také šťtastnou ruku při výběru knih :)
OdpovědětVymazatDěkuji. Inu, na knihu Vlak naděje by mě tvůj názor zajímal ;) Tak snad se ke knihám dostaneš, a třeba přijde i vhodný čas na návrat k Levandulovému pokoji. :)
Vymazat